"לא ראיתי את הבוגרים בכלל השנה"



ליוסי זוזוט הייתה עונה די מוזרה. לראשונה מזה שנים הוא החל אותה כשהוא לא על הקווים של מכבי יבנה, אלא בעבודה שונה לחלוטין. בסוף, הוא סיים אותה עם הישארות הירואית בליגה הלאומית – דווקא על הקווים של נצרת עילית. בראיון סיכום עונה ליבניתון הוא מספר על התהליך שעבר, מכבי יבנה, הבוגרת והצעירה, התפקיד החדש וגם: איך נראית לו מהצד הקבוצה שאליה הוא כל כך מחובר?

צילום : חגי חסדאי כהן

יוסי זוזוט התחיל את העונה לאחר שעזב את מכבי יבנה, עמה חווה עליית ליגה וגם ירידה לליגה א', אשר הובילה לכך שסיים את דרכו במועדון. בסופו של דבר הוחלט שחלוץ העבר ישמש כמנהל המקצועי של מחלקת הנוער.

מתוך הכיסא הנוח שעליו התיישב, גם זוזוט לא האמין שהדרך לקווים תגיע שוב – וכל כך מהר, כאשר מונה למאמנה של נצרת עילית מהצפון והצליח להשאיר אותה בליגה ממש ברגע האחרון. כעת, זוזוט התפנה לראיון מקיף בו סיכם את העונה, סיפר על התקופה שעברה שעליו וגם: מה לדעתכם הוא חושב על מכבי יבנה?

איך הייתה העונה הראשונה מזה תקופה ארוכה, שהתחלת לא כמאמן בוגרים?

"לא אימנתי בוגרים מתוך בחירה שלי ולא של אף אחד. חוץ מיבנה ברוך ה' יש עוד מאות קבוצות וברגע שחזר לי האדרנלין בגוף לאמן שוב מצאתי קבוצה. בוא נגיד שאם הייתי רוצה לאמן בוגרים בתחילת העונה הייתי מאמן".          

             

גוב ארי ושאול דוד - עמדו במילה שלהם

איך אתה מעביר את התפקיד החדש? אתה רואה בזה סוג של שליחות?

"זה סוג של שליחות כי יש שם ילדים, נערים ונוער, מאמנים צעירים לצד ותיקים, לימודים בין האימונים, משחקים, השפעת הורים על הילדים, הרבה נושאים נלקחים בחשבון. ברור שיש פה סוג של עבודת מפקח על הכללים. זה שונה מאוד מבוגרים. אבל אני כבר 24 שנים עובד במרכז הספורט. קיבלתי כלים חזקים משאול דויד, אבי אוחיון וחיים אזולאי. כך שידעתי לאן אני נכנס. קיבלתי את ברכתו של ראש העיר מר צבי גוב ארי לקבלת התפקיד. סומכים עלי שאני יכול לנהל את המערכת בצד המקצועי. כולם יודעים שאני לא מוותר לעצמי וזה מה שאני דורש מהמאמנים שעובדים איתי, לתת כל אימון את ה-100 אחוז שלהם. בצד הניהולי יש לנו את סיגל ביטון והילה אלפסי המזכירות שעושות עבודה מושלמת. בכל מה שקשור לניהול כמובן חיים אזולאי היו"ר שההיכרות רבת השנים מקלה על העבודה השוטפת".                       

זה קצת שונה ממה שעשית עד כה. איך היה לעשות את השינוי הקיצוני?

"תמיד הייתי סוג של מנהל. חיים תמיד היה מדבר איתי ומכין אותי ליום שאחרי הבוגרים, שהוא רוצה אותי איתו במערכת, לכן הייתי מגיע להרבה אימונים ומשחקים בתור מאמן בוגרים. השינוי הוא בכמות השעות. מאמן בוגרים מעביר שעה וחצי אימון והוא פנוי. אני מתחיל את היום בשעה 8:00 ועד 22:00 בעבודה. איפה אני נהנה יותר? כמובן שבמחלקת הנוער. עם כל הקושי של השעות, זו שליחות וזה ממלא אותי".

איך השילוב בינך לחיים אזולאי מה היא חלוקת העבודה?                       

חיים אזולאי - שיתוף פעולה מעולה

"חיים אזולאי קיבל אותי לתפקיד. בלי ההחלטה שלו לא הייתי מקבל את התפקיד הזה. חיים נותן לי כלים מקצועיים להיכנס לתפקיד. חלוקת העבודה בינינו היא שאני נמצא בתוך המגרש בניהול המקצועי בכל מה שקשור למחלקה. יש לי גיבוי מלא מחיים ושאול. אנחנו נפגשים הרבה, אני מכיר את חיים 30 שנים, 30 שנים של עבודה ביחד, כך שהשיתוף פועלה מצוין. כיף לעבוד מול אישיות כזאת. אני מקווה לעוד הרבה שנים של עבודה ביחד לקידום מחלקת הכדורגל בעיר, כולל הבוגרים".

אתה חושב שתפקיד המאמן הוא כפוי טובה?

"אני חושב שזה תפקיד שיש לו הרבה הגדרות. תלוי בתקופה שהקבוצה שאתה מאמן עוברת. כשהולכים לאליפות אז כולם נהנים וכשיורדים ליגה אתה נשאר לבד. אז כפוי טובה? בגדול כן".                      

מה עובר עליך כשאחרי שנים רבות אתה מסתכל על יבנה מהצד?

"תראה את אליצור יבנה, ירדו ליגה, לא פיטרו את המאמן וכל הכבוד להם - עלו ליגה בחזרה. זה מה שיש לי להגיד על זה".

אלי כהן - מאחל לו הצלחהובכל זאת, הצליחו להגיע לפלייאוף.

אתה חושב שיבנה לא נבנתה לפלייאוף העליון? אין שום הפתעה. כל הכבוד לשי מאור ואלי כהן שהצליחו לא להיכשל במשימה - פלייאוף עליון. פחות מזה זה היה כישלון".                       

יבנה יכולה לחזור לליגה הלאומית?

"יבנה חייבת לחזור לליגה הלאומית, שם המקום שלה. אם זה מבחינת המגרש החדש, תקציב שהם מקבלים, בלי סיפורים. יבנה כל שנה צריכה לרצות לעלות ליגה. יאמר לזכותו של ראש העיר שנותן להנהלה את כל הכלים, כולל למחלקת הנוער. שיפוץ מגרש האימונים מעל הבריכה, שאפו לראש העיר ולמחלקת הספורט על התמיכה בקבוצות הספורט בכל קטגוריה - אפילו כדור רשת נשים מקבלים תקציבים. אז אני אומר, אם יש ראש עיר כזה, מגרש כזה, אוהדים טובים מאוד, יבנה לפי דעתי צריכה לעלות ליגה".               

אתה חושב שיש קנאה ביבנה? שקשה לאנשים לפרגן?       

"תראה, ראש העיר בנה עיר לתפארת. יבנה הפכה לפנינת האזור, יש ביקוש גדול לגור ביבנה ועדיין תמיד תשמע למה אין את זה ולמה, אבל כשכל אחד מהעיר יבנה יושב עם עצמו הוא אומר 'כיף לי לגור ביבנה', אז אין קנאה, יש תחרות. בצד של הכדורגל תחרות זו תחרות טבעית, להיות תמיד הכי טוב, אין שנאה ואין קנאה".                       

בזמנו אמרת שהיו דברים לא כשרים, אתה חושב שזו אחת הסיבות שהקהל הפסיק לבוא?

"הקהל הפסיק לבוא? אני לא יודע להגיד לך. לא ראיתי את הבוגרים של יבנה אפילו משחק אחד או אימון אחד ככה שאני לא יכול להגיד למה לא באו. לא נראה לי שמישהו זוכר אם אמרתי משהו שיגרום לו לא לבוא למשחק".                        

אוהדי יבנה - חושב שהיו רוצים שאחזוראתה חושב שהקהל ישמח לקבל את יוסי זוזוט בחזרה על הקווים בשלב מסוים?

"אני יכול להגיד לך שמהרגע שפוטרתי מהבוגרים כל יום היה עלי מסע שכנועים מצד הקהל של יבנה לחזור לאמן את הקבוצה. אמרתי תודה על התמיכה, אבל אני גם הייתי צריך את ההפסקה הזאת אחרי הירידה. להגיד לך עוד משהו? שי מאור ואלי כהן נעזרו בי כל יום עד שראיתי שכל אחד הולך לכיוון שלו והחלטתי שדי, מהיום אני עוזר רק למחלקת הספורט ומתרכז רק במחלקת הנוער המצוינת. לכן אני חושב שהאוהדים היו שמחים לראות אותי מאמן, בהחלט כן. למרות ירידת הליגה. אבל טוב לכולם, לי ולהנהלה, שאני מחוץ לבוגרים".                       

כשאתה לוקח על עצמך תפקיד ציבורי, אתה לבטח לוקח בחשבון שיקללו אותך. איך התמודדת עם זה בזמנו?

"במקצוע המאמן לצערי יש קללות, אבל מאמן חזק כמוני שלא מתרגש מכלום ממש לא מפריע לי מה אומרים עלי בזמן משחק. מחוץ למגרש אף אחד לא יכול לקלל אותי אז אני מבין שזה מתוך להט של המשחק ומתייחס לזה כפליטת פה בזמן משחק. באמת שזה עובר לידי".                        

לא לקח לך הרבה זמן וחזרת לאמן בוגרים. היה מוזר לאמן קבוצה אחרת חוץ ממכבי יבנה?

"כנראה שמעריכים אותי מקצועית בכל זאת. אני מודה לנצרת עילית, היה חשוב לי לאמן קבוצה מהליגה הלאומית דווקא אחרי ירידה. קיבלתי את המשוכה הכי קשה שיכולה להיות למאמן וברוך ה' נשארנו בליגה. מכבי יבנה? כן, זה היה מוזר. היו כמה פעמים שהייתי צועק 'קדימה יבנה'. בן אדם שמגיל 7 יודע רק מכבי יבנה, מן הסתם זה היה שונה".                      

עמדת במשימה שהציבו לך. למה לא המשכת לעונה נוספת?

"ידעתי שאני בא מההתחלה במטרה להשאיר את הקבוצה בליגה יחד עם שמעון הדרי המנהל המקצועי שהחתים אותי בנצרת עילית. המקום לא היה קל למאמן אבל בזכות הביחד שלי ושל שמעון הדרי החלטנו שנעשה הכל להשאיר את הקבוצה בליגה ואנחנו לא ממשיכים. אני שמח שעמדנו במשימת ההישארות. גם הנסיעות היו חלק מההחלטה. עדיין יש לי ברוך ה' משפחה עם 4 ילדים. המשפחה מעל הכל. אשתי ידעה שאני לא ימשיך שם ולא משנה מה היה קורה בסוף".                       

מה השאיפות שלך, המקצועיות, לקראת העונה הקרובה?      

"מאמן, מנהל, יו"ר, ראש עיר, כל מי שמנהל אנשים יודע שאין סיפוק בשום הצלחה ותמיד הוא מוכן להשקיע יותר מכל יום כי בתפקידים האלו אסור לנו, כאחראים על קבוצה, להיות שאננים וזה מה שדוחף אותנו ואת הקבוצה להשקעה ולתוצאות. אני מצפה מעצמי לקדם את מחלקת הנוער עם התמיכה של יו"ר האגודה חיים אזולאי ביחד עם חברי המאמנים שעושים עבודה מצוינת. אני גאה לעבוד איתם ,ניתן להם עוד כלים כדי להביא תוצאות וליצור עוד שחקנים טובים למחלקה".                       

אתה מרגיש שיש עזרה למחלקה מראש העיר ומההנהלה הבכירה?                       

"תראה, לפני שקיבלתי את התפקיד ישבנו אצל ראש העיר, כל מנהלי מחלקת הספורט ואני זוכר שנתתי לכל אחד מכתב עם דרישות מקצועיות לשיפור המחלקה. היום, כשנגמרה העונה, במילה אחת אני יכול להגיד, רק תודה. תודה לראש העיר, לעומד בראש ההנהלה שאול דויד, שאמרו לי 'תקבל כל מה שביקשת' והם עמדו במילה שלהם, לכן היה לי יותר קל להצליח. היום ההנהלה התרחבה והצטרף אליהם אדם יקר בשם יוסי לגזיאל שעובד, פחות מדבר, ואני אוהב את האנשים האלו. פחות מקשקשים ועושים עבודה מצוינת. הוא נכנס למשפחה של מחלקת הספורט וגם הוא מבין ורואה עד כמה המחלקה מקצוענית".                       

מילה לסיום?

"אני מאחל לאלי כהן מאמן הבוגרים את כל ההצלחה שיש ומחלקת הנוער אומרת תודה להורים הנפלאים שמשקיעים ותומכים בילדים שלהם, שמאמינים בנו כאנשי המקצוע. לשחקני המחלקה תמשיכו להשקיע כדי להצליח, אין קיצורי דרך. רק דרך השקעה תגיע ההצלחה. רוצה להודות במיוחד לשוקי אמין, שותף מלא לעשייה שלי ואיש יקר לי מאוד. שיהיה לכולם חופש נעים, תיהנו ותשמרו על עצמכם".                       

 


 
$(function(){setImageBanner('16dbf288-9b28-4e7b-a418-0b3b4091edfa','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('8bb82d50-0750-47a5-82c7-ea0e3a41e4ac','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה