"מצאה חן בעיניי התשוקה שלהם להצליח"



מאמנה הטרי של בית"ר יבנה דדה בר כליפא מסביר מדוע הצטרף לקבוצה בשלב כה מאוחר ובמצב לא טוב מבחינה מקצועית, לפחות בטבלה. עכשיו נותר לו להשאיר את הקבוצה בליגה. בדרך הוא ייקח עוד תואר בכדורגל הנשים וייצא להשתלמות נוספת בגרמניה.

כתב- ארז זנו

צילום- חסדאי כהן

לידים

"מדובר בשחקנים שרובם באיזה שהוא שלב היו תחתיי ואני מכיר את רובם באופן אישי"

"אני חושב שצריך להיות סוג של שיתוף פעולה מקצועי בין שתי האגודות ביבנה, מעין קבוצת בת . בשורה תחתונה צריכים לדאוג לשחקנים הצעירים ביבנה"

"לדעתי ללא תמיכה כלכלית ולוגיסטית ( מתקנים ומועדון) מהעירייה , יהיה קשה מאוד למועדון הזה לשרוד"

כמה שהוא היה חסר לנוף שלנו. דדה בר כליפא מונה למאמנה של בית"ר יבנה ואיזה כיף לראות אותו על הקווים. המאמן היחסית צעיר (בן 44 בסך הכל) עבר לא מעט תפקידים ותחנות במכבי יבנה ועכשיו הוא מגיע לבית"ר על מנת לנסות ולהציל אותה מירידה בחזרה לליגה ג'. למי שתהה, בר כליפא לא הפסיק לאמן אלא עבר לליגת הנשים ושם הוא נחשב להצלחה גדולה כאשר קבוצתו אס"א תל אביב היא אלופת המדינה ומחזיקת הגביע. הדאבליסטית שולטת בענף ולמאמן היבנאי יש חלק בכיר בכך. עד תום העונה ינסה המאמן לשלב בין שתי הקבוצות ולאחר שיחה עם יו"ר הקבוצה גבי עזרא ואשר שטרית מצאו השלושה את הנוסחה איך לשלב בין השתיים. כעת בר כליפא מדבר על החזרה לאימון הקבוצה המקומית, על סיכוייה להישאר וגם על הצורך בקבוצה הצנועה למען השחקנים המקומיים.

- דדה, קודם כל ברוך שובך. איך זה לחזור לאמן בוגרים?

"תודה רבה. מבחינתי אין שום הבדל. כדורגל זה כדורגל"

- לפני שנתקדם, אתה אלוף הארץ בכדורגל נשים עם אס"א ת"א. קצת מאכזב שאין מספיק הד תקשורתי.....

"בוודאי שזה מאכזב. עוד שבועיים אני טס לגרמניה ללמוד מהטובים ביותר"

- תן הבדל אחד מהותי בין הכדורגל לבין כדורגל נשים

"האמת שזה בעיקר בעניין המנטלי שם זה בא בעיקר לידי ביטוי. מאמן נשים חייב להיות יותר רגיש כלפי השחקניות שלו"

 

- בחזרה לבית"ר. איך הבשילו הדברים בינך לבין ההנהלה?

"גבי פנה אליי ובשיחה טובה הציג בפניי את החזון שלו ושל אשר לגבי הפרויקט שנקרא בית"ר יבנה. מצאה חן בעיניי התשוקה שלהם להצליח"

המשרה אמנם חדשה עבור בר כליפא אבל את הקבוצה המאמן מכיר היטב, לפחות ברובה. מכיוון שמדובר ברוב יבנאי מוחלט, רובם של השחקנים הקיימים עברו תחת שרביטו של המאמן בגילאי הנוער השונים. עבור דדה וגם הקבוצה מדובר כמובן בנחיתה רכה. מעבר לכך, במהלך השנה וחצי השתדל המאמן להגיע למספר משחקים של הקבוצה וגם עקב אחריה בתקשורת ודרך חברים ויש לו לא מעט מה להגיד על המיזם המבורך.

- נראה שאתה כבר שוחה בחומר. אתה מכיר את רוב השחקנים. זה מקל עליך?

"בוודאי. ההיכרות שלי עם השחקנים מאוד מקלה. מדובר בשחקנים שרובם באיזה שהוא שלב היו תחתיי ואני מכיר את רובם באופן אישי"

 

- סיפרת בעבר שאתה עוקב אחרי הקבוצה מאז הקמתה. מה דעתך על המיזם ובמה הוא תורם לעיר יבנה ולשחקניה?

"הספורט ביבנה בכלל והכדורגל בפרט רשמו בעבר הצלחות והישגים רק כאשר היה גרעין מקומי טוב שקיבל אשראי לשחק , לצערי בשנים האחרונות זה לא קורה ולכן פלטפורמה נוספת מקומית שמעניקה הזדמנות לשחקנים צעירים להישאר ביבנה לשחק ולא לפרוש היא חשובה ביותר. בד בבד אני חושב שצריך להיות סוג של שיתוף פעולה מקצועי בין שתי האגודות ביבנה, מעין קבוצת בת . בשורה תחתונה צריכים לדאוג לשחקנים הצעירים ביבנה"

 

- אחרי עלייה מפתיעה ומדהימה, הבדלי הרמה באים לא מעט לידי ביטוי. האם הקבוצה תישאר בסופו של דבר בליגה?

"ברור שככל שאתה עולה במעלה הליגות אז זה קשה יותר, אבל בוא לא נשכח שבסגל של ביתר יבנה יש שחקנים שכבר שיחקו בליגות גבוהות יותר ולכן כל מה שהם צריכים זה להחזיר את הביטחון העצמי שלהם והיכולת כבר תחזור. כששוחחתי עם ההנהלה הם ציינו בפניי שכנראה שנהיה בפלייאוף תחתון, אני מודע לכך שזאת סבירות גבוהה , אבל כל עוד קיים סיכוי תיאורטי שנישאר ללא פלייאוף לשם נשאף. במידה ונגיע לפלייאוף התחתון נתאים את עצמנו גם לכך. בכל מקרה הקבוצה תישאר בליגה".

- מה הדבר שהכי חסר למועדון על מנת להתייצב?

"לדעתי ללא תמיכה כלכלית ולוגיסטית ( מתקנים ומועדון) מהעירייה , יהיה קשה מאוד למועדון הזה לשרוד. אנשים צריכים להבין שיש פה שני משוגעים לספורט שפותחים את הכיס בכדי שבית"ר יבנה תתקיים, אם אשר וגבי יתייאשו בית"ר תתפרק שוב ולא תקום יותר"

 

 

- אתה רואה את עצמך ממשיך שם גם בעונה הבאה?

"לגבי העונה הבאה אני לא מתייחס כעת, באתי לתת מהניסיון והידע שלי להשאיר את הקבוצה בליגה. כל עיסוק בעונה הבאה הוא לא לעניין כעת מפני שיש מטרה"


 
$(function(){setImageBanner('f1db4dfc-7edf-4e04-8b81-b5ccde754234','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('a8ddeab4-605b-403e-a2b8-9d5617141aac','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה