"היו המון חוויות שלא אשכח"



בגיל 41, לפני לידה ראשונה, החליטה קפטנית אליצור יבנה בעשר השנים האחרונות שירה פרץ-טייב לפרוש ממשחק פעיל * ראיון סיכום

ארז זנו

ענף כדורסל הנשים ביבנה הוא לא מהמפותחים בארץ. התקציב יחסית מזערי, התנאים הם בינוניים והמטרות הן בעיקר להחזיק בחיים את הקבוצה המקומית, אליצור יבנה, המשחקת בליגה הארצית מחוז דרום (הליגה השלישית). בעונה שעברה סיימה הקבוצה באמצע הטבלה עם 11 ניצחונות ו-11 הפסדים. פרץ. במדי אליצור

למרות הקשיים, מדובר בחבורת בנות מגובשת, רובן יבנאיות, שאוהבות להגיע לאימונים. כסף כמובן לא מרוויחים כאן, רוח ספורטיבית דווקא כן.

כל מי שמדבר בעשור האחרון על כדורסל הנשים ביבנה לא יכול שלא להזכיר באותה נשימה את שירה פרץ (עכשיו טייב, אחרי שהתחתנה).

שירה נחשבת לסמל הגדול ביותר של קבוצת הנשים של אליצור יבנה, וכבר עשור משמשת קפטנית הקבוצה. כשלצדה לא מעט נערות צעירות, הייתה פרץ בת ה-41 ברומטר חשוב בקבוצה. לא מעט פעמים סיימה כמלכת הסלים, בנוסף ליכולות ההגנתיות האיכותיות שלה.

במשך שנים ארוכות עשתה שירה הרבה למען כדורסל הנשים בעיר, וגם אצל הגברים עזרה לא מעט בכל מה שקשור לסטטיסטיקות וארגון. השנה תם עידן. שירה החליטה לתלות את הנעליים ולפרוש מכדורסל פעיל, בעיקר בשל הריונה. כמובן שכל קרוביה שמחים בשמחתה ואני מניח שאין מאושר ממנה, אבל גם אין ספק שספורט הנשים ביבנה איבד את הסמל הכי גדול שלו.

שירה, לפני הכל מגיע לך המון מזל טוב, את בדרך להפוך לאמא בפעם הראשונה. איך ההרגשה?

"תודה רבה על הברכות. אני מרגישה שבורכתי, כי זה לא מובן מאליו בגילי להיכנס להריון ללא בעיות, ברוך השם. מצד שני יש פחדים מהלא נודע. אני מאמינה שיהיה בסדר".

במקביל להריון החלטת לפרוש מכדורסל.

"על עניין הפרישה חשבתי המון פעמים עוד לפני שהתחתנתי. אבל בעקבות ההיריון החלטתי לפרוש, לא בגלל חוסר כושר. אני עדיין בכושר מעולה ועל כך יעידו הנערות ששיחקו לצידי".

מתי קיבלת את ההחלטה לכך?

"את ההחלטה לפרוש קיבלתי לפני החתונה, כי היו קצת בעיות בקבוצה ועוד כל מיני הבטחות שהבטיחו לי בתחילת עונה ולא עמדו בהם. אני עזבתי את הקבוצה בסוף הסיבוב הראשון, בינואר האחרון".

מה אמרו על זה בקבוצה?

"הקבוצה ברובה לא הייתה מרוצה מההחלטה, ניסו לשכנע אותי להישאר, אבל אני הייתי בשלי. אי אפשר היה לשנות את דעתי". עם כל הקבוצה ויוחנן. ''איש יקר''

קבוצה לגיטימית

לפני כשנה התחתנה שירה עם בחיר לבה קובי. לאחר החתונה החליטה הכלה הטרייה לעזוב את העיר יבנה ולגור לצד בעלה בנתניה הרחוקה. פרץ מספרת כי למרות המרחק הגיאוגרפי, בעלה דווקא מאוד תמך בה כשחקנית כדורסל ביבנה ועמד מאחוריה בכל צעד אשר נקטה. למרות זאת, החליטה לעזוב את הקבוצה ומיותר לציין שהעזיבה לוותה בהמון דמעות.

מה בעלך אומר על פרישתך?

"בעלי לא רצה שאעזוב, הוא מאוד מפרגן וחשוב לו שאני אמשיך במה שאני עושה. הוא אמנם עוסק בספורט אקסטרים, אבל הוא מבין את העניין של ה'חיידק', שאוהבים משהו וקשה לעזוב. הוא מאחוריי בכל החלטה שקיבלתי ושאקבל בעתיד".

איך ספק שאת אחת מסמלי המועדון. איך זה לעזוב את אליצור יבנה נשים?

"העזיבה לא הייתה פשוטה בכלל. זה לעזוב את הבית תרתי משמע, כי עזבתי גם את יבנה ועברתי לגור בנתניה. אני יכולה לומר שהיה הרבה בכי".

ספרי קצת על התקופה שלך בקבוצה.

"קשה לתמצת תקופה של 24 שנים במשפט אחד. עברתי המון חוויות, חלקן טובות וחלקן פחות. התחלתי בתור נערה שהגיעה בכלל מאתלטיקה קלה וההתאקלמות הייתה קצת קשה בגלל שכל הקבוצה הייתה מגינזבורג ואני היחידה מהתיכון הדתי. אבל אחר כך הכל זרם. בהתחלה ישבתי המון על הספסל, אבל עם השנים הפכתי לאחת המובילות בקבוצה וגם לקפטנית של הקבוצה יותר מעשור". אוהדת שרופה

בונים עכשיו ביבנה היכל כדורסל חדש. לא תזכי לשחק בו, לפחות ברמה המקצוענית. מרגישה פספוס?

"קיוויתי לשחק בו, אבל כנראה שזה לא יקרה וחבל לי על כך. אני מאוד שמחה שסוף סוף בונים אולם כדורסל חדש ביבנה".

כאחת שהובילה את ספורט הנשים בעיר, את מרגישה שינוי בגישה כלפיכן?

"לצערי לא ראיתי שום שינוי מיוחד, אולי בקבוצת הנערות והילדות חל איזשהו שינוי. אני מקווה שמשהו ישתנה".

מה צריך לעשות כדי שספורט הנשים ביבנה יקבל יותר מודעות?

"צריכה להיות נכונות של ההנהלה להכיר בקבוצת הנשים כקבוצה לגיטימית לכל דבר כמו קבוצת הבוגרים".

תודה ליוחנן

מה תזכרי מהתקופה באליצור?

"היו המון רגעים טובים וחוויות שלא אשכח, ואנשים טובים שהכרתי בדרך. אם זה מאמנים, שחקנים וחברי הנהלה. נהניתי מכל רגע, עשיתי את זה בהמון המון אהבה".

תארי לי רגע אחד בקבוצה שתנצרי לעד?

"שני המשחקים שהכריעו מי תעלה לליגה הלאומית לנשים, ובסיכומם עשינו היסטוריה ועלינו לליגה הלאומית בפעם הראשונה. זה היה מאוד מרגש. יש לי עוד זיכרון חזק במיוחד שאותו אנצור תמיד, כשחנן פלד, שהאמין בי לא רק בתור שחקנית הגנה, נתן לי את ההזדמנות וגילה את הצד ההתקפי שלי. מאז לא ירדתי מהפרקט וכל משחק שיחקתי 40 דקות וגם סיפקתי את הסחורה. אז מכאן אני שולחת המון תודה ליוחנן פלד".

התחושה היא יש בך כעס מסוים.

" כן. רציתי רק להוסיף ולומר שחבל שיש אנשים במועדון שלא יודעים לפרגן ולדעת להיפרד משחקנים שנתנו את הלב והנשמה למועדון, גם על המגרש וגם מחוצה לו. אני לא מושלמת ועשיתי כמה טעויות, אבל מה שנתתי למועדון הזה על המגרש ומחוץ למגרש אף אחד לא יוכל לקחת ממני, ועל כך יעידו מאמנים, שחקנים וחברי ההנהלה. גם על התרומה שלי לקבוצת הבוגרים רק המקורבים יודעים באמת מה נתתי ועשיתי את זה באהבה גדולה מאוד. אבל לסיכום אני מאחלת לכולם חג שמח ושנה טובה מכל הבחינות ומקווה לשמוע על יבנה כעל מקום שמגדל ספורטאים מצטיינים במיוחד בכדורסל, ועל הישגים בכל ענפי הספורט בעיר".


 
$(function(){setImageBanner('c92d3a01-5b28-491d-b243-09cdf4f9fc1e','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('1370445c-3918-43d5-ae03-8d84f9c0edd7','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה