עוד שבוע זה נגמר



מכבי יבנה ספגה תבוסה קשה 5-0 לקריית גת בעוד משחק לפרוטוקול. המשחק נערך תחת שרב כבד ומכבי תסיים את העונה כולה במשחק בית ביום שני מול העולה לליגת העל בני יהודה. תבואו להגיד שלום

 

 

 

 

כתב- ארז זנו

צילום- חסדאי כהן

 

 

 

 

לא כך ציפה מאמן מכבי יבנה יוסי זוזוט להתנהל בפלייאוף העליון. נכון שאין יותר מדי על מה לשחק ונכון שהוא נתן הזדמנויות רבות למספר שחקנים צעירים ושחקני ספסל, כולל השוער השני אבל גם הוא לא חשב שקבוצתו תספוג חמישיות ורביעיות על בסיס קבוע במהלך הפלייאוף.

דוקא במשחקים האחרונים יבנה הייתה לא רעה והצליחה להוציא כמה נקודות פה ושם אבל המשחק מול קרית גת, שגם לא הוא לא קבע מאומה, החזיר את היבנאים אחורה עם תבוסה צורמת. חובה להגיד, זוזוט העניק ללא מעט שחקנים מקום בסגל.

אליאל אמסלם ועמית לוגסי פתחו בהרכב וסמואל חאוובל ומשה אבוחצירא עלו מהספסל במחצית השנייה כשבין הקורות עמד השוער השני אלירן סולימנפור אבל להפיל על הצעירים את תיק ההפסדים וספיגות השערים יהיה קצת לא הוגן. קבוצה מנצחת ביחד ומפסידה ביחד, בטח כשמדובר במשחק כל כך קבוצתי כמו כדורגל.

יוסי זוזוט. מחכים לעונת המלפפוניםאגב, גם היריבה מקרית גת העלתה הרכב משני למדי ועם מספר צעירים ושוער שני, לכן הרכב השחקנים לא צריך להיות תירוץ. עקב משחק הכדורסל החשוב של קרית גת, ביקשו ראשי קבוצתה להקדים את המשחק לשעה 17:00 ובמנהלת הסכימו לכך.

רק מה, אף אחד לא לקח בחשבון את החום הכבד ששרר באצטדיון באשקלון בשעת הצהריים ונדמה היה כי מדובר בעונש עבור השחקנים שהתאיידו מהחום. עידן שריקי פתח את מסכת השערים בדקה ה21 וה 1-0 נשמר עד תום המחצית הראשונה.

החצי השני נפתח בבליץ של המארחים עם שער של עומר מולאי בדקה ה48 וזה כבר 2-0. בדקה ה61 השלים החלוץ המקומי צמד פרטי וזה 3-0 ובדקה ה75 טל איילה, אולי אחת התגליות של העונה כולה כבש את הרביעי עבור קבוצתו.

בתוך תוספת הזמן חתם הבלם הצעיר דודי תירם את התוצאה וזה 5-0 לא קובע אבל משפיל עבור מכבי יבנה. בשום סיבה ובשום אפשרות אסור למכבי יבנה לקבל חמישייה.

זה לא משנה מי משחק ולא משנה על מה. יבנה הוא מועדון מכובד שחייב לשמור על השם שלו ועם כמות מטורפת של 61 שערי חובה יש לזוזוט חומר למחשבה לעונה הבאה, בטח מבחינה הגנתית. כמובן שצריך לקחת הכל בפרופורציות הנכונות ועם מספר שחקנים נעדרים בחלק האחורי אין יותר מדי מה להסיק מקצועית מהמשחק הספציפי הזה וכמו שאמרתי בעבר, מהפלייאוף כולו.

בשבת האחרונה ירדה מ.ס אשדוד לליגה הלאומית אחרי 19 שנה. איך זה משפיע על הקבוצה? בהחלט משפיע. גם ביבנה וגם באשדוד טרם החליטו אילו שחקנים ימשיכו בעונה הבאה אבל מאז עלייתה של יבנה ללאומית, אשדוד הפכה להיות ספקית השחקנים הראשית של הקבוצה. אם זה מבחינת מושאלים ואם זה מבחינת דיירי העיר.

אדיר טובול, גייטון וראן, יוסי אופיר, רן בן שמעון וכמובן דוד רביבו הם יוצאי העיר ובעלי שם במועדון מעיר הנמל ואילו טימור אביטן מושאל של האשדודים. כמובן שבאשדוד לא ירצו את כל השחקנים אבל כבר עכשיו עולות שמועות כי דוד רביבו עשוי לקבל תפקיד במועדון ועדיין לא החליט על עתידו בעונה הבאה.

חובה לציין כי לרביבו יהיה חוזה מובטח ביבנה אך ורק את הקבלן צרפתי ימשיך להיות הספונסר שכן הוא זה שמשלם לו את רוב החוזה, שהוא הכי גבוה בקבוצה. לאור העונה המאכזבת מצידם של לא מעט שחקני מפתח, ביבנה עדיין לא החליטו או ישבו עם שחקנים לעונה הבאה. ידוע כי במערכת מאוד היו רוצים לראות את ליאור ז'אן ממשיך. מצד אחד אבי נמני מקורבו הוא האיש החזק באשקלון והוא מאוד רוצה לראות את ליאור אצל העולה החדשה.

מצד שני, הקשר חייב המון ליוסי זוזוט. מאמן יבנה הבין את המצוקה של הקשר המצוין שלמרות שעזב באמצע העונה לארצות הברית, זוזוט קיבל אותו בזרועות פתוחות ואת זה ליאור מאוד העריך. החלוץ גייטון וראן תלוי בעיקר בחוזה שלו. אם לא יהיו לצרפתי- ישראלי דרישות מופרזות, הוא עשוי להישאר, כנ"ל גם לגבי חליל למבין שביבנה מאמינים כי מדובר בפוטנציאל שרחוק ממימוש, בטח כשמדובר בחבלי קליטה כשהגיע באמצע העונה.

סביר להניח שתומר בן חיים והיבנאים יהוו השלד גם בעונה הבאה כשמוניס ואביטן כאמור חוזרים אוטומטית לקבוצותיהם. לגבי שאר השחקנים אין יותר מדי מה להוסיף ובשבועות הקרובים יחליטו במועדון על המשך התקשרות. ביום שני (שעה 19:00) תסיים מכבי יבנה את העונה כולה עם משחק בית מול בני יהודה. ביבנה קיוו שהמשחק יקבע לקבוצה מהשכונה על העלייה אבל בני יהודה הבטיחה את עלייתה כבר בשבוע שעבר ולא ברור כמה אוהדים כתומים יגיעו לאצטדיון בנס ציונה.

בשורה התחתונה יבנה סיימה את העונה בפלייאוף העליון ולרגע אחד לא הסתבכה בתחתית, אמנם לא מדבר בהצלחה ענקית אבל עדיין טוב לדעת שיבנה תקעה יתד בלאומית. יעשו טוב אוהדי הקבוצה אם יידעו לשמור על תרבות ספורט ויבואו להגיד תודה על העונה כולה. עדיין צריך לדעת ולכבד את המועדון כולו שסוגר עונה שלישית בלאומית.


 
$(function(){setImageBanner('4919a629-1734-48c3-837d-56cc98dd95b9','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('e43816dd-782b-4926-84f8-20c7d0c0569b','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה