"אני רוצה להצעיד את הקבוצה לליגת העל"



יוסי זוזוט סגר 5 עונות במכבי יבנה ורגע לפני השישית מדבר המאמן המקומי על כל מה שרק אפשר. הפספוס מהעונה הזאת, הניסיון שהוא צבר, על הרצון לשאוף עם יבנה יותר גבוה, על חיבור בין הקהל לקבוצה וכן, גם על האצטדיון.

 

 

כתב- ארז זנו

צילום- חסדאי כהן

 

כשקבענו, להיפגש עם יוסי זוזוט סמוך לאצטדיון העירוני חשבנו כי חסדאי כהן יצלם אותו מקסימום לצד החומות הגבוהות אבל בדיקה קטנה מצאה כי אחד השערים היה פתוח ונגלה בפנינו אצטדיון מרהיב, משופץ, כיסאות כחולים עם ניילון ובעיקר הרבה הרבה שקט. השקט זה בעצם האכזבה הגדולה. כרגע זה כמו נרות שבת, מותר להסתכל אסור לגעת. נכון להיום האצטדיון העירוני עדיין לא מאושר אבל רק לשבת ביציע הדומם גורם לכולנו רק לרצות ולחזור הביתה. השיחה עם יוסי התארכה (כמו תמיד) יותר מהצפוי כשרק דיבורים על כמה שהוא כבר מחכה לחזור הביתה, יחד עם כל הקהל היבנאי, ארכו זמן יקר. לאחר מכן ענה המאמן על השאלות ונראה כי הפעם הוא גם מגיע יותר נחוש, יותר יודע מה הוא רוצה מעצמו ומה הוא רוצה מהמועדון, האוהדים, שחקני הרכש ומעל הכל השחקנים הצעירים המקומיים. לראשונה מזה 5 שנים מזכיר זוזוט את צמד המילים המפחיד והאימתני "ליגת על" ונראה כי כבר שום דבר לא מפחיד אותו ועם התקציב הנכון הכל אפשרי. רגע אחרי תום העונה וקצת לפני פתיחת האימונים מאמן מכבי יבנה עונה על הכל מהכל. תהנו.

- יוסי אפשר להגיד שעשיתם עונה רגועה. בלי מאבקי תחתית ובלי מאבקי עלייה.

"כן, זאת באמת הייתה עונה רגועה. אני חושב שזאת הייתה עונה טובה שלנו ותודה לאל הכל טוב"

 

- בתחילת  העונה הצהרת שאתה הולך על פלייאוף עליון, שזה מה שהקבוצה שלך שווה ואז פתאום שינית מטרות, אמרת שהקבוצה רק רוצה להישאר בליגה. מה קרה?

" נכון.  זאת באמת הייתה המטרה שלנו בתחילת העונה אבל אז הגיעו פציעות של מספר שחקני מפתח, הסגל התקצר, היכולת הייתה פחות טובה וראיתי שקבוצות מצמצמות פערים מהתחתית. באותה נקודה רציתי רק להישאר בליגה אבל לשמחתי עשינו סיבוב שלישי מצוין וסיימנו בפלייאוף העליון"

 

- נראה כי אין יותר מדי שינויים דרמטיים במועדון. הייעוד של הקבוצה זה להעביר עוד עונה בלאומית?

" אני חושב שזה עניין של תקציב. אני בא לעבוד ולמאמן. בתקציב הנוכחי הייעוד הוא כן, רק להישאר בלאומית"

 

- היו פה בעונה שעברה שחקנים כמו ליאור ז'אן, דוד רביבו, ניבלדו והצלחתם להחזיר את טימור שבא על תקן שחקן מוביל. ישנה אכזבה מהעונה כולה? מהמיקום הסופי?

" אני חושב שכן, אנחנו ראויים ליותר ממה שסיימנו. מקום רביעי היה הופך אותי ליותר מאושר ועל פי מה שראינו את יתר הקבוצות אנחנו גם מתאימים לשם. קרו העונה כל מיני דברים שדחפו אותנו למטה אבל לסיים בפלייאוף העליון במצבנו זה בסדר גמור"

עם רפרוף מהיר במחשבה, מדובר במאמן היציב ביותר בארץ. משחקי הכיסאות דילגו מעל מכבי יבנה והקפטן שפרש כבר סוגר 5 שנים על הקווים. מבחינתו, מדובר בתחילת הדרך וכל עוד המועדון והוא רוצים להמשיך, הוא לא הולך לשום מקום. וכן, גם הפעם הוא מכניס את המאמן הסקוטי מהשדים האדומים למשוואה

 

 

 

- בוא נדבר קצת עליך. אתה סוגר פה 5 עונות. איך ההרגשה?

"בתחילת הקדנציה אמרתי לך שאשמח להיות כמו פרגוסון ולסגור 20 שנה במועדון וכרגע עברו 5. תודה לאל, הכל בסדר, מעונה לעונה אני לומד יותר, אני מחכים יותר וצובר ניסיון. אני אוהב את הקבוצה הזאת ואת העיר הזאת"

 

- חוץ מכמה שערות לבנות, מה השתנה אצלך?

"הניסיון, ללא ספק. אני יודע איך לדבר עם כולם, עם השחקנים, אני לא עונה ישר מהבטן אני סופר עד עשר. מעבר לכך ברמה המקצועית אני לומד מיום ליום. אני יודע איך לנהל מערכת בליגה לאומית. למדתי על הבשר שלי. אנחנו ראויים ליותר ממה שסיימנו. מקום רביעי היה הופך אותי ליותר מאושר ועל פי מה שראינו את יתר הקבוצות אנחנו גם מתאימים לשם

 

- אתה נמצא הרבה שנים במערכת ואתה אוטוריטה במועדון ומחוצה לו פה ביבנה. יש לך את כל הכלים והשקט הניהולי לבצע איזה רפורמה שאתה רוצה. מה המדיניות שלך בקבוצה?

" עבודה קשה, נחישות ורצון להצליח. כל אחד צריך להסתכל על עצמו ולראות איפה הוא יכול לעזור ברמה המערכתית. וזה אומר גם שחקני הנוער. אני לא רוצה לראות אצלנו שחקנים עריקים. מדובר בעבריינות כלפי הצבא וזה לא בא בחשבון במקום שנקרא מכבי יבנה. מסתכלים על שחקני כדורגל והם צריכים להיות מודל לחיקוי. מה שמותר לאוהד אסור לשחקן וכמובן גם למאמן"

- אתה חושב על ליגת על?

" אני חושב שהגיע הזמן שיקום פה איזה ספונסר או מישהו שיגיד שהולכים על עונה חזקה ושואפים לליגת על. אני רוצה להצעיד את הקבוצה לליגת העל. ראש העיר בנה ועשה פה כל כך הרבה דברים נפלאים בעיר והיא הולכת וגדלה וגם בכדורגל היא מסוגלת להיות בליגת על ולהפוך לשם דבר בכדורגל הישראלי"

 

- קודם כל מגיע לך מזל טוב. פעם ראשונה שאמרת ליגת על

"כן כי ראיתי את הפועל כפר סבא ואני לא חושב שאנחנו נופלים מהם. יבנה זאת עיר של כדורגל ויש פה מסורת של כדורגל. צריך לשאוף לכך וכמובן להעמיד תקציב ראוי למשימה הזאת כי לדבר זה הכי קל וצריכים להיות ריאליים. אני באמת מקווה שזה יקרה כי מגיע לעיר הזאת להיות במקומות גבוהים"

 

ההגעה לפלייאוף העליון ואי המאבק על העלייה לליגת העל הפכו את כל המשחקים הנותרים לחסרי חשיבות מה שנתן לזוזוט את היכולת להעניק הרבה מאוד דקות משחק למספר צעירים מקבוצת הנוער. משה אבוחצירא, אליאל אמסלם, תהל אלבז, סמואל חאוובל ואלי בן סימון הרגישו קצת משחק בוגרים ועכשיו נותרה השאלה האם מדובר בתחילת מגמה שתזלוג גם לעונה הבאה. זוזוט לא פוסל

- ראינו את הצעירים בפלייאוף העליון. אני יכול להגיד לך שרוב האוהדים היו סקרנים לראות במי מדובר ושמחו לראות אותם משחקים. זה סוג של התקדמות ושיפור או רק בגלל שמדובר במשחקים לא כל כך חשובים?

" הם יתחילו את האימונים עם הבוגרים. צריך להבין, מדובר בסיפור אחר לגמרי מבוגרים. זה קצב אחר, אלה דרישות יותר גבוהות. לא יהיה יותר מאושר ממני אם צעירים מקומיים יתקדמו"

 

- מה יותר חשוב, קידום צעירים או עוד כמה נקודות?

" השחקנים הצעירים צריכים להתבשל כמו שצריך. אם נהיה במאבק תחתית ויהיה לחץ אז הם גם ייפגעו וזאת לא המטרה. כמובן שאיפה שניתן לשלב אותם נשמח לעשות זאת"

 

- תרשה לי להעכיר את האווירה ולדבר על נושא כאוב, האצטדיון. אתה יכול להבטיח שמכבי יבנה תפתח את העונה פה באצטדיון?

" אני חושב שגם הקבלן עצמו לא יודע אם זה באמת יקרה. אני רק יודע שאנחנו כבר משתוקקים לחשוב לאצטדיון הנפלא פה. תראה איזה תענוג, איזה יופי של מגרש. נמאס לנסוע לנס ציונה ובטח ובטח לאוהדים שחולמים על הבית ואין לי ספק שיגיע הרבה יותר קהל"

 

- יש לך אישיו עם הקהל. אמרת פעם ואני מצטט "ישנם כאלה שבאים למשחקים ורוצים שנפסיד"

"תשמע יש לי תפקיד שאנשים היו שמחים לקבל. יש הרבה מאמנים בקהל. כל אחד אומר מה שבא לו, צועק מה שבא לו. אני יודע איזה קהל מדהים היה למכבי יבנה שהיה מגיע ומעודד וככה הייתי רוצה שיהיה גם עכשיו. כל אחד קבוע מי ישחק ואיפה. לא לכולם מתאים שאני המאמן"

 

- מדברים על צירוף של שוקי נגר לצוות הניהולי. מה יהיה התפקיד שלו?

" כן. שוקי צפוי לקבל תפקיד רשמי במועדון. הוא יהיה סוג של מנכ"ל הקבוצה. יש פה הרבה אנשים טובים שעוזרים ועושים רבות למען המועדון אבל שוקי הולך להיות החוט המקשר ביננו לבין הרבה מאוד גורמים כמו התאחדות, ביטוחים, עזרה לשחקנים, אפילו ניהול משא ומתן. היינו צריכים את הפונקציה הזאת וזה בהחלט יקדם את המועדון קדימה. שוקי לא ילד, הוא עבר הרבה בכדורגל הישראלי ומכיר הרבה מאוד אנשים ואני מאחל לו בהצלחה"

 

- במהלך התקופה האחרונה מדברים במועדון על הצערה. זה משהו שמתואם איתך?

" בהחלט, הכל בתיאום איתי. צריך להבין, המשחקים בנס ציונה עלו לנו הרבה מאוד כסף וצריך לדעת לחסוך. אנחנו בהחלט רוצים שתהיה הצערה שהיא גם תקדם צעירים וגם תחסוך לנו כסף. מן הסתם אתה שואל על צעירים מקומיים וכמובן שאני אשמח שהם יהיו חלק נכבד מהתהליך"

 

- הבטיחו כרוז בתחילת העונה ואין. לא קיימת שום מסורת מאז העלייה ללאומית ובגדול אין יותר מדי קשר בין ההנהלה והקבוצה לבין האוהדים. ככה רוצים שיגיע קהל?

" אני לא אהיה בעד ההנהלה או בעד האוהדים. אני בעד מכבי יבנה. שיבואו שניים שלושה אוהדים שהם נציגי הקהל, יתקתקו בדלת של שאול דוד ויבקשו בצורה מסודרת עזרה, עד עכשיו שאול לא גירש אף אחד. הוא איש נעים הליכות. הלוואי ותרים את הכפפה ותקדם את עניין האוהדים. זה צריך לבוא מכיוון האוהדים להנהלה ולא הפוך. אין לי בעיה גם לקחת חלק בזה ולהיות בחדר ולעזור. בואו, תרימו כפפה, תביאו אוהדים שרוצים לעזור. תבין, כולנו באותה סירה, אסור לנו לרדת ליגה כי אז יהיה קשה מאוד לחזור. בואו נעזור ביחד למועדון ולקדם אותו"

 

 

 

 

- לקראת סיום, איפה אתה חושב שהצלחת יתר על מידה העונה?

" אני חושב שהקשר ביני לבין ניסים גיטר מאמן קבוצת הנוער. מדובר בהידברות וקשר חשובים מאוד ואני שמח שיש את החיבור הזאת"

 

- איפה אתה חושב נכשלת?

" אני עדיין מאמין שהיינו צריכים להיות לפחות במקום הרביעי"


 
$(function(){setImageBanner('30a936a6-bf70-4769-aac0-6e3c5db41a74','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('3cf9d982-aab3-4616-accf-b2878d631e9f','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה