"אני חושב שזה משול לאליפות"



כנגד כל הסיכויים הצליחה בית"ר יבנה להישאר בליגה עונה נוספת . מאמן הקבוצה מוטיקו בן מויאל מדבר על עונת הבכורה שלו כמאמן ראשי, על הקשיים שבדרך ועל נקודת מבט המאוד מעניינת שלו על הכדורגל

צילום-חסדאי כהן

עונה מטורפת עברה על מוטיקו בן מויאל. שנה משוגעת לחלוטין. אחרי כמה שנים בעמדת עוזר המאמן, מונה בן מויאל בפעם הראשונה בחייו למאמן ראשי בגיל 34 ולקח על עצמו את בית"ר יבנה שנשארה רק ברגע האחרון בליגה ב'. בהתחלה היה לצידו את יוסי זוזוט מאמן מכבי יבנה שסייע בטרום העונה אבל לאחר מכן נותר לבד על הקווים ונטל את המושכות. בן מויאל ובית"ר יבנה החלו רע מאוד את העונה עם שחרור של מספר שחקנים שעזבו לטובת כסף במקומות אחרים והתחלה גרועה שכללה ירידה למקום האחרון ובילו לא מעט מתחת לקו האדום. אבל אז התגלה המאמן הצעיר כמהמר לא קטן. בן מויאל החל לשחק על כל הקופה, העלה שחקנים רבים להתקפה, הימר על שינוי תפקוד של שחקנים ועם כמה חיזוקים החלה הצמיחה מחדש של הקבוצה. בקאמבק מופלא ברחה הקבוצה מהמקום האחרון ואט אט מצאה עצמה נלחמת בכלל על בריחה מהפלייאוף התחתון. רק ירידה בכושר במשחקים האחרונים גרמו להם להגיע  למשחקי ההישרדות אבל שם הראתה יבנה אופי ועם ניצחון חוץ ענק ברהט, יבנה תבלה עונה נוספת בליגה ב' דרום ב', מרחק ליגה אחת בלבד מהאחות הגדולה מעבר לכביש. עכשיו יש לבן מויאל את הזמן לשבת ולנשום אוויר על כל מה שהמועדון הזה בכלל והוא בפרט, עברו בשנה האחרונה.

- מוטיקו, זה נגמר דרמטי. איך אתה מסכם את החודש האחרון שלכם?

" היה לנו חודש לא טוב. משהו נכבה בקבוצה וראינו את ההתדרדרות. מגיע קרדיט ענק לשחקנים שלי שביקשו אסיפה באמצע כל הבלגן ועשינו שיחה מאוד טובה. כולם פתחו את הלב והתנקו. גם אני וגם ההנהלה וכמובן השחקנים שפכו את הלב ומשם ידענו שאנחנו עושים הכל על מנת להישאר בליגה ואני שמח שבסופו של דבר ידענו להגיע לרהט ולצאת משם עם ניצחון מאוד לא מובן מאליו"

 

-דווקא ההתחלה שלכם הייתה יותר מבטיחה

"תראה זה כנראה שידר משהו אחר בהתחלה. בכל זאת, הגיעו לקבוצה שני מאמנים מליגה לאומית (מוטיקו ויוסי זוזוט) שהעבירו אימונים של ליגה לאומית ואנשים שהסתכלו מהצד חשבו שאנחנו מתכוננים למשהו הרבה יותר גדול. מה גם שהיה לנו קאדר שחקנים יותר רחב ומנוסה באימונים הראשונים ועד שהגענו למשחק הראשון בגביע, הגעתי עם סגל פחות גדול ועם שחקנים שעזבו עקב הצעות שקיבלו במקומות אחרים ושוב הייתי צריך לבנות סגל חדש והבאתי שחקנים שמעולם לא שיחקו כדורגל. במשך 9 מחזורים לא הלך לנו בכלל וגם יוגב עזב באמצע. אחרי ההפסד למרחבים הגיע השינוי כי ביקשתי חיזוק מההנהלה כי אחרת לא הייתי מצליח לעשות משהו עם אותו סגל וסתם היינו מבזים את עצמנו. לאחר מחשבה הסכמנו על תוספת של 40 אלף שקלים וידעתי שעם סכום כזה אצליח להוציא משהו טוב. כמובן שהשתמשתי בפחות מהסכום הזה ועדיין העמדנו סגל ראוי. אז נכון שבהמשך הסגל היה יותר קצר עקב פציעות של שחקנים אבל עדיין זה נגמר טוב"

 

- אז אתה מרוצה מהתוצאה הסופית של הישארות בליגה?

" זה מה שהציבו בפניי וזה גם מה שקרה. אני מבחינתי ידעתי שאני מסוגל ליותר אבל כמה פציעות וחוסר מזל מנעו מאיתנו לברוח מהפלייאוף. מספיק להסתכל על קבוצה כמו יצלאל ועם תקציב כמו שלה שהבטיחה את ההישארות אחרינו אז במבחן התוצאה אני חושב שזה משול לאליפות"

 

- מה היית עושה אחרת?

" אני חושב שהייתי דורש להיות עם סגל שחקנים שאני מאמין בו מהרגע הראשון ולא מחכה יותר מדי"

למוטיקו יש משנה ברורה מאוד. הוא רואה בבית"ר כפרויקט מאוד חשוב בעיר שעוזר מצד אחד לשחקנים לקבל דקות משחק היכן שלא יכלו לקבל במקומות אחרים ובנוסף גם להכשיר שחקנים למכבי יבנה. הרמוניה, אומר בן מויאל, זה הדבר הראשון שצריך להיות בין שני המועדונים האלה

- ככה בית"ר יבנה צריכה להיראות גם בעתיד?

" המצב האידיאלי שצריך להיות זה הרמוניה בין מכבי יבנה לבית"ר יבנה. שחקנים שלא מקבלים דקות במכבי, צריכים לבוא לבית"ר. לקבוצה צריכות להיות שתי מטרות. להישאר בליגה ולהכשיר שחקנים למכבי, לפחות אחד או שניים בעונה"

 

- אפרופו שחקנים. דובר לא מעט במהלך העונה על רותם שרון ורועי סבג ככאלו ששווים הזדמנות במכבי יבנה

" תראה זה לא סוד שיש כמה בבית"ר ששווים הזדמנות. במשך כל העונה ביקשתי מיוסי שיגיע למשחקים שלנו והוא גם עשה זאת. יש לנו גם את אלמוג עזריאל ואת עידן שטרית ואת נתנאל השוער ואלי בן סימון. לא חסר צעירים רעבים שנלחמים על המקום שלהם ועל ההזדמנות שניתנת להם. אני מאוד מקווה שאחד מהם באמת יצליח להגיע למכבי"

 

- יש לא מעט שחקנים יבנאים שמסתובבים בליגה ב'. חורה לך שהם לא ביבנה?

" אני מניח שכל אלה שבליגה הזאת גם מקבלים כסף אז אני לא יכול להתווכח עם זה. לנו אין את היכולות האלה לשלם לשחקנים. רציתי את יוסי ברהנו ודיברתי גם עם אסף גובזה אבל זה לא הסתדר לצערי עם ברהנו ועם גובזה עשיתי שיחת טלפון ואז התברר לי שבאחד המקומונים הוא דיבר לא יפה על יוסי ושכח מי באמת נתן לו הזדמנות ועכשיו אני מצטער שבכלל התקשרתי אליו"

 

- יש עתיד לבית"ר יבנה?

"חייב להיות. חייב שיהיה סוג של הכשרה למכבי יבנה ואין תחליף לדקות משחק. זה מקום שנותן לצעירים לשחק במקום להירקב בספסל או ביציע. אבל את השאלה הזאת אתה צריך להפנות בעיקר להנהלה"

 

- בוא נדבר עליך. איך היה לך להיות מאמן ראשי בפעם הראשונה?

" זה נכון שזאת עונה ראשונה שלי אבל היה לי בית ספר טוב מאוד שלמדתי ממנו. הייתי צמוד ליוסי זוזוט שלמדתי הרבה מאוד דברים. ישבתי בשקט ולמדתי"

 

- אבל זה לא נראה שאתה מיישם כי אתם לא משחקים אותו דבר. אתה משוגע. זורק שחקנים להתקפה ומהמר על כל הקופה

"(צוחק) אני שמתי לב שאתה קורא לי ככה לא מעט פעמים ובאיזה שהיא נקודה זה גם נכון. אני מאמין בהתקפה ומאמין בהחזקת כדור. ככל שנתקוף יותר ונחזיק יותר ככה קבוצות יפחדו מאיתנו ופחות יתקפו. אתה בעצמך באת אליי בסיום של משחקים ודיברת על ההנעת כדור ושיטת המשחק. אז כנראה שבכל זאת זה משהו טוב"

 

- עם יד על הלב, אתה רואה את עצמך חוזר להיות עוזר מאמן, אחרי שעמדת בעצמך על הקווים?

" רק של יוסי"

 

- נראה שהתייעצת איתו לא מעט העונה בקשר לקבוצה

" תשמע, אני ויוסי ביחד 25 שנה כמו זוג נשוי. הוא עוזר לי בכל מה שאני צריך ואני יכול להגיד לך שהיו לנו שיחות לתוך הלילה איך לקדם את בית"ר יבנה. הוא עזר לי מאוד ומיותר לציין כמה שאני מעריך אותו על זה. כמובן גם שוקי נגר שתמך בי בכל מה שהייתי צריך. אני מאוד שמח ומודה לשאול דוד על כך שנתן את ברכת הדרך ותמך בשידוך הזה כמו גם אבי אוחיון ופליקס אלימלך שעזרו לי מאוד וחיים אזולאי שהעניק לי כל מה שהייתי צריך מבחינת מגרשים לאימונים ואני חב לו לא מעט. אני חייב תודה ענקית לאשר שטרית שעוד מגיל 14 מלווה אותי כמנהל קבוצה במכבי יבנה ועכשיו אנחנו סוגרים מעגל והוא כמו אבא של השחקנים בקבוצה הזאת. על אשר שטרית הבעלים אני יכול לכתוב גיליון שלם כמה שהוא עזר ותמך על כל הדרישות שלי והיו לא מעט כאלה. כמוהו גם גבי עזרא ודני שמואל שעשו הכל על מנת לתת לי הרגשה נעימה במועדון. עברנו שנה לא קלה וממנה נצא מחוזקים"

- ממה אתה מרוצה?

" אני אוהב לשנות דברים ולעשות מה שאחרים תמהים לגביהם. שמתי את אמיר בנישו מגן ימני ולא הבינו למה. אודי מגול כל כך הרבה נשמה נותן על המגרש. רועי סבג פתח גרוע את העונה ואחרי שקיבל עוד ועוד דקות ראינו מה הוא שווה. נתנאל שטרית עשה עונה מצוינת ולא כולם האמינו בו כמוני.  אתה בעצמך אומר שאני משוגע? כנראה שיש סיבה לכך אבל אנחנו גם רואים שזה הצליח לי"

 


 
$(function(){setImageBanner('f161edd8-566d-44f2-abc2-d82d54988057','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('0ada68a9-a167-400a-9953-ae86b58ee82b','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה