מכבי יבנה- סיכום עונה



פרשות מביכות, צניחה חופשית, איבוד העוגן וכמובן הירידה המביכה. מכבי יבנה סוגרת עונה עצובה במיוחד

צילום- חסדאי כהן

 

יוסי זוזוט ומשה אבוחצירא. נגמר עצוב מאודמאמן

אמון בשחקנים שפישלו, היעלמותו של דוד רביבו, הבאת שחקנים בינוניים בחלון העברות ובעיקר חוסר היכולת להוציא את הקבוצה מהמשבר. איך שלא נסובב את זה, יוסי זוזוט נכשל העונה במכבי יבנה. דווקא בעונה שאמורה הייתה להיות הטובה ביותר, מכבי יבנה נכשלה ובענק. מעבר לכל שאר הסיבות, נראה כי החוסר להרים את הקבוצה בזמן משבר היה החלק הבולט בהתנהלותו של המאמן. כל שאר הפרשיות, המכירות, איבוד השחקנים, העזיבה של ניבה ועניין השבת. הכל מתגמד ושטותי לעומת הירידה של הקבוצה. יוסי זוזוט הוא המאמן ולכן הוא האחראי על הכישלון המקצועי. הוא עשה מיליון ואחת טעויות. החל מהחתמתו המיותרת של אברבנל מלכתחילה ועד שחרורו של ניבלדו ללא כל תחליף הולם. מאי מציאת קבוצה לדוד רביבו היקר והיעלמותו המשונה ועד הגעה למאני טיים ללא שחקנים מובילים ובכירים כשכמובן כל הפרשות שרדפו את המועדון לא בדיוק סייעו להרמת הרמה והתוצאות על כר הדשא. כמובן שהפן התקשורתי לא עזר לו והוא ניצב לבדו מול המצלמות.

 מצד שני הוא זה שלקח על עצמו את כל תחלואי המועדון כשחברי ההנהלה התחבאו מאחוריו. פה גילה זוזוט, כי הכתפיים שלו לא רחבות כפי שהוא חשב, גם במובן התקשורתי. לכן, כמעט כל פרשה סביר להניח קשורה אליו. הוא היה המועדון העונה, לטוב ולרע.

 הנהלה

בהמשך ישיר למה שנאמר קודם. לא היה דבר כזה הנהלה. את כל ההחלטות קיבלו המאמן ושוקי נגר שתפקד על תקן מנכ"ל. לא ברור היכן היו כל אנשי המנהלת לכל אורך השנה. 17 משחקים וניצחון אחד שנוי במחלוקת על עפולה. זה ההספק של יבנה במשך כמה וכמה חודשים בהם חברי ההנהלה נאלמו ונעלמו. איפה הביקורת? איפה מדיניות המועדון? איפה המילה של אותם אנשים. לא ברור ולא מובן. אין לזה אח ורע בעולם הספורט ויבנה ירדה השנה למעמקי ניהול שטרם נראו. אם הכישלון המקצועי הוא גדול אז הכישלון הניהולי הוא עצום. ההנהלה מתווה את דרך המועדון ולא אף אחד אחר. ברגע שהם לא קיימים החלה אנדרלמוסיה גדולה מאוד. גם בפן התקשורתי כמובן ההנהלה שתקה. יבנה הייתה השנה לא מעט בתקשורת הארצית (וכמובן המקומית) ואף אחד מלבד המאמן לא צייץ מילה. יותר מדי שחקנים באו ועזבו, חתמו ולא שיחקו בהתאם לשכר והיכולת. היכן הייתה אותה הנהלה בכדי לשים לזה סוף. היכן היא הייתה בהדרדרות לתהום של המועדון. היכן היא הייתה בכדי לקבל תשובות מהמאמן על מצב הקבוצה? על תפקוד הקבוצה? על ההפסדים הרבים? או אולי על סיפור המכירות. לא נשמע קולם. הם פשוט לא קיימים. לא כך צריך להתנהל מועדון מקצועני. ללא קברניט, ללא מורה דרך, ללא כל בעל בית. האשמה המקצועית היא על המאמן אבל האשמה והאחריות על מדיניות המועדון וירידתו הבזויה היא בעיקר אות קלון לאותם חברי הנהלה

 

איקנדה. שורת החתמות מוטעיתשחקנים

לא פחות מ 38 שחקנים לבשו את מדיה של מכבי יבנה. מלך השערים של הקבוצה היה מירו עם 16 כיבושים אישיים. כצפוי, אי אפשר לבוא בטענות לשחקן כזה או אחר על האשמה בירידה. 14 שחקנים יש כמעט בכל משחק ובמידה ושחקן לא היה מתאים אזי מקומו בספסל, ביציע או מחוץ לקבוצה. השחקנים הם החיילים שעולים לדשא וכפופים למאמן והצוות המקצועי. דווקא בתחילת העונה נראה שהיה סגל חזק אבל מהר מאוד מגדל הקלפים החל להתפרק. מאור פרץ ותומר בן חיים היו פצועים רוב העונה, ניל אברבנל עשה שטויות והוחלף, ליאור ז'אן ויוסי תורג'מן הושעו ואז חזרו. ניבלדו עזב ללא כל מחליף ראוי ואת עקבותיו של דוד רביבו עד היום מחפשים. בינואר הביא המאמן מספר שחקנים שבעיקר השלימו סגל ולא הצליחו לבוא לידי ביטוי יתר על מידה. אף אחד מהם לא היה שובר שוויון לליגה. כמובן שלהם חלק גדול מאוד בכדור השלג שהתגלגל. חוסר היכולת לקחת מנהיגות, להשתפר, לגלות אחריות ולהתחבר, הביאו את המועדון כולו לירידת ליגה. לקראת הסוף גם השחקנים קיבלו טונות של קללות מהאוהדים המתוסכלים שהוציאו את כל זעמם על לובשי חולצת המועדון. סביר להניח שבעונה הבאה רובם המוחלט ימצא לו בית אחר

 

קהל

אחרי החזרה לאצטדיון העירוני הקהל היבנאי מילא כמעט כל כסא פנוי. עם הזמן וכשהתוצאות החלו להיות מביכות, הקהל גם ביטא זאת ברגליו ומאות צופים הגיעו למשחקים. עדיין מדובר בכמות נאה מאוד ביחס ללאומית, מה שמראה כי אם המועדון היה מסודר ומחובר קהילתית, עד כמה הפוטנציאל של מכבי יבנה גבוה מאוד. בנוסף, נראה כי המציאות האכזרית הביאה מדי פעם לפילוג בין יושבי היציע, גרמה לויכוחים אינסופיים אודות האשמים והאחראים במצב המועדון ובעיקר היו עצובים. חובה להגיד. האוהדים הם הקרבן פה. נכון שיש עידוד רק מדי פעם אבל הם משלמים כרטיס (רובם הכוונה) ואפילו מנוי על מנת לראות את הקבוצה שלהם והעונה הם זכו למפח נפש אחד גדול. בכל אחד מהמשחקים המכריעים הייתה אמונה ותקווה כי עדיין ניתן לעשות משהו, עדיין ניתן לתיקון, אבל המציאות טפחה שוב ושוב על פניהם

אוהדי הקבוצה. האמינו עד הרגע האחרון

פרשת השבוע

כל כך הרבה פרשיות היו העונה שזה בערך כמו כל השנים הקודמות בלאומית. פרשת הנעל שנזרקה על עמית לוגסי בחדר ההלבשה על ידי השוער אברבנל, השחקנים הצעירים שאיחרו למשחק באשדוד, השעיית מספר שחקנים על ידי המאמן, עזיבתו של זוזוט את רמת השרון עקב כניסת השבת, מה שגרם לתקשורת הארצית להתרעם עליו ואף  לספורט 5 להפסיק ולשדר מיבנה תקופה ארוכה אבל שום דבר לא מתקרב להתפוצצות של זוזוט אחרי המשחק מול קרית גת. יבנה כבר הייתה בעמוק בצרות אבל הפסד הבית לאחרונה בטבלה הוציאה אותו מדעתו ומשלוותו. אצלנו, באתר יבנה נט חשף זוזוט כי שחקנים מכרו אותו ומיד השעה את ניל אברבנל וליאור ז'אן מה שלא הותיר כל ספק. התקשורת הארצית רעדה וביקשה לחקור את אמירותיו של המאמן היבנאי. אם כל זה לא הספיק אז לאחר מכן כשיבנה ניצחה את עפולה אמר זוזוט כי אמר זאת מתוך לחץ של הקהל ובעת עצבים. ואז הגיע המשחק מול ראשל"צ שם כבר אייל ברקוביץ, הבעלים של הכתומים טען כי גורמים ביבנה פנו לשחקניו ודרש לעצור את כל הליגה. זוזוט אמר בתגובה כי כל הליגה הזאת מכורה על ידי הבטים (הימורים לא חוקיים) ויצר מחול שדים גדול מאוד בכל רחבי הליגה ועקב כך חברת החקירות ויצמן יער בדקו משחקים. עוד התברר כי ביום המשחק נפגש מנכ"ל הקבוצה שוקי נגר עם מאמן ראשל"צ אופיר חיים והשניים טענו כי זה היה בתמימות. כעבור שבוע חיים פוטר מראשל"צ.

נקודת אור

שתי נקודות אור היו השנה במועדון. הראשונה היא יציאתו המפתיעה של בר אהרוני לאירופה. במובן הזה יבנה עשתה היסטוריה. לראשונה הצליח המועדון להוציא שחקן לאירופה. בר אהרוני היה שחקן מחליף ביבנה בתחילת העונה והספיק לכבוש 4 שערי ליגה. אהרוני שמיוצג על ידי דודו דהאן יצא לטימישוארה הרומנית ואחרי כמה ימי מבחנים חתם במועדון הפאר לשעבר. יבנה כמובן יכולה לזקוף לזכותה את היציאה לחו"ל של אהרוני

הנקודה השנייה היא צעירי המחלקה. לא פחות מ 8 שחקני נוער שותפו השנה במשחקי הקבוצה. אור זוזוט, עמית לוגסי ובן פרידלנדר לקחו חלק יותר משמעותי מהשאר שבעיקר טעמו את הליגה. בניגוד גמור למה שהרבה טוענים, יש ליבנה מחלקת נוער טובה מאוד ועם פוטנציאל גדול. מעניין יהיה לראות כמה מהם ישתלבו בשנה הבאה בליגה א'.

עתיד

התשובה נמצאת רק אצל בנאדם אחד. ראש העיר צבי גוב ארי. כל כך הרבה שמועות רצות בימים האחרונים לגבי העתיד כך שבלתי ניתן לדעת מה אמת ומה לא. דבר אחד ידוע וברור. ראש העיריה שם הרבה מאוד כסף על שני המתקנים וברגע שהוא שמע שאליצור ירדה לארצית הוא זעם מאוד. הירידה של מכבי רק הוסיפה שמן למדורה וכעת כולם מחכים לראות מה מוצא פיו של פטרון המנהלת. האם להמשיך באותה המתכונת או שמא לשחרר את המנהלת ולהחליף אותה בקבוצות ניהול, כך על פי גורמים שמקורבים לראש. בכל אופן תשובה ברורה עדיין אין. ומה גם לגבי התקציב. האם מכבי תעמיד תקציב שיספיק לה להישאר בליגה או שמא הראיס מתכוון להחזיר את הקבוצה ללאומית במהרה על ידי תקציב גבוה. 


 
$(function(){setImageBanner('7e30b889-f664-4a05-acb6-d45c72d56eaa','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('e34642d8-bd7c-402f-93dd-f2e33f55125b','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה