איזה רכבים ניתן למכור לפירוק?



לכל רכב יש תאריך תפוגה, בין אם בעקבות תאונה מפתיעה ובין אם כשהוא מזדקן ויוצא מכלל שימוש לחלוטין ואפילו הופך לגרוטאה. לרוב, רכבים ישנים אהובים ביותר על ידי מי שנוהג בהם, בעיקר משום שיש להם אופי והנסיעה בהם היא לאורך שנים רבות, לעיתים אפילו כמה עשורים. עם זאת, מתי שהוא מגיע השלב להיפרד מהמכונית, אך האם היא שווה כסף גם כאשר היא אינה שימושית יותר? בוודאי שכן. ניתן למכור סוגים רבים של רכבים לפירוק במחירים משתלמים ובכתבה זו נרחיב על המכוניות המתאימות לפירוק.

freepik

מכוניות ישנות עובדות

לא מעט אנשים נוסעים ברכבים ישנים, ולא מדובר כאן על רכבי אספנות בהם מושקע כסף רב לאורך השנים בשיפוץ ושיפור, אלא על רכבים מדגמים ישנים שהושארו המשפחה במשך שנים רבות. הרכבים הללו זולים יחסית לעומת רכבים אחרים אך עלויות התחזוקה שלהם יכולה להיות יקרה. יש רכבים כל כך ישנים שהם צריכים לעבור טסט פעמיים בשנה, אך גם כאשר מדובר על רכבים שעוברים טסט אחת לשנה – לעיתים התקלות והתיקונים עולים על שווי הרכב במקור וההשקעה פשוט לא משתלמת.

כשאנשים מגיעים להבנה הזו לגבי הרכב שלהם, ואם הרכב עושה הרבה בעיות וקשה למכור אותו אפילו במחיר סביר מתוך חשש לתביעה עתידית עבור בעיות הרכב, ניתן למכור אותו לפירוק. רכב עובד מדגם מוכר יהיה מבוקש ביותר למכירה לפירוק, וכדאי לבקש עבורו יותר כסף במידה והוא מדגם נדיר או מבוקש בשוק החלפים.

מכונית שיצאה מכלל שימוש

מכירים את הגרוטאות שעומדות ברחוב ותופסות את החניה כשמודבק עליהם שלט של קונה רכבים לפירוק? יש סיבה לכך שמציעים עליהם תשלום, והיא שהן שוות כסף. גם רכב שעומד והוא בכלל לא בשימוש הוא רכב שאפשר להרוויח עליו כסף אם מוכרים אותו לפירוק, במיוחד אם מדובר על דגם מבוקש, נדיר, ישן במיוחד או כזה שכל החלפים שלו במצב טוב. כדאי לדעת – לעיתים קרובות מי שרוכש את הרכב מוכר גם את חלקי הברזל שבו, ולכן כמעט כל רכב שאינו בשימוש יכול להיות שווה כסף. אם הרכב עומד ברחוב או בחצר, מעלה אבק וצובר קנסות מטעם העירייה – אין כל סיבה להשאיר אותו במצב הנתון, מומלץ למכור אותו בהקדם ולחסוך את העלויות עבור הקנסות.

מכוניות שנחשבות לגרוטאות

לפעמים יש רכבים שעומדים שנים על גבי שנים מקולקלים באיזו חניה נידחת או בחצר, במגרש חניה עירוני או בחניית הבית. המכוניות הללו נחשבות בשלב מסוים לגרוטאה, כיוון שאין סיכוי להחזיר אותן לשימוש, בטח לא בעלויות משתלמות, הן תופסות מקום ואף יכולות להוות סכנה. מכוניות ישנות יכולות להיות מקור מצוין לחיידקים, להצטברות חלודה, לשינה של חיות בר וכניסת נחשים בקיץ. הן גם יכולות להיות סכנה בטיחותית עבור ילדים שעלולים לנעול את עצמם בטעות ברכב או להיפצע ממנו תוך כדי משחק.

למרות שמדובר בגרוטאה, היא יכולה להימכר לפירוק והמכירה אף תכלול את ההובלה של הגרוטאה מהמקום ללא עלות נוספת. זאת אומרת הרווחתם פינוי וכסף עבור מטרד שנמצא בחצר. יש לוודא לפני שמפנים את הגרוטאה שהיא נקייה מעיקולים ושאין עליה שעבודים ישנים, גם יש לוודא שהרישיון שלה בוטל זה מכבר ושלא נשאר שום דבר יקר ערך בתוך הרכב.

מכוניות חדשות אחרי תאונה

למרבה הצער תאונות דרכים הן חלק בלתי נפרד מחיינו. לעיתים תאונות קלות יחסית יכולות להשבית רכבים לחלוטין, עד למצב שלא ניתן להשמיש אותן והביטוח נותן את הכסף בחזרה כדי לרכוש רכב חדש. במצבים כאלו עדיין יש להיפטר מהרכב שנהרס, בדרך כלל מהמוסך אליו הרכב הגיע להערכה או מהכביש עצמו. יש שתי אפשרויות – האחת היא להפעיל את הביטוח או לשלם על גרר באופן פרטי, ויש לבחור מקום אליו יש לשלוח את הרכב. עד כמה שזה נשמע מפתיע – גם רכב הרוס לגמרי יכול להיות שווה כסף. חלפים למכוניות יכולים להיות מכל חלקי המכוניות – החל בכפתורים פנימיים, גיר, מנוע, פגוש ואפילו מראה. אם יש חלקים שנותרו שלמים ואם יש ברזל בו ניתן לעשות שימוש, כדאי למצוא מי קונה רכבים לפירוק ביבנה ולהבטיח גרירה ותשלום עבור הרכב.


 
$(function(){setImageBanner('3b29c34a-5aab-4bcc-a054-0189b395de41','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,33501,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('82cfc95a-ae33-42c4-8843-523c381548ee','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,33502,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה