תודה על כל מה שנתת



בימים האחרונים הודיע אורי קרגולה על פרישה מכדורגל. קצת לפני גיל 37 החליט החלוץ האגדי לתלות את הנעליים ולייצר ראיון סיכום מרגש ביותר. עם כמות תלת ספרתית של שערים, קרגולה נחשב כאחד מגדולי החלוצים של מכבי יבנה, אחד מאהובי הקהל ואחד מאבני היסוד של הקבוצה שהעפילה ללאומית. אין פלא שהוא מחשיב את עצמו בשחקן בית לכל דבר. ראיון פרישה עם שחקן גדול ואישיות ענקית

 

 

כתב- ארז זנו

צילום- חסדאי כהן

 


"אנחנו היינו חוטפים כדורים, רצים על הקו, נאבקים מול שחקנים ואז אורי היה מגיע, דוחף את הרגל המסריחה שלו ושם גול". התיאור הזה שייך לגיא אבן, קשרה לשעבר של מכבי יבנה וחבר קרוב של אורי קרגולה שדיבר איך עובדת המערכת כשקרגולה נמצא בקבוצה./File/335756

מיותר לציין שמדובר בהומור והפרגון של אבן לקרגולה הוא אינסופי אבל כנראה מדובר בתיאור מדויק להפליא. אורי קרגולה (אוטוטו בן 37) הוא חלוץ ותפקידו של חלוץ הוא אך ורק דבר אחד, לספור כדורים ברשת. אגב, יש עוד כל כך הרבה סיפורים אודותיו של קרגולה שתקצר היריעה מכך.

סביר להניח שעל החדות שלו מול השער עוד ילמדו בבתי ספר לכדורגל. הרי כבר היום לא מפסיקים שחקנים צעירים לפנות לחלוץ ושואלים איך? איך אפשר להגיע לכמות כזאת של שערים?. על מנת לסבר את האוזן נספר כי רק במכבי יבנה יש לבחור מפרדס כץ 104 שערים. כמות בלתי ניתנת לתפיסה. 6 שנים כיכב קרגולה ביבנה וכל שנה הייתה טובה מקודמתה.


כל פעם כשנראה היה כי החלוץ נותן עונת שיא, מגיעה עונה עם 26 שערי ליגה שסותמת לכולם את הפיות. ולמה אני מספר את כל זה? כי בשבוע האחרון החליט החלוץ האגדי של מכבי יבנה לתלות את הנעליים. קצת לפני גיל 37 החליט קרגולה שנמאס לו. "זאת החלטה שגמלה בליבי כבר זמן מה.

אני לא רוצה לשקר לאחרים וגם לא לעצמי. זהו, נגמר. הגיע הזמן לפנות מקום לצעירים" אמר קרגולה בתהייה מדוע החליט לא להמשיך. שלא תדעו, לקרגולה יש ביקוש מכפ"ס ועד אילת. ליגה א' דרום שייכת לבחור הזה ששבר כל שיא אפשרי ולקינוח עלה ליגה עם מכבי יבנה בעונתו האחרונה במועדון. מאז החלטתו לפרוש, לקרגולה כמעט שאין זמן.


כל רגע טלפון, כל רגע הודעה וכן, גם ראיונות הוא עשה לא מעט בימים האחרונים ותסמכו על אורי שהוא ענה לכל אחד ואחד והעניק תשומת לב כאילו זה הדבר הכי חשוב בעולם. אז עכשיו הגיע הזמן לפנות קצת זמן ולדבר על יבנה. "בשבילי יבנה זה בית" אומר החלוץ שהיה בלא מעט קבוצות והוסיף "זה נכון שיש עוד כמה קבוצות שנקשרו לליבי כמו עמישב, אזור, שעריים אבל ביבנה אני שחקן בית לא רכש. זה היה הבית שלי הרבה מאוד זמן. 6 שנים זאת חתיכת תקופה ויש לי שם הרבה מאוד חברים טובים עד היום, חברים שנקשרתי אליהם". עכשיו, כשהוא תולה את הנעליים הגיע הזמן לקבל קצת סיכום תקופה מפיו של החלוץ./File/335757

 


- במה יבנה שונה עבורך ממקום אחר?

 

" מה לא עברנו ביחד ביבנה מה, הכל מהכל. המאמן הוא חבר שלי שגם שיחק איתי וכנ"ל עוזר המאמן. איפה כל מה שעברתי שם. אם זה מבחינת כדורגל ואם זה מבחינה חברתית. כמובן כל השנים האלה לא משתוות לעונה האחרונה שבה עלינו ליגה. לעולם לא אשכח את העונה הזאת. עשיתי שלוש עליות בחיים שלי אבל זאת הייתה הכי מתוקה. עברתי פציעה טורדנית, תקופה לא קלה, החזרה מול יפו, הקאמבק בסיום העונה וכמובן המשחק בתענכים. לעולם לא אשכח את התקופה הזאת ואת היום הזה ומעל הכל את אהבת הקהל אליי. לא כל שחקן זוכה לדבר כזה"

 

- מה גרם לך לפרוש?/File/335758

 

"הלב. תמיד השקעתי מאה אחוזים בכל מקום הייתי בו. ברגע שהלב לא שלם אז אני יודע שלא אתן את כל כולי ולכן החלטתי לפרוש ולשמור על השם שלי אחרי כל מה שעשיתי"

 

 

 

 

-  נראה שזאת שעתך המרגשת. אתה מקבל כל כך הרבה אהבה בימים האחרונים

 

" אתה לא מבין כמה. יש פה הודעות של אנשים שאני מתנצל אבל שכחתי שבכלל שיחקתי איתם והם מודים לי על תקופה משותפת. אגב, יוסי זוזוט שלח לי הודעה מרגשת, היו לי דמעות בעיניים. זה באמת מרגש מאוד כל מה שקורה בימים האחרונים. אוהדים, שחקנים, מאמנים. באמת מרגש"/File/335759

 

 

 

 

 

- הענקת פה ביבנה הרבה מאוד רגעי חסד. מה זכור לך במיוחד?

 

/File/335760" שריקת הסיום מול אסי גלבוע. אין לך מושג איזו שמחה הייתה לי. כל כך הרבה אוויר הוצאתי באותם הרגעים. אי אפשר לתאר במילים. אחרי 6 שנים סוף סוף הצלחנו לעשות את זה, לעלות ליגה. זאת תחושה עילאית ואושר מטורף, הרגשתי בהיפנוזה. עשינו את הבלתי ייאמן בעונה שבה עולה אחת בלבד מבין שני המחוזות. היו לי כל כך הרבה רגעים יפים במועדון הזה שהוא בשבילי משפחה אחת גדולה אבל אין ספק שהרגע הזה היה כולו אושר אחד גדול ואקח אותו איתי לכל החיים"

 

 

 

 

- הבקעת 104 שערים, מה היה היפה שלך?

 

"נגד מכבי באר שבע של גיא סלם. ישראל גלם הגביה לי כדור מ 40 מטרים אלכסונית, כדור מדוד לרגל ובצ'יפ הקפצתי מעל סלם כדור שנכנס למשולש של החיבורים, שער נדיר בעיניי, עם כל הצניעות שבדבר. אחלה של גול ואפילו השופט תפס את הראש"

 

- מה המשחק שהכי זכור לך?

 

" נגד מכבי יפו בעונת העלייה. חזרתי מפציעה, היינו עם 5 הפסדים רצופים. תיקו ויפו אפשר להגיד כבר הייתה עולה. אמרתי ליוסי שאני בנוי בערך ל 80 דקות בגלל כושר משחק. במצב של 0-0 דקה 80 יוסי רצה להוציא אותי וביקשתי שייתן לי כמה דקות, אני שם גול ויוצא. אתה אפילו יכול לשאול אותו ולאשר את זה (שאלתי, אישר) וזה בדיוק מה שקרה"/File/335761

 

- שמת כדור בין הרגליים של למל

 

" כן. משם חזרנו לעצמנו ואת הסוף כולם יודעים. זה היה קטע קטע מול יפו. כולם היו בטוחים שהם הולכים לנצח, מקסימום תיקו"

 


אם נתחיל לדבר עם אורי על הרגעים היפים שלו במועדון, לא נצא מזה. זה ייגמר בקריאה אינסופית. החלוץ שהסתובב בכמה מקומות, מצא בית אמיתי. השחקן הפך להיות כבר תושב המקום וילדים שהיו פוגשים אותו ברחוב היו מבקשים להצטלם. עד היום שמו מוזכר כאחד הגדולים שדרכו באצטדיון העירוני ושמור לו מקום של כבוד בפנתיאון היבנאי. 4 פעמים רצוף במדי יבנה, נבחר קרגולה למלך השערים של הליגה ומשחק אחד, נגד בית"ר כפר סבא הוא בחיים לא ישכח, גם לא משפחתו המורחבת. לא פחות מ 6 שערים כבש החלוץ לרשתו של אסף רז לעיני משפחת קרגולה רבתי. /File/335762

 

- אורי, איך קורה מצב שדווקא כשהדוד מצ'כיה מגיע לביקור זה נגמר עם 6 שערים?

 

" (צוחק) טוב אתה לא מאמין. חלמתי והתפללתי שאכבוש שער אחד במשחק הזה. הגיעו משפחה שלי מחו"ל, מצ'כיה ואמרו שרוצים לבוא לראות אותי משחק. על הדרך, החליטו כל בני המשפחה שלי להגיע למשחק. הורים, אחים, גיסים, בני דודים, אחיות. הכל מהכל. כבר לא היה נעים לי מחיים אזולאי. הוא הביא לי איזה 20 כרטיסים ואני קניתי עוד 10. מלמעלה רצו שאתן משחק שיא וזה נגמר עם 6 שערים. גם אם רציתי לדמיין את זה, לא הייתי חולם על זה"

 

לא סתם הוסיף אורי את המושג "רצו מלמעלה". בתקופה שלו ביבנה התחזק החלוץ במסורת, מה שכלל גם תפילות מנחה וערבית לפני ואחרי כל אימון, עם כל הקבוצה. עכשיו מסתבר שהוא המשיך את זה גם במקומות אחרים "אין דברים כאלה בשום מקום בעולם. היינו אגרוף אחד וכך גם היה בתפילות. התפללנו לפני האימון וזה יצר עוד יותר קרבה. זה היה נדיר בשעתו. כן, התקרבתי לדת אבל לא אהיה צבוע. אני לא שומר שבת, אלא משתדל לעשות כמה שיותר, להניח תפילין ודברים כאלה אבל חשוב מאוד להיות בנאדם, זה הדבר החשוב מכל"

 


- אמרת שלקחת איתך את עניין התפילות

 

" כן, כשהגעתי לאזור אז ביקשתי מגל גבע להתחיל במסות של מנחה ושיביא סידורים. בהתחלה הוא קצת סינן אותי, דחה אותי אבל אחרי שישבתי לו על הראש הוא הסכים ואמר שינסו את זה. אז הניסיון צלח וכבר שנתיים שבאזור עושים תפילות לפני אימונים".

 

- אתה חולה מכדורגל. תישאר בתחום?

 

" כן, אני מאוד רוצה. קיבלתי כמה הצעות אבל כרגע אני מעדיף לשקול טוב טוב מה שאני עושה. הייתי רוצה להעביר מהידע שלי הלאה, אולי לכיוון של קבוצת נוער בליגה בכירה. כמובן שגם בוגרים מעניין אותי. בכל מקרה אני רוצה ללכת לפן המקצועי"

 

- מה עם קאמבק ליבנה?

 

" כמובן שאשמח לקחת פה חלק ולחזור לפה אבל מי יודע מה יילד יום"

 

- תן טיפ אחד לשחקנים צעירים

 

" תעבדו קשה ותאהבו את המשחק. לא מעט צעירים פונים אליי ומבקשים קצת הכוונה ואני בשמחה עושה את זה. אין קיצורי דרך בחיים. צריך לעבוד קשה. לתת מעצמך כמה שיותר"/File/335763

 

- כמיטב המסורת, תן לי את ה 11 שלך ששיחקת איתם במהלך הקריירה

 

" אוי ואבוי לי. אתה רוצה לסבך אותי עם כל העולם??? יש לי כל כך הרבה חברים, אני לא מסוגל לעשות את זה"

 

-  טוב , אז בוא נתפשר. מי החלוץ הכי טוב ששיחקת לידו

 

" אמממ. גיא עובדיה שהיה איתי בשעריים. הוא חתיכת שחקן ואני מאחל לו שקבוצת ליגת על תיקח אותו ותעשה אותו השפן שלה מהספסל. אבל יש עוד כמה שבאמת היו גדולים. רפי סגל הוא כזה וגם אביב זלצמן. שחקנים גדולים שהיה תענוג לשחק איתם"

 

 

-  מה אפשר לאחל לך לפרישה?

 


"בריאות, בריאות, בריאות. כל מה שבורא עולם, יקבע, נעשה. צריך להיות אנשים טובים"

 

- אתה מבקש כל כך יפה להגיד מילים לסיום, אז לך על זה

 

"תודה. אני רק רוצה להגיד תודה לכל האנשים הנפלאים ביבנה. הענקתם לי אהבה אינסופית שהפכה אותי לשחקן יותר טוב. אני רוצה להודות לכל החברים שלי מהקבוצה שהיו בשבילי כמו משפחה וגם לאנשי הצוות שהעניקו לי קרדיט והיו איתי בתקופות הטובות והפחות טובות. אני אוהב את יבנה כמו בית. בעצם, יבנה זה הבית"


 
$(function(){setImageBanner('60c8c563-7b00-4bc0-a3be-430548aa9cd4','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('8be12a32-5e39-40ab-9ea6-756a98b08eda','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה