רגע לפני עונה חדשה וראש השנה, ראיון חגיגי עם יוסי זוזוט על סגל הקבוצה, סוגיית הצעירים, החיבור עם הקהל, שיפוץ האצטדיון, הציפיות וגם על הגעגוע לאביו ז"ל

ארז זנו
צילום: חסדאי כהן

המאמן יוסי זוזוט פותח בקרוב ממש, אחרי דחיות מצערות, עונה שנייה בליגה הלאומית עם מכבי יבנה. רגע לפני שנוסעים צפונה למשחק חוץ נגד הפועל עפולה, התכנסו לראיון חגיגי כדי לדבר על תקופת ההכנות ואיך תיראה מכבי יבנה בעונה הקרובה.

וכיוון שאנו נמצאים ימים אחדים לפני ראש השנה, דיברנו גם על התחלות חדשות. בעונה שעברה נחשב זוזוט למאמן צעיר וחסר ניסיון בליגה הלאומית, כשגם מכבי יבנה עצמה מגיעה ללאומית אחרי גלות ממושכת בליגות הנמוכות. זוזוט עשה את הלא יאומן בעלייה מופלאה, ואחרי עונת ביכורים מוצלחת נראה כי מכבי יבנה היא חברה מכובדת בליגה השנייה בישראל. זוזוט. רוצה רק להישאר בליגה

אם בקית שעבר היה חשש ולחץ מירידה מהירה לליגה א', כעת, עם לא מעט ניסיון שצבר זוזוט בליגה, מכבי יבנה מגיעה לעונה החדשה כקבוצה איתנה, חזקה, מסודרת, ובעיקר פוטנציאל לשמור על המשכיות מכובדת.

יוסי, בשבוע הבא הליגה חוזרת, אתה מרגיש שהקבוצה מוכנה לפתיחת העונה?

"אני רוצה להאמין שכן. עבדנו כל הפגרה בשביל המטרה הזאת כדי שנגיע מוכנים. בעזרת השם נפתח את העונה עם ניצחון, למרות שבמשחק הראשון אנחנו מול קבוצה שעלתה ליגה, ולדעתי היא תהפוך לגורם מפתיע בכל משחק שלה העונה".

בניגוד גמור לעונה שעברה, הקיץ הזה עשית שינויים קטנים בסגל. אתה מרוצה מהסגל שיש לך?

"אני אף פעם לא מרוצה. אני סומך על הסגל שיש לי, אבל לגבי שינויים הכל עניין של תקציב. אני יכול להגיד לך שהקבוצה בשנה שעברה הייתה עם יותר ניסיון. גם מבחינת הרכב וגם מבחינת שחקני ספסל. הייתי רוצה לצרף עוד שלושה שחקנים בעמדות מסוימות ולחזק את הסגל, כי העונה הולכת להיות קשה מאוד".

 מה עוד חסר לך מבחינת סגל השחקנים?

"בגדול אני יכול להגיד לך שאני מרוצה מסגל השחקנים שלי, אבל יש עוד כמה שינויים קטנים שאני חושב שצריך לטובת הסגל הרחב. חסרים לנו לפי דעתי עוד שלושה שחקנים כדי לשפר את איכות הסגל, כי העונה ארוכה מאוד ויש פציעות והרחקות ולכן צריך להיערך לכך". ''אני מרוצה מסגל השחקנים שלי''

חלוץ תימור אביטן נשאר באשדוד בליגת העל. אתה מאוכזב?

"לגבי תימור, אני מאוכזב שהוא עזב, אבל מאושר ששחקן שלנו שכמעט ונעלם מהמפה של הכדורגל הצליח דווקא אצלנו לעשות עונה גדולה וטובה וחזר לליגת העל. אני בתור המאמן שלו לשעבר מאחל לו בהצלחה, והוא יודע שמכבי יבנה בכל זמן תקלוט אותו בזרועות פתוחות".

 אתה מצפה להביא חלוץ נוסף עקב אי הגעתו של אביטן?

"הבאנו את נבו מזרחי ויש לנו את אסף גובזה שנראה עד עכשיו בסדר גמור, וכמובן שיש את אורן ניסים שנשאר איתנו. אם נראה שנצטרך אז נביא שחקן כזה".

 הכל לטובה

בעונה שעברה פתחת את העונה כמאמן צעיר וחסר ניסיון בלאומית. איך אתה מגיע לעונה הזאת?

"אני מגיע כמו כל עונה חדשה. לאף אחד אין ניסיון בכלום בחיים האלו. יש אלוהים והוא כל יום מביא דבר חדש לעולם. אני למדתי לקבל כל דקה שאני נושם את מה שהשם יתברך נותן לי, לטוב ולרע, ואני מאמין שכל דבר קורה לטובה גם אם לאותו הזמן זה נראה לנו אסון או יותר מדי טוב. הניסיון שלי זה שהתקדמתי מאוד באמונה שלי בקדוש ברוך הוא".

מכבי יבנה כבר לא נחשבת עולה חדשה, אתה חושב שייקחו אותה יותר ברצינות העונה? בעונה שעברה היא נחשבה מועמדת לירידה.

"קבוצה שעלתה ונשארה בליגה ברור שמכירים ומכבדים אותה יותר, לכן אני מסכים איתך שכל משחק יהיה ברמת מוכנות גבוהה של הקבוצות שישחקו נגדנו. מזה אני לא מפחד, כי אני תמיד מדגיש לשחקנים שלי שכל משחק הוא גמר גביע. אני מקווה שזה לא יגיע אלינו העניין של הירידה, ואם חס ושלום זה יגיע נצטרך להתמודד עם זה. אני מאמין בשחקנים שלנו שהם יודעים את העבודה. נאחל להם בהצלחה". זוזוט באימון לפני שבוע מול קריית מלאכי

 מבחינת תקציב שחקנים, האם ההוצאה העונה היא גבוהה יותר או נמוכה והאם יש כוונה להתחזק בינואר בכל מצב?

"לא נראה לי שהוצאה יכולה להיות גדולה משנה שעברה. אז היו יותר שחקנים והשנה צמצמתי את הסגל. יש יותר צעירים שהם חלק מסגל הקבוצה, אבל מצד שני הקבוצה נפגעה בתקציב מההתאחדות, את זה כולם יודעים. אני מקווה שהכל יסתדר. לגבי ינואר זה תלוי איך נגיע לשם. אם נצטרך כמובן נתחזק, אבל אני מקווה שלא נצטרך".

עד כמה הבלגן סביב ההתאחדות והטוטו השפיע עליכם מקצועית?

"האמת שמבחינת תוכנית האימונים ומחנה האימון נוצר לנו בלגן מקצועי, כי כשאתה יוצא למחנה אימון המטרה לחזור עשרה ימים לפני פתיחת העונה, ועכשיו אני מקווה שזה לא יפגע בנו. אני יכול להגיד לך שבגלל ההתאחדות לא חיפשנו עוד חיזוק, כי לא היה כסף של ההתאחדות, וזה יוצר חור גדול בתקציב השוטף. לכן בהחלט ניתן לומר שלבלגן בהתאחדות יש השפעה, אבל נראה לי שזה על כל הליגה לא רק עלינו ספציפית".

להוכיח על הדשא

בעונה שעברה עשיתם עונה יחסית טובה בשביל עונה ראשונה ופספסתם את הפלייאוף העליון ממש בקצת. האם העונה פלייאוף עליון הוא מטרה מוצהרת?

"בעונה שעברה לא פספסנו כלום. המטרה הייתה להישאר בליגה. נפתח חלון הזדמנות, וכמובן לא היינו בוכים אם היינו בפלייאוף העליון, אבל ככה יצא. השנה המטרה היא כמו בעונה שעברה להישאר בליגה. אנחנו לא מאריות הליגה הלאומית. תן לי להישאר בליגה. כמובן שהשחקנים שלי יודעים שאני רוצה לנצח בכל משחק וכן להגיע לפלייאוף העליון, אבל יש מציאות. אנחנו לא עשינו חיזוק כזה חזק לפלייאוף העליון כמו לדוגמא אשקלון, רמת גן, נתניה, פתח תקווה ולוד. העונה אני רק יכול להבטיח שאנחנו נעשה את כל המאמץ להגיע לפלייאוף העליון, וכשנגיע לשם לא נצטער. את זה אני יכול להבטיח לכולם".

מה יהיה העונה עם הצעירים המקומיים? האם ניתן לשלב כאלה בעונה הקרובה?

"מה יהיה איתם אני לא מחליט. מי שטוב יהיה פה. מי שיוכיח על הדשא שהוא מספיק טוב יהיה על המגרש. אני לא מסתכל על הצבע או על הייחוס של השחקנים כמו שמישהו חשב.  אני מסתכל נטו מקצועית. אותי מעניינת הקבוצה מכבי יבנה ולא שחקן כזה או אחר". קבוצת הנוער. מי שיהיה טוב, ישחק בבוגרים

יש שחקנים צעירים שאתה עוקב אחריהם ועשויים לקבל קרדיט יותר משמעותי?

"יש לא מעט צעירים שאני עוקב אחריהם. נתן לוי, אסף גובזה, בר חליפה, דניאל יפרגן. אלה חלק מהשחקנים שמאוד מעניינים אותי, ואני מאחל להם שיעשו את הפריצה המיוחלת. גם להם וגם לשאר הצעירים".

זה לא סוד שאתה ומאמן הנוער החדש ניסים גיטר בקשרים טובים. עד כמה צפוי להיות שיתוף פעולה בין קבוצת הנוער לבין הבוגרים?

"אני בהחלט בקשר טוב עם מאמן הנוער, אבל לא רק איתו אלא עם כל המאמנים במחלקה. חשוב לי מאוד לראות שחקנים צעירים לקראת העתיד של מכבי יבנה. אני מזמין שחקנים לפי היכולת שלהם ולא לפי זהות המאמן. יש להנהלה ולחיים אזולאי היו"ר דרך ואנחנו כולנו עובדים לפיה. אמור להיות קשר פורה בין מחלקת הנוער לבין הבוגרים, ואני מאמין שזה עוד ימשיך ויתפתח".

מה העמדה שלך בנושא שיפוץ האצטדיון?

"כמו כולם, יוצא לי לראות ולשמוע תגובות של אנשים ושל אוהדים. אני בדיוק כמוהם, אני מאוד מבין ללבם. אין אחד יותר ממני שרוצה כבר לחזור לבית שלנו שזה האצטדיון העירוני ביבנה. אבל בדיוק כמו שבונים בית, גם באצטדיון הזה יש פרוצדורה ענקית. ראיתי את התוכניות של האצטדיון ודיברתי גם עם ראש העירייה צבי גוב ארי, והבנתי לאן הולכים פני הדברים. יש רצון מאוד גדול להשקיע, ואני יכול להגיד לך שהשקעה כזאת גדולה של משהו כמו 12 מיליון זה ממש לא מובן מאליו. גוב ארי עושה כל שביכולתו שהעניין יגמר במהירות האפשרית, אבל לפי הבנתי יש דברים שלא תלויים באנשי יבנה אלא בגורמים חיצוניים. ידענו שהשנה נתחיל בנס ציונה. אישית אני מאמין ונקווה שנעביר חלק מהמשחקים של השנה הזאת ביבנה".

בשנה האחרונה הקהל החל ליזום דברים כמו צעיפים, מדבקות, תופים וכו'. עד כמה אתה חושב יש לזה השפעה על הקבוצה והשחקנים?

"בהחלט כיף לראות את היוזמות של אוהדי מכבי יבנה. פשוט תענוג לראות אוהדים שאכפת להם מהקבוצה. אני חושב שבקהל צריכים להתארגן על 2-3 אוהדים שיהיו מוסכמים על כולם ויהיה להם קשר עם הנהלת הקבוצה. זה יעשה טוב לכולם. ברגע שכל הגורמים שקשורים למערכת יהיו מאוחדים, ככה ייטב לכולם. ומפה אני רוצה לאחל לכל האוהדים והתושבים ביבנה חג שמח ושנה טובה והרבה הצלחה". 

אבא חסר לנו

רגע לפני ראש השנה וסוף הראיון, אי אפשר שלא לדבר עם זוזוט גם בפן האישי. מעבר לציון החג והשנה החדשה, עבור משפחת זוזוט מדובר בדיוק ביום האזכרה של אב המשפחה ימין ז"ל. יוסי מדבר על הקרבה לאבא ועל הגעגועים.

"היינו מאוד קשורים לאבא", אומר זוזוט, "וכל שנה הוא חסר לנו יותר. אין יום שאני לא חושב עליו. הייתה לנו זכות להיות  חלק ממנו ואנחנו במשפחה מאוד מתגעגעים אליו. אני מקווה שלמעלה הוא שומר עלינו וגאה בנו. מפה אשמח לנצל את הבמה גם על מנת להודות לאמי רחל, שתהיה בריאה עד 120 שנה ותמשיך להיות נר לרגלינו".


 
$(function(){setImageBanner('a5536b95-092d-4774-a70f-31b2479796df','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('e80ab90e-506b-4823-a62a-f55611b2b92a','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה