מלכת האופי



עוד פעם מכבי יבנה נקלעה לפיגור ועוד פעם יצאה מזה כמו גדולה עם 2-1 סופר חשוב וסופר קריטי מול השכנה ראשון לציון. אסייג וניבאלדו כבשו והביאו את הקבוצה למצב אופטימלי במאבק על הכרטיס לפלייאוף העליון. בשישי (14:30) משחק חוץ מול רמת השרון. בהצלחה
כתב- ארז זנו
צילום- חסדאי כהן

 

 

 

 

   כדי להצליח, לפעמים צריך להיות במקום הנכון ובזמן הנכון. אז מכבי יבנה לא יכולה לרשום לעצמה כהצלחה את העונה הנוכחית, ולא משנה איך היא תיגמר אבל הסיומת האחרונה של העונה היא בהחלט משהו מרענן שקורה במועדון. בעבר, משחקים ומפגשים כמו החודש האחרון היו מסתיימים בהפסדים צורמים ומעוררי תמיהה על עניין האופי אבל מכבי יבנה של התקופה האחרונה מגלה יכולת נפלאה ובעיקר תכונות אופי שלא היו לה שנים רבות. אולי זה הסגל הוותיק והמנוסה או אולי בכלל מדובר ביכולת הגבוה של השחקנים, מה שבטוח זה שיבנה יצאה בתקופה האחרונה מהרבה מאוד מצבים לא נעימים ובדיוק כמו נגד ראשון, גם הפכה את התוצאה. יבנה נאבקת עם עוד 7 קבוצות על 3 כרטיסים שמוליכים לפלייאוף העליון. שלא יהיו אי הבנות, אני לא חושב שהגעה לפלייאוף העליון נחשבת להצלחה. יבנה הייתה צריכה להשיג את הכרטיס הרבה לפני קרית גת או עפולה ובמצב הקיים אף לאיים על המקום השני, שם לעניות דעתי מקומה הטבעי של יבנה והגעה לפלייאוף העליון אינה הצלחה אלא עמידה במטרה יחסית מינימלית. אבל, וזה אבל גדול. במצב הקיים והלחץ הגדול על כל הקבוצות כל תוצאה משפיעה וכל תוצאה קובעת. מכבי יבנה כבר תקופה ארוכה מביאה איכות על המגרש וגם כשהיא נקלעת לפיגור היא מצליחה לצאת ממנו באלגנטיות. אם יש משהו שמאוד בולט בזמן הזה הוא העליונות של הבלם ניבלדו על הליגה. הבלם הברזילאי עושה ככל העולה על רוחו ומתפקד בכל מקום על המגרש. החופש שהוא מקבל ממאמנו יוסי זוזוט עושה לו רק טוב והציוות בחלק ההתקפי שנראה בהתחלה כמוזר, התגלה יחסית כהצלחה. ניבלדו מראה הרבה מאוד כדורגל ואולי בהשראת חברו הטוב דייגו קוסטה גם כובש שערים עבור קבוצתו. המשחק עצמו דווקא נפתח לא טוב עבור היבנאיים. דניאל יפרגן, בטעות היחידה שלו במשחק, הכשיל בתוך הרחבה את הזר המצוין אנדריי בינשדריני שלקח על עצמו את הבעיטה וכבש את הראשון עבור הראשונים. יבנה ניסתה לחזור למשחק ותקפה עם כל הכלים שברשותה ובדקה ה36 חזרה למשחק. אדיר טובול המשתפר ביצע מהלך נפלא על צד שמאל שבסופו הגביה כדור לתוך הרחבה ויוסי אסייג, החתן הטרי, כבש בנגיחה קלה ופשוטה מול שער ריק ואיזן את התוצאה ל 1-1. מאז חזרתו מפציעה, אסייג התקשה לחזור לעניינים ושבת משערים תקופה ארוכה, בטח בתקופה כל כך צמודה ולחוצה כמו המחזורים האחרונים. המחצית השנייה הייתה הרבה יותר אגרסיבית שחקני ראשון הלכו על הרגליים של היבנאים ולחות פעמיים הם קיצצו את רגלי הצהובים באופן מכוון נול עיניו של השופט בן סימון שהסתפק בכרטיס הצהוב. בדקה ה75 הגיעה ההכרעה. דוד רביבו הגביה כדור חופשי מ 30 מטרים אלכסונית והשוער יוסי שקל, אקס יבנה, הדף בצורה לא טובה לצד כדור שהגיע לניבלדו שבעט בצורה חזקה וכנראה פגעה בבלם כתום ונכנס פנימה. 2-1 ליבנה. שחקני יבנה חגגו עם ניבלדו שרץ היישר לקהל היבנאי. בעבר העברתי ביקורת על כך שהשחקנים שכובשים אינם רצים לקהל ומעניין לראות דווקא את ניבלדו הברזילאי נעטף באהבה על ידי הקהל המקומי. זה לא סוד שניבלדו נחשב לאהוב מאוד על ידי היבנאים וכעת גם ניתן להבין מדוע. יהיה מאוד מעניין לראות כיצד יצליחו חיים אזולאי וחבורתו להשאיר את ניבה לעונה נוספת.

 

במשך רבע שעה יבנה העבירה את הזמן ועשתה זאת בצורה נבונה וחכמה כשגם לשוער גיא סלם יש חלק לא קטן בביטחון שהוא משרה על ההגנה שהשתפרה פלאים, עם כניסתו של הבלם נדב מוניס להרכב. בתום המשחק יבנה מנצחת משחק עיקש ומאוד לא מובן מאליו וכפרס הצליחה לשפר עמדות לקראת שלושת המשחקים האחרונים שנותרו לעונה הסדירה. מיותר לציין שיבנה חייבת להילחם עד הסוף, אחרת הניצחון הזה לא שווה כלום. אגב, זאת הפעם השנייה העונה שיבנה רושמת לעצמה רצף של  שני ניצחונות רצופים, משהו שלא קרה מאז מחזורים 2-3 אי שם בתחילת העונה כשהיינו צעירים ואופטימיים. לאחר המשחק דיבר מוניס על הניצחון וגם נתן ביקורת עצמית "אני חושב שהיה לכולנו משחק טוב. הבאנו הכל על המגרש ובסיום גיא נתן הצלה ענקית שהבטיחה לנו את הניצחון. עשיתי טעות מרגיזה לקראת הסוף וזה מאוד מעצבן אותי. שיחקנו כקבוצה והגיע לנו לנצח ומה שחשוב שיצאנו עם הנקודות "

 

אם יש משהו שמאכזב הרי מדובר בכמות הקהל. בקושי 300 צופים הטריחו עצמם להגיע לאצטדיון בנס ציונה וגם זה בקושי. מיותר כעת למנות את הסיבות מדוע מדיר הקהל המקומי את פעמיו ממשחקי הקבוצה ואפשר רק לקוות כי כשהאצטדיון העירוני יהיה מוכן (מתישהוא) יגיע יותר קהל. עדיין מדובר בכמות מאוד נמוכה יחסית למה שהקבוצה הזאת מסוגלת להביא ועם בסיס קבוע של 250 קצת מוזר לראות את היציעים קרחים, בטח כשמדובר במזג אוויר נפלא, דרמה של משחקי הסיום ותקופה לא רעה בכלל מבחינת יכולת ותוצאות. עם מאזן של שבעה משחקים ללא הפסד ועם מומנטום חיובי, תצא מכבי יבנה ביום שישי בשעה 14:30 למשחק חוץ באצטדיון גרונדמן מול ניר רמת השרון. הקבוצה שמתמודדת מול יבנה על מקום בפלייאוף נמצאת בבלגן שלם, בעיקר ברמה הניהולית. השחקנים לא קיבלו כבר ארבע משכורות ובימים האחרונים הודיעו השחקנים ובראשם מיכאל זנדברג, כי במידה וזה יימשך והכסף לא ייכנס, תושבת פעילות הקבוצה מבחינה מקצועית. מבחינת יבנה כמובן אסור לתת לזה שום חשיבות ולעלות למשחק עם הכי הרבה אנרגיות שיש ולהמשיך את התקופה הטובה בחודשיים האחרונים. בהצלחה


 
$(function(){setImageBanner('5ac5e06c-a115-4fa0-ac96-1543c11ece63','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('d013d876-e260-48d2-9955-9bb402ec031c','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה