הזמן שלו: המשימה החשובה של כהן



הוא רק בן 33 אבל נמצא בכדורגל מאז ומתמיד, בקבוצה מדברים על ההשקעה והרצון תמיד ללמוד ולהשתפר, את התפקיד הוא קיבל "בטעות" אך הוכיח שהוא ראוי לו. כעת, כשיבנה כבר התחילה את ההכנות ובהנהלה סימנו לו מטרה שאינה משתמעת לשתי פנים – גם כהן יודע שהעונה הזו יכולה להיגמר בסקנדל או פסטיבל

לא כל מאמן בישראל ובעולם בכלל, משחרר הצהרה כי המטרה של הקבוצה שלו היא לזכות באליפות (או במקרה של מכבי יבנה, עליית ליגה) עוד בטרם ראה את הקבוצה שלו מתאמנת פעם אחת בסגל מלא. אבל מאמנים של מועדונים גדולים, לא מתביישים להגיד זאת ואם לומר את האמת, לעיתים הם אפילו לא צריכים – כי זה המצב הנתון בכל מועדון שכזה.

במהלך הזה, המשפט הקטן שאמר בטרם עלו שחקניו לאימון הראשון העונה, בחר כהן לשדר לשחקנים, האוהדים וההנהלה רק דבר אחד – מכבי יבנה סימנה את המטרה שלה העונה: עלייה לליגה הלאומית.

עוד בישיבות הראשוניות הבינו ביבנה שאין יותר עניין בלדשדש בליגה השלישית, בטח עם אצטדיון כזה, קהל פוטנציאלי שרק יראה כי טוב – ישוב בהמוניו ליציעים - וגם המגרש החדיש יחסית, הגידול באוכלוסיית העיר אשר ניתן אף לראותה בגידול במחלקות הנוער של המועדון ובבית הספר לכדורגל, כל הסיבות הללו מחייבות את יבנה להשקיע בכדי להחזיר את הקבוצה אל הליגה הלאומית בתום העונה הקרובה – לשאוף למקצוענות ומצוינות.

האיש שכאמור יופקד על המשימה הוא המאמן אלי כהן (33) אשר קיבל אשתקד את המושכות וכפי שאומרים בעולם הכדורגל: "לקח את ההזדמנות בשתי ידיים", עד שזכה לחוזה גם לעונה הקרובה – שמלבד המשימה שעומדת בפניו, היא עשויה להיות קריטית גם עבור הקריירה האישית שלו.

ביבנה מספרים על מאמן שקדן, אשר בכל יום מחפש רק איך להשתפר – משקיע ומחדיר בשחקניו גם את המוטיבציה שלו להצליח. "זה כבר לא נראה כל כך גדול עליו", אמרו במועדון על כהן, "בהתחלה היו חששות לכולנו, אבל עכשיו זה נראה שהוא מאמן את יבנה כבר מספר שנים. כולנו רוצים בהצלחתו ונקווה שהשנה נעשה זאת ביחד".

עד כה הכל נראה ורוד. יבנה הביאה צוות מקצועי רציני, השחקנים הם מהשורה הראשונה בליגה א' (וגם בלאומית) ולמרות שאיבדה את מלך השערים שלה (שרון גורמזנו שעבר להפועל אשקלון מליגת העל) יבנה הגיבה במהרה עם החתמתו של נבו מזרחי – הזכור לטובה לאנשי המועדון.

גם אלי כהן יודע שזו עונה שיכולה להסתיים או בסקנדל או בפסטיבל מבחינתו. התסריט האופטימי הוא שכמובן יבנה מצליחה להיות בעיניים לכל אורך העונה ובסופו של דבר, עם פיניש מדהים, מצליחה לשוב אל הליגה הלאומית. התסריט הפסימי הוא פתיחת עונה כמו בעונה שעברה, כאשר הקבוצה אמנם הצליחה לאגור מעט נקודות, אך לא השכילה להתרומם ובסופו של דבר שי מאור עזב את המועדון מוקדם מהצפוי – ועוד כאן היה מדובר במאמן מאוד ותיק ומנוסה בליגה א'. איש לא רוצה לחשוב על תסריט פסימי שכזה, אך מספר משחקים לא טובים בנוסף להצהרה של כהן מתחילת העונה עלולים ליצור תמהיל שבסופו לא יהיה מנוס מפרידה.

לכהן יש את הכלים להצליח. הוא שקדן, עבר הכשרות דרושות של קורסי מדריכים, מאמנים, מנהלים מקצועיים של מחלקת הנוער וסיים לאחרונה גם תעודת מאמן בליגת העל לנוער כאשר בהמשך הוא מתכוון כמובן גם ללמוד את קורס הפרו של ההתאחדות לכדורגל. בנוסף, השחקנים אוהבים ומעריכים אותו כאשר על אף גילו הצעיר הוא מצליח להוציא מהם את התכונה החשובה ביותר: מחויבות למועדון.

כעת, השאלה שנשאלת היא כיצד המרקם החדש שנוצר ביבנה, לאחר שאיבדה את הקפטן שלה לטובת קבוצה בליגת העל והביאה צוות מקצועי חדש שיעזור לכהן להעמיד קבוצה ראויה – יצליח לעמוד במטרה שלשמה התכנסנו.

למערכת היחסים של כהן עם הוותיקים תהיה השפעה מכרעת על הקבוצה העונה. מכבי יבנה שעלתה ליגה נהנתה ממערכת יחסים מאוד קרובה בין המאמן דאז יוסי זוזוט לבין שחקניו המובילים, מה שבסופו של דבר חיבר את הקבוצה וגרם לה לרוץ ביחד עד הסוף – שכזכור לכולם, היה הרבה יותר טוב ממה שציפו בתחילת העונה.

נראה שהמאמן לא מפחד מהציפיות – ולכן הוא גם הצהיר על המטרה מבלי לחשוש. בסופו של דבר, כולנו נוכל לחשוב בדיעבד האם כהן צדק בכך שיצר את הציפיות מלכתחילה, או שהיה צריך לשמור על פאסון ולנסות לייצר מציאות שונה. אם להיות כנים, ביבנה אף אחד לא אוהב ש"מערבבים" אותו, אוהבים כנות ויושר – וכהן מכיר את העיר בה גדל ואת הנפשות הפועלות בה. כעת, כל שנותר למעשה הוא להתחיל להריץ את הכדור על הדשא ולעלות לליגה הלאומית. נשמע קל? תהיו בטוחים שגם ביבנה יודעים שזה לא הולך להיות פשוט בכלל. 


 
$(function(){setImageBanner('bd1bf69d-90ab-4e03-9b99-6c5ed93bcbad','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('6cac07af-04ca-4695-854a-75b1533ea8a4','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה