ניסים גיטר חותם שנתיים בקבוצת הנוער בהן מספר בלתי נתפס של שחקנים עשו את המעבר לבוגרים. עכשיו הוא רוצה ליצור המשכיות ולא פחות חשוב גם להנחיל ערכים אצל השחקנים הצעירים

 

 

כתב- ארז זנו

צילום- חסדאי כהן

 

 

 

/File/335825את העונה החולפת סיימה קבוצת הנוער עם רגשות מעורבים. מצד אחד עונה רגועה במרכז טבלה, אחרי הסגנות של אשתקד. מצד שני הקבוצה הכשירה לא פחות משישה שחקנים לקבוצה הבוגרת של מכבי יבנה ועוד מספר שחקנים שאמנם עזבו את המועדון אבל עברו לשחק בבוגרים של בית"ר יבנה בליגה ב' וצוברים ניסיון. אם שואלים את מאמן הקבוצה ניסים גיטר הוא בהחלט מרוצה מהשנה האחרונה "כמות כזאת של שחקנים שעלתה בעונה אחת לבוגרים לא זכורה לי מעולם" אמר המאמן בראיון ל"יבניתון". בין לבין, מספר המאמן על ההבדלים בין העונה הזאת לקודמתה, על ההתרגשות לראות שחקנים שלו משתלבים בבוגרים, על היחסים בינו לבין מאמן הבוגרת יוסי זוזוט ועל הנושא החם של השנה, עריקות מהצבא.

 

- ניסים, בעונה שעברה סיימתם במקום השני והציפיות עלו. מה קרה השנה?

 

"מה שקרה זה שבאופן טבעי התחלפו הדורות והגיע שנתון אחר. בעונה שעברה המעבר מגיל נערים לנוער צלח בצורה מהירה והעונה לקח יותר זמן לשנתון הזה להיכנס לקצב של גיל הנוער ולכן מבחינת מיקום ויכולת על המגרש זה היה קצת שונה. למעשה אף אחד לא באמת יודע מה קרה בנוער השנה, אנשים מסתכלים על התוצאות בלבד מבלי להבין שיש הרבה מרכיבים בקבוצת כדורגל ולא תמיד דברים  מצליחים מיד. למשל מחנה האימון בתחילת העונה לא היו חריגי הגיל איתנו 3-4 שחקנים התגייסו לצבא והגענו במצב לא אידאלי לפתיחת העונה בהמשך היו לא מעט פציעות וגם יותר מידי הרחקות של שחקנים וההרכב לא היה יציב עד אמצע העונה כך שאין בכלל דמיון בין שתי הקבוצות".

 

- האם ישנה אכזבה מהמיקום?

 

"המיקום לא מאכזב אם כי יכולנו לשאוף ולנסות להגיע לסביבות המקום החמישי שנראה יותר ריאלי לנו אבל גם מקום שביעי לאור הנסיבות שנוצרו העונה הוא מיקום סביר וטוב"

 

- כשאתה מסתכל על אביב ברכה, בר חליפה, עידן שטרית, אלמוג עזריאל ואלי גודו. אתה מרוצה שהם הגיעו לבית"ר יבנה?

 

"אני חושב שכל מי שציינת מוכשר בדרכו שלו והמעבר לבית״ר יבנה יעשה להם טוב אני חושב שהם הגיעו לליגה מאוד קשה במגרשים לא קלים וגם העונה הם נקלעו למאבקי ירידה והלחץ עושה את שלו אבל אני מאמין בהם הם כמו הבנים שלי וההצלחה שלהם חשובה לי מאוד, מכבי יבנה עוקבת אחר כל אחד ואחד ואני בטוח שהם ימצאו את עצמם בעתיד בקבוצה הבוגרת"

 

 

- עשיתם עונה יחסית רגועה מבחינת הטבלה אבל הצלחתם להעלות מספר שחקנים לבוגרים. עד כמה זה משמעותי עבורך?

 

/File/335827"מבחינת הטבלה כמו שציינתי היה די סביר וצריך לזכור שבמשך שנים רבות הנוער שלנו היה נמצא תמיד במאבקי תחתית ובסכנה לרדת ליגה ורק במחזורים האחרונים הנוער היה מצליח לצאת מזה ואחרי מתחים רבים הקבוצה הייתה מבטיחה את עצמה ונשארת. לעומת זאת בשנתיים האחרונות לרגע לא היינו בסכנה ואפילו היינו מועמדים לעלות ליגה כך שמבחינת הטבלה יש לנו המון שקט. לגבי השחקנים שעלו לבוגרים אין גאה ממני ממש כמו אבא שרואה את בנו מצליח, כך גם במקרה הזה. אני מאושר שהם משולבים בקבוצה הבוגרת ואפילו גם רוכשים דקות משחק צריך להבין שאין דברים כאלה בארץ ובטח לא בכמויות האלה. יוסי העלה שישה שחקנים וזו כמות מדהימה וזה הזמן כמובן להודות ליוסי זוזוט שחי ונושם את קבוצת הנוער. הוא מגיע למשחקים וגם לאימונים נכנס איתי לאסיפות ומגיע לשאת ברכות בחגים. פשוט מושלם ולכן אני אסיר תודה ליוסי על כך שהוא מי שהוא כמובן מעל כולם זה חיים אזולאי שנותן את ברכתו לכל מהלך והוא זה בעצם מכבי יבנה. חיים נותן את כל זמנו לענף הכדורגל וזה לא פשוט לעשות את זה לבד ומגיע לו על כל כל הכבוד".

צריך לראות את הפנים של גיטר על מנת להבין כמה שהוא מרוצה מהמעבר של שחקניו לסגל של זוזוט. לא צריך להיות גאון גדול על מנת להבין כי בין השניים שוררת מערכת יחסים מאוד טובה, מכילה, הבנה הדדית ובעיקר שיתוף פעולה פורה. גיטר לא מתכוון לעצור וברצונו להמשיך ולהכשיר שחקנים לבוגרים. בנוסף, המאמן, ביחד עם מנהלי הקבוצה, שם דגש מאוד חשוב על ערכים ובראשם הצבא, שם אומר המאמן הוא לא מוכן לקבל עריקות.

 

- האם אתה רואה התקדמות של עוד שחקנים מעבר לאלה שקיבלו את ההזדמנות?

 

"אני חושב שיש בקבוצת הנוער לפחות עוד 3-4 שחקנים שיכולים בעתיד להשתלב בבוגרים. יוסי תמיד עוקב אחריהם ואם הם יעשו התקדמות הם יגיעו לבוגרים"

 

 

- האם אלה שקיבלו את ההזדמנות, צפויים להמשיך לקבל קרדיט גם העונה בבוגרים?

 

"אני חושב שלפחות שלושה ימשיכו ויהיו בסגל לעונה הבאה. כולם יקבלו סיכוי שווה ויש להם מזל גדול שיוסי נמצא שם כי הוא הסיכוי האמיתי שלהם להתקדם הלאה מסיבה פשוטה שהם זה מה שהוא היה בעבר וזה שחקן נוער שרוצה לקבל צ׳אנס שווה . אני חושב שגם חיים אזולאי וגם יוסי זוזוט היו מאוד רוצים שיהיו כמה שיותר יבנאים בקבוצה אבל לא תמיד זה מתאפשר והליגה הלאומית היא חזקה מאוד ומי שיוכיח שמקומו שם יהיה שם".

 

 

 

 

 

- עד כמה הקשר שלך ושל מאמן הבוגרים יוסי זוזוט עמוק ומשמעותי?

 

"אני ויוסי גדלנו באותה שכונה וכילדים היינו משחקים יחד כדורגל בשכונה הוא היה בהתקפה כובש שערים ולא יורד להגנה ואני הייתי שחקן מאוד קשוח מאחור מחלץ כדורים וצריך למסור לו וזה היה הסידור במגרש ובהמשך היינו יחד במחלקת הנערים והנוער ולא ממש זכינו לשחק יחד כי הוא זקן יותר ממני והפעם הראשונה ששיחקנו יחד זה בעונת 98-99 בליגה א׳ בהמשך באופן אירוני יצא לי אפילו לאמן אותו כאשר הייתי עוזר המאמן של פוגל ולמשך שנתיים היה לי העונג להריץ אותו באימונים ובעצם הייתי מאוד קרוב ליוסי במשך הרבה שנים. היום כשאנחנו עובדים במקביל הקשר שלנו מאוד אמיתי והשיתוף פעולה כל כך טבעי כך שהדברים נעשים בהרמוניה והדדיות"

 

 

- קבוצת הנוער של יבנה מעולם לא הייתה בליגה הראשונה. יש לה סיכוי לעשות זאת בשנים הקרובות?

 

/File/335828"כדי לקצור הצלחה גם בקבוצת הנוער צריך תקציב מיוחד וצריך לעבוד עם סוכנים כדי שיגיעו שחקנים שישלימו את הסגל הרי לעלות יהיה אפשר בצורה כזו או אחרת אבל להיות בליגה העל לנוער ללא תנאים וסגל חזק יהיה כישלון ידוע מראש. אם האגודה תחליט שהיא רוצה שהנוער יעלה אז הוא יעלה, פשוט צריך תכנית ארוכת שנים לכל הסיפור הזה ושינוי מחשבתי"

 

 

- בשנה האחרונה הכנסת, ביחד עם אנשיך בקבוצה ועם הנהלת המועדון, מספר קודים אתים שקשורים לקבוצה ולשחקנים. אחד מהם זה עניין הצבא. עד כמה אתם מתכוונים ליישם ולאכוף את עניין העריקות והנפקדות של השחקנים?

 

"הצבא זה עניין מאוד רגיש במכבי יבנה חיים ויוסי נותנים דגש רציני למי שישתמט מהצבא וגם אצלי העניין הזה מאוד רגיש ולכן עוד בתחילת העונה וגם במהלכה אני מבהיר להם שמדינת ישראל עומדת על רגליה בזכות הצבא ולא משנה מה התפקיד שלהם בצבא לכל אחד יש משמעות ואסור לנו לוותר על הצבא כולנו גדלנו על ערכים טובים ולימדו אותנו שאחרי שמסיימים תיכון הולכים לצבא ויהי מה וכך גם פה בקבוצת הנוער אני מנסה תמיד להסביר להם לא להתנגח בצבא אלא ללכת ולפתור דברים בצינורות המקובלים ובסוף יהיה בסדר .בשורה התחתונה במכבי יבנה לא ישחקו מי שערק מהצבא"


 
$(function(){setImageBanner('6bb53c8f-a626-4fdf-9261-d1a51527f38f','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('24a6b603-5529-464f-ab07-70a9675ad607','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה