"המטרות? להשביח שחקנים לקבוצה הבוגרת"



רונן איטח, מאמנה של קבוצת הנוער וילדים א' של מכבי יבנה, אמור להמשיך עונה נוספת בתפקידו וכעת הוא מסכם עונה בראיון ליבניתון. עונה מוצלחת מבחינתו שהסתיימה באליפות לילדים א' וגם הישג מרשים בדמות סיבוב שלם ללא הפסד עם קבוצת הנוער

כשאלי כהן קיבל לידיו את תפקיד מאמן הקבוצה הבוגרת של מכבי יבנה, הוא לא חשב שזה יהפוך למשהו קבוע, לבטח כשהתפקיד הוגדר כזמני מלכתחילה, אך בישראל כמו בישראל וביבנה בפרט, הזמני הופך מהר מאוד לקבוע וכהן קיבל את התפקיד הנחשב והכל כך מחייב. מי שהחליף אותו על הקווים היה מאמן ילדים א', רונן איטח, שלא זנח את קבוצתו השנייה והמשיך גם עם קבוצת הנוער, עמה רשם הישג מרשים בדמות סיבוב שלם ללא הפסד – כאשר גם עם ילדים א' הצליח לזכות באליפות שנייה ברצף.

איש לא ציפה שהשילוב יניב פירות כל כך מהר ורבים טענו כי יש לתת לאיטח זמן, אך הגורל רצה אחרת והנוער עשו עונה נהדרת תחת הדרכתו של המאמן שהחליף את מאמן הבוגרים וכולם ראו שיפור והתקדמות של השחקנים הצעירים והמקומיים, אלו שאמורים להוות את השלד של מכבי יבנה בשנים הבאות.

כעת, איטח אמור להמשיך עונה נוספת בתפקידו כאשר כל המערכת מפרגנת לו על עבודתו הנהדרת. בראיון ליבניתון הוא מספר על הקשיים, השאיפות האמיתיות וגם מסכם את העונה מבחינתו.

איך אתה מסכם את העונה של קבוצת הנוער?

"ניתן לחלק את העונה לשני חלקים כאשר מצד אחד זו הייתה עונה טובה הן מבחינת מיקום והצגת כדורגל יפה ברוב העונה מצד שני תחושת פספוס מכיוון שהיינו שווים מקום שני. אבל אנחנו לא חזירים".                       

הייתה לכם תקופה אדירה שלא הפסדתם אף משחק, איך מביאים את השחקנים כל פעם לרמת מוכנות כזו?

"למעשה סיבוב שלם לא הפסדנו שזה הישג יפה. עושים זאת ע"י עבודה קשה בכל האימונים והכנת השחקנים הן מבחינה מקצועית והן מבחינה מנטאלית. אני שמח שהם עשו את העבודה והצלחנו להביא תוצאות יפות במהלך התקופה הזו".                       

למרות שעשיתם עונה נפלאה מדוע שחקנים לא שולבו בבוגרים, למרות שבהתחלה דווקא הגיעו למספר אימונים?

"קשה לי לענות על השאלה הזו אבל דעתי האישית ומאמין שדעתו של יוסי המנהל המקצועי היא שלפחות חמישה שחקנים יכולים היו להשתלב בבוגרים כגון רז אמיר, רון עזריה, נאור אבלאייב, בן ניזרי, עדי פרץ, ועומר יעקב אבל תפקידי הוא לספק שחקנים רק כאשר המערכת הבוגרת מבקשת. אני מאמין ומקווה שהם יצליחו להשתלב בקבוצה הבוגרת בשנים הקרובות, הם בהחלט ראויים לדעתי".                       

הבנתי שאתה ממשיך עונה נוספת בתפקיד. מה יהיו המטרות בעונה הבאה?

"הבנתי שרוצים שאמשיך אבל אני עדיין לא סגור, המטרות היו ונשארו בראש ובראשונה להשביח כמה שיותר שחקנים לקבוצה הבוגרת שזו המטרה העיקרית של כל מאמן נוער. בהמשך גם הצגת כדורגל התקפי ונאה וכמובן הישגיות - שלא תבוא על חשבון דרך וערכים, דבר שמאוד חשוב לנו בכל מחלקת הנוער, כל הילדים יודעים שזה כל קודם הבן אדם ורק אחר כך השחקן".                        

יש שחקנים ביבנה שאתה חושב שיכולים להגיע לרמות הגבוהות? פעם גדלו כאן הרבה כאלה. 

"ישנם שחקנים במחלקה שכן יכולים להתפתח לרמות הגבוהות אך בכדי שזה יקרה צריכים לשפר את התנאים, בעיקר את המתקנים שיש לנו ולשאוף לשחק בליגת מרכז, שם יש שחקנים טובים שיכולים לעזור לנו לשדרג את עצמנו כי כשאתה משחק מול הטובים ביותר אתה יכול להשתפר עוד יותר".                       

מה השאיפה שלך ברמה האישית?

"השאיפה שלי כרגע היא להצליח במה שאני עושה. לגבי העתיד קשה לי לפתח את זה בעיקר בגלל העבודה הראשונה שאני עוסק בה".                       

מה היית משמר ומה משנה בעונה הזו?       

"הייתי משמר בעיקר את הקבוצתיות שהייתה לנו הן מבחינה מקצועית והן מבחינה חברתית ומשנה או משפר את הנאיביות באיבוד נקודות מיותרות שהיו יכולות לעזור לנו למקומות הרבה יותר גבוהים, כאלו שלא חלמנו עליהם בתחילת השנה".

 


 
$(function(){setImageBanner('d01a4397-798f-445f-bb3d-2a84238a9959','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('9ff04af1-84b9-44ce-9c53-463c7addffbe','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה