לא נכנס לארץ המובטחת. עמיר עוזי עוזב אחרי עשור את הכדורסל ביבנה



עמיר עוזי היה מאמן בנוער, האחראי על בית הספר לכדורסל ובשש שנים האחרונות בעיקר המנהל המקצועי של פרויקט הכדורסל המצליח בעיר. עשור של עבודה הסתיימו בשבועות האחרונים אחרי שמנהלת הספורט החליטה על הפרדת כוחות ועזיבהה מפתיעה. עכשיו מנסה עוזי לאחות את השברים ובעיקר להסתכל על העשור האחרון כהצלחה גדולה

 כתב- ארז זנו

צלם-חסדאי כהן

 

בשנים האחרונות התמקד המאמן עמיר עוזי בניהול מחלקת הנוער של אליצור יבנה, בצד המקצועי שלה. עוזי ויתר אנשיו עבדו על בניית מדיניות למחלקת הנוער על מנת לשפר את התוצאות וחשוב מכך, להקנות ערכים וכלים שיעזרו לצעירים להתקדם ולבסוף להגיע לתחנה האחרונה, קבוצת הבוגרים. התוכנית, בשיתוף מנהלת הספורט ועוזי, תפסה תאוצה והכל עבד לפי התוכנית. קבוצות הנוער עלו ליגות באופן סיטונאי, שחקנים החלו לקבל זימונים לנבחרות הנוער השונות והיו אף כאלה שיצאו לאקדמיה האיכותית בוינגייט. יתרה מכך, המחלקה הפכה בשנים אלו להיות בעלת שם באזור השפלה ואליה מגיעים או שואפים להגיע, שחקנים מכל האזור. מעבר לכך, או יותר נכון בנוסף, בבית ספר האלון פתחו מגמת כדורסל, מה שעזר לאותם צעירים להתמקד בכדורסל גם ברמה הבית ספרית. בעונה שעברה החליטו באליצור ללכת על עונה פיננסית ונתנו לעוזי להוביל את המושכות גם בבוגרים. עוזי עשה עונה סבירה והיה רחוק 5 משחקים מירידה. דווקא לאחר ניצחון החוץ הגדול על נהריה (העולה לליגת העל) החליטו במנהלת להיפרד מהמאמן והחזירו את נתי כהן. עוזי המופתע אסף את השברים והתנחם בהמשך קידום מחלקת הנוער. אממה, בתום העונה החליטו במנהלת להפריד כוחות מעוזי גם בכל מה שקשור לנוער וכך נותר עוזי קירח מכאן ומכאן. עכשיו, רגעים קצרים אחרי העזיבה, עוזי פחות מתמקד בעזיבה אלא בעיקר בהצלחות של מחלקת הנוער ועל התהליך המרשים שהשחקנים עברו ומייחל לראות אותם גם בקבוצות הבוגרים "משהו שטרם נעשה ביבנה עד עתה" כדבריו.

 

- עמיר, אתה סוגר 10 שנים באליצור יבנה. חתיכת תקופה.

 

" כן, אני כבר מרגיש חצי יבנאי. עברתי פה הכל מהכל. בעיקר במחלקת הנוער, גם במגמת האלון וגם בבוגרים. תקופה ארוכה ומיוחדת עבורי".

 

 

 

- אתה מרוצה מהתקופה הארוכה הזאת?

 

"אני חושב שבמבט לאחור בהחלט אפשר להסתכל על התקופה הזאת כתקופה טובה. במשך שנים רבות היו פה אמנם סגלים יפים ומושקעים באליצור יבנה אבל רואים שהתהליך שמחלקת הנוער עברה בשנים האחרונות היא חיובית. זה משהו שלא היה פה בשנים הקודמות. יש פה חזון לקדם שחקנים צעירים ואני חושב שהאגודה תהנה מהפירות בשנים הקרובות מאותם צעירים".

 

מצד אחד מדבר עוזי בגאווה על שחקניו ומצד שני האכזבה ניכרת על פניו. בכל זאת, עמיר אימן במשך 4 שנים בבית הספר לכדורסל , אימן במחלקת הנוער וב 6 שנים האחרונות תפקד כמנהל המקצועי של פרויקט הכדורסל בעיר שכלל את מחלקת הנוער ואת מגמת הכדורסל באלון. עכשיו יביט עוזי על חניכיו בעיקר מרחוק, כאורח. האכזבה, מיותר לציין, גדולה ועמוקה.

 

 

 

- אתה יודע, זה נשמע כמו משה רבינו שראה מרחוק את הארץ המובטחת. היה לך חלק בכיר בבניית השחקנים ודווקא רגע לפני שאותם שחקנים מדגדגים את הבוגרים אתה עוזב. ישנה אכזבה מכך?

 

" ישנה אכזבה גדולה ואפילו די הגיונית אני חושב. אני לא רוצה לקחת את הקרדיט לעצמי. היה איתי צוות של מאמנים ועוזרים מצוינים וכמובן שחקנים שרוצים שזה הכי חשוב בעיניי".

 

 

 

- קיבלת הודעת עזיבה מהנהלת הקבוצה, הופתעת מכך?

 

" בהחלט. לא ראיתי את זה בא. אנחנו בעיצומו של תהליך וחבל, חבל שזה נגמר אבל צריך להסתכל קדימה. אין מה לעשות".

   

- מה הסיבה לעזיבה?

 

" את זה אתה צריך לשאול אותם".

 

 

 

- את הבוגרים עזבת במהלך העונה. יש לכך קשר?

 

" אולי, יכול להיות אבל אסור לשכוח שהעבודה במחלקת הנוער היא רב שנתית. העבודה היא לקדם שחקנים ואני חושב שעשינו זאת ברמה הגבוהה ביותר לכל אורך השנים, משהו שלא היה קיים לפני כן".

 

  

- תן דוגמא לשינוי שיבנה עברה בשנים האלה.

 

" קודם כל המטרה הראשונית הייתה לבנות קבוצות שיעפילו ליגה בכל שכבת הגילאים. זה משהו לא פשוט אבל הצלחנו לעמוד במשימה הקשה הזאת. צריך היה לראות את מחנות הקיץ ואת השחקנים שמאוד רצו להתקדם ולקדם את עצמם וזה משהו מאוד חיובי שעובר על העיר יבנה. יש פה רצון מאוד גדול לקדם ולגדל שחקנים. אני יכול להגיד לך שיבנה נחשבת למעצמת כדורסל בגילאי הנוער ומכל האזור רוצים לבוא ולשחק פה"

 

  

- אני יודע שאתה פחות רוצה להתעמק בענייני הבוגרים אבל בכל זאת, הגעת לשם, חתמת חוזה לשנתיים ופוטרת מיד לאחר הניצחון על נהריה. מה נאמר לך?

 

" שיש לקבוצה מטרות אחרות והם מעוניינים להיפרד".

 

 

 

- ככה פשוט וקל. גם מהפיטורים האלה הופתעת?

 

" אתה מנצח עם חבר'ה צעירים את המוליכה בבית שלה בהפרש דו ספרתי ואז מפטרים אותך, ברור שהופתעתי. אני חושב שמעבר לניצחון היינו בדרך נכונה אבל זה כבר היסטוריה ולשמחתי יבנה אכן נשארה בליגה"

 

  

- ככל הנראה בעונה הקרובה אליצור תיכנס לשחק בהיכל החדש בשכונה הירוקה. יש לך אכזבה מכך שלא תזכה לכך בתור מאמן הקבוצה/ המנהל המקצועי של הנוער?

 

" בהחלט. אם יש משהו שמאוד כואב לי עליו זה העניין של ההיכל. הרבה זמן דיברו עליו ועל הנוחות והחדשנות שתהיה בו ומאוד כואב לי שזה לא באמת ייצא לפועל. לפחות השחקנים הצעירים יזכו בכך וזה מה שחשוב".

 

 

- אני רואה אותך מדבר על הנוער עם ברק בעיניים.

 

"כן, בהחלט. עשינו פה משהו מדהים. מי שנמצא בפנים ראה את זה בבירור הגענו עם תכניות עבודה מסודרות ולשמחתי הן עבדו בהתאם לציפיות".

 

 

 - גם אנחנו בעיתון הרגשנו שינוי מבחינה תקשורתית.

 

"כן, היה חשוב לנו שכל העיר יראו את העבודה שנעשית באגודה ושיש תוצאות גם על המגרש ומגיע לכל הקבוצות שאפו על ההתקדמות והתוצאות בשנים האחרונות. מגיע להן שהן יקבלו את המקום הראוי להן גם בעיתון".

 

 

 

- מה הדבר שהכי תיקח איתך מעשר שנותיך במועדון?

 

" וואו. שאלה קשה. הרבה דברים. עברנו פה תהליכים רבים. יש פה מחלקה לתפארת שאני מבטיח לך שתצמיח שחקנים רבים לבוגרים, כל אחד ברמתו. קשה לקחת דבר אחד"

 

 

 

- אולי משהו אחד שילווה אותך.

 

" אני חושב שהמוות של חיים וזאני ז"ל, שחקן האגודה, זה משהו שילווה אותי. המוות שלו שבר לי את הלב. דיברתי איתו יום לפני שזה קרה. זה דבר שקשה לעיכול וליבי ליבי עם המשפחה".

 

 

 

 

 

 

 


 
$(function(){setImageBanner('62984e80-4465-4fbb-b41b-bfec51565cbe','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('742811c2-8fbb-4773-b8c7-bb4656ed8bd3','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה