"אני מרגיש מיליונר"



אליצור יבנה החלה את אימוניה ומאמנה אוהד יתום ממש לא מתלונן על קיצוץ התקציב. הכותרת מעידה על ההיפך. וגם, הרצון לראות יותר יבנאים על הפרקט וביציעים. ראיון אופטימי

כתב- ארז זנו

צילום- חסדאי כהן

אוהד יתום. לא רוצה כוכביםאחרי שבחר אותם בפינצטה, החלו שחקני אליצור יבנה את האימונים תחת אוהד יתום. כרגע רק הישראלים כשהאמריקאים מגיעים במהלך הימים האחרונים ומתאקלמים בארץ הקודש. למרות בחירת שחקנים יחסית אלמונית וללא כל שם בכיר או מוכר, חש יתום כי הוא דווקא נחשב לעשיר מאוד. למרות הירידה בתקציב הקבוצה (לאזור המיליון, הכל תקציב עירוני) מספר יתום כי הוא רגיל למספרים כאלה ואף פחות. בתקופה שלו במגידו הוא הצליח לעשות קסמים מהסגל האלמוני שהיה לו ועם שני זרים צעירים וזולים הצליח לעלות ליגה. היום שני הזרים האלה, רמון קלמנטה ונייט מילר, נחשבים ליקרים ביותר ולטובים ביותר בליגה. יתום לא חושש מאף יריבה ואף טוען כי הוא מתכוון להסתכל אך ורק למעלה. מעבר לכך, יתום לא הגיע על מנת להעביר את הזמן, מסתבר שיש לו חלומות שעד כה אף אחד לא הצליח להגישם וזה קירוב הקבוצה לקהילה והפוך.

 

 

אוהד, דיברנו באותו היום שחתמת בקבוצה ואמרת שאתה רוצה להביא צעירים, לוחמים, רעבים. עכשיו אחרי תחילת האימונים, אתה מרוצה ממה שהבאת?

 

"אני מאוד מרוצה מהאופי של השחקנים שהגיעו. כפי שאתה רואה באמת הגיעו צעירים וכאלה שרוצים להצליח. להגיד לך אם הקבוצה איכותית נדע רק אחרי שנשלים את הסגל באימונים. ארבעת האמריקאים שלנו, שני המתאזרחים ושני הזרים עדיין לא נחתו וכזה יקרה נהיה קצת יותר חכמים לגבי האיכות של הקבוצה כקבוצה כשגם משחקי האימון יהיו אינדיקציה טובה".

 

 

חיים אליאספור. מאמין בצעירים רעביםהעונה קוצץ עוד יותר תקציב הקבוצה מהעונה שעברה. איך אתה מסתדר עם זה? האם היו לך שחקנים שרצית ולא הצלחת להביא?

 

"אני רגיל לעבוד ככה. אני רגיל לעבוד עם תקציבים לא גבוהים. אני יכול להגיד לך יותר מזה. אני מרגיש מיליונר. במגידו עבדתי עם תקציב הרבה יותר נמוך ופספסנו במעט את העלייה. החכמה היא לא לפזר סתם כספים אלא לדעת את מי להביא ואיזה תכונות אופי אתה רוצה בקבוצה שלך. לי אין בעיה עם התקציב, ההיפך אני מאושר מזה. אתה יכול לקרוא לי משוגע אבל בזה אני מאמין. ולא, לא היו שחקנים שרציתי ולא קיבלתי. מלכתחילה לא פניתי לשחקנים עם שכר גבוה. מי שרציתי הוא פה".

 

בנוסף לרכש הצעיר שצירפת, הבאת גם שני זרים צעירים. מי יהיה המבוגר האחראי?

 

"נכון. זה מה שהבאתי. צירפנו את כריס אודופיה בתור זר שאמנם בן 22 אבל מדובר במנהיג מלידה. איך המאמן שלו אמר לי 'הוא לא ישפיע רק על הקבוצה אלא על כל העיר'. אני באמת מצפה את זה ממנו. זה חלק מהסיבות שהבאנו אותו, זה להיות אחד המנהיגים".

 

אז עם זרים צעירים, ישראלים לא מוכרים ויבנאים שמעולם לא קיבלו הזדמנות ראויה, מעוניין יתום להפעיל גם את הקהל היבנאי, או יותר נכון לגרום לו להגיע למשחקי הקבוצה "ימי שלישי צריכים להפוך לנוהג עבור היבנאים אוהבי הספורט. הקבוצה צריכה להיות חלק מהם" אומר המאמן ומתכוון למילוי הכיסאות ביציעים.

 

 

יוני דוד. רוצה לקדם את היבנאיםדיברת עכשיו על עיר. נראה שהגעת לפה בשביל יותר מלהעביר 40 דקות על הפרקט.

 

"כן, בהחלט. החלום שלי שיהיה פה פעם בשבועיים הפנינג של העיר בצורה ספורטיבית ואווירה טובה עם הרבה נשים והרבה ילדים. לדעתי זאת מטרה יותר חשובה ממקום כזה או אחר ואנחנו מסוגלים לזה".

 

 

 איך מקדמים את זה?

 

"אני חושב שזה הכל מתחיל מהילדים. ברגע שיהיו יותר ילדים, הם יסחבו את ההורים שלהם ואת החברים. צריך להגדיל את בית הספר לכדורסל וצריך יותר להביא צעירים להיכל בימי שלישי. זה עניין של שיווק, של עיתונאים, של רצון וכן, גם של הצלחות והזדהות עם השחקנים".

 

  

יש לך כרגע בסגל לא פחות משישה יבנאים, משהו שמעולם לא היה פה.

 

"אני חושב שזה עוד חלק מהעניין של להפוך מילים למעשים. יש רצון מאוד לקדם פה את השחקן המקומי. ביקשתי מהמנהל המקצועי של הנוער להביא לאימונים את השחקנים הכי מוכשרים ובעלי הפוטנציאל ולראות מה אפשר לעשות ואיך אפשר לקדם".

 

 

מה תיחשב בעיניך הצלחה מקצועית?

 

"מי שמכיר אותי יודע. אני הולך תמיד עד הסוף. אלה המטרות שלי. אף פעם לא הסתכלתי על דברים שאחרים מכנים אותם סיבות ואני קורא להם תירוצים. תקציב שמתקציב. אני מסתכל על קבוצת כדורסל והפנים שלי קדימה. אני רוצה להגיע הכי רחוק עם אליצור יבנה העונה".

 

  

אנחנו מדברים כשברקע אנחנו רואים אימון של הקבוצה ואני רואה מכנה משותף אחד לכולם. רעב.

"חבל על הזמן. הבחורים פה באו על מנת להצליח. לא מעניין אותם שום דבר. כמובן שיש דברים לעבוד עליהם. יש פה שחקנים שמעידים על עצמם שהם עוד יעופו קדימה. אנחנו לא הקבוצה הכי מוכשרת בליגה אבל יש לנו פוטנציאל להיות קבוצה מחוברת, קבוצה שמחה וקבוצה לוחמת שזה לא פחות חשוב".

 

 

 

 

 

 

 


 
$(function(){setImageBanner('6bd48e47-dbbb-4fb9-9af4-094f1388cb13','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('a61cce22-7b6f-46eb-89f5-97980f43aebf','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה