איך לבחור קרן פנסיה - כל הפרטים שאתם חייבים להכיר



אנשים רבים כיום כלל לא מודעים לכל זכויות הפנסיה שלהם ולכן חשוב להקדים כמה פרטים חשובים אודות חובתו של כל מעסיק להפריש קרן פנסיה עבור כל עובדיו. ראשית, חשוב לפתוח ולומר כי החל משנת 2008 חלה חובה חוקית על כל מעסיק להפריש קרן פנסיה עבור עובדיו.

freepik

אין באפשרותו של המעסיק ואף לא באפשרותו של העובד למחול על קרן הפנסיה מכל סיבה שהיא וכל תקופת עבודה שלא תכלול הפרשות לקרן הפנסיה עלולה לחייב את המעסיק בתביעות על-ידי יחידת האכיפה של חוקי העבודה. אז מאיזה גיל גם אתם זכאים להפרשות חודשיות לקרן הפנסיה שלכם, כיצד מחשבים את שיעור הפקדות לפנסיה, מה ההבדל בין פנסיה תקציבית לפנסיה צוברת וכמובן, איך לבחור קרן פנסיה? פורטל הביטוחים הגדול בישראל מעניק לכם את כל המידע החשוב והרלוונטי ביותר באשר לפנסיה שלכם

על חיוב הפרשת קרן פנסיה, שיעור ההפרשה ומועד ההפרשה

ראשית, חשוב להקדים ולומר כי כל עבודה מחייבת את המעביד להפריש קרן פנסיה עבור כל עובדיו, לרבות עובדות משק בית. אנשים רבים אשר מעסיקים עובדת בית לא מודעים לעובדה כי הם חייבים על פי חוק להפריש לה קרן פנסיה, מה שעלול לחשוף אותם לתביעות מפלצתיות על ידי יחידת האכיפה של חוקי העבודה. החל משנת 2008 החל חוק המחייב כל מעסיק להפריש פנסיה לכל עובדיו ללא יוצא מן הכלל, פרט לעובדים צעירים ובעניינם נעסוק מטה. שנית, החל משנת 2017 שיעור ההפרשה לקרן הפנסיה בו מחויב כל מעסיק כלפי עובדיו הוא 18.5% ממשכורתם. שיעור זה הוא השיעור המינימלי בו חייב כל מעסיק, אך ישנם מצבים רבים בהם שיעור ההפרשה לקרן הפנסיה גבוה יותר. שלישית, הפקדות לפנסיה חייבות לעבור לחברה בה בחר העובד לאחר תום שבעה ימים מתשלום המשכורת או לאחר חמישה עשר ימים מתום החודש המשולם. מעסיק שלא משלם את כספי הפנסיה בזמן, חשוף לקנסות מיותרים או אף לתביעה בגין הלנת שכר במידה ועבר חודש מלא מתום מועד האפשרות לשלם.

הפרשות פנסיה לעובדים צעירים

לאחר שהצגנו את עיקרי החוקים הבסיסיים ביותר באשר לתשלום קרן פנסיה, חשוב שתכירו עוד מספר פרטים חשובים לא פחות. תחילה נעסוק בעניינם של עובדים צעירים. על פי חוק כל עובד מעל גיל 21 וכן כל עובדת מעל גיל 20 זכאים לתשלום קרן פנסיה. עובדים צעירים אשר התחילו את עבודתם לראשונה בגילאים אלה יעברו תקופת התאקלמות בעבודה בת שישה חודשים ורק לאחר מכן יחלו הפקדות לפנסיה. חשוב להדגיש ולומר כי במהלך כל ששת חודשי העבודה הראשונים של עובד בגיל 21 ועובדת בגיל 20, מופרשים עבורם כספי פנסיה בהתאם לתנאי החוק אך הם יועברו בפעימה אחת הכוללת את כל ששת חודשי ההתאקלמות בהעברה רטרואקטיבית לאחר תום התקופה. כל זאת תקף לעובד או עובדת שאינם מבוטחים בביטוח פנסיוני מעברם התעסוקתי, במידה והם אכן מבוטחים בביטוח פנסיוני מעברם התעסוקתי, הם זכאים להפרשות חודשיות כבר מיומם הראשון בעבודה לאחר גיל 20 לעובדת או 21 לעובד. דגש נוסף שחשוב להכיר באשר להפרשות פנסיה לעובדים צעירים הוא ספירת תקופת ההתאקלמות אף לפני גיל 20 לעובדת או 21 לא עובד. כלומר, עובד שהתחיל את עבודתו שלושה חודשים לפני הגיעו לגיל 21, יידרש להמתין תקופת התאקלמות בת שלושה חודשים בלבד עד ההסדר הפנסיוני ותחילת התשלום החודשי. שלושת החודשים שהוא עבד טרם הגיעו לגיל 21 נספרים לו בתקופת ההתאקלמות ולכן הוא נדרש להמתין רק שלושה חודשים נוספים. פורטל הביטוחים הגדול בישראל דואג לספק לכם את כל המידע החשוב ביותר שישמור על מלוא הזכויות שלכם באשר לכל תנאי העבודה בכלל  ובאשר לקרן הפנסיה בפרט.

הכירו את כל זכויותיכם - חישוב שיעור ההפרשה על ידי המעסיק

כפי שציינו לעיל שיעור הפקדות לפנסיה על פי חוק הוא 18.5% ממשכורתו של העובד. גם בנתון הזה יש לא מעט פרטים חשובים שאתם חייבים להכיר. הנתון הראשון הוא כמובן חלוקת האחוזים בין העובד לבין המעביד כאשר ממשכורתו של העובד מנוכים 6% בלבד בעוד המעסיק נדרש להוסיף עוד 12.5% נוספים. החל משנת 2015 נקבע כי ישנם עובדים ששיעור הפרשות הפנסיה שלהם יהיו גבוהות יותר מתוקף עבודתם או משלל סיבות נוספות שאינן רלוונטיות לרוב ככל הציבור. פרט נוסף שחשוב להדגיש באשר לשיעור הפרשות קרן הפנסיה הוא תקרת ההפרשה המקסימלית גם לאנשים שמשתכרים בשכר גבוה במיוחד. במידה ומשכורתו של עובד גבוהה במיוחד, שיעור הפרשות הפנסיה שלו יחושבו על פי המשכורת הממוצעת בשוק. כלל הפרשת הפנסיה מחושבות בהתאם למשכורת הברוטו ללא תוספת שעות נוספות. פורטל הביטוחים הגדול בישראל מאפשר לכם להכיר את כל הפרטים החשובים ביותר באשר לקרן הפנסיה שלכם ואף מסייע בבחירה נכונה ומושכלת של חברת הביטוח הטובה ביותר.

שאלת השאלות - איך לבחור קרן פנסיה?

אז לאחר הצגת מספר נתונים חשובים אודות זכויותיכם באשר לקרן הפנסיה, הגיע הזמן לשאלת השאלות, איך לבחור קרן פנסיה. על מנת לענות היטב וביסודיות על השאלה איך לבחור קרן פנסיה חשוב להקדים ולומר כי כיום ישנן לא מעט חברות ביטוח אשר ישמחו שתשכנו אצלם את כספי הפנסיה שלכם, מה שמחייב אתכם לדעת לבחור נכון. התשובה לשאלה איך לבחור קרן פנסיה כוללת שני סעיפים כאשר הראשון הוא גובה אחוזי התשואה שהחברה באה אתם מתעניינים הצליחה לייצר ללקוחותיה מידי שנה, והשני הוא גובה דמי הניהול שהיא דורשת עבור השירות. כאשר יהיו לכם תשובות ברורות לשני הסעיפים הללו לאחר השוואה מוקפדת בין כלל החברות המציאות לציבור לשכן אצלם את כספי הפנסיה, תהיה בידכם התשובה המלאה ביותר לשאלה איך לבחור קרן פנסיה.

כמה צעדים פשוטים שיקחו אתכם יד ביד אל עבר הבחירה הנכונה ביותר

בעזרת כמה צעדים פרקטים ופשוטים תוכלו להשלים את שני הסעיפים שצוינו מעלה ולענות היטב ומדוייק על השאלה איך לבחור קרן פנסיה. הצעד הראשון הוא כמובן איתור כמה שיותר חברות ביטוח אשר מאפשרות לכלל הציבור לשכן אצלם את כספי הפנסיה שלהם. שלב איתור כמה שיותר חברות ביטוח יאפשר לכם לערוך סינון על מנת לבחור את הטובים ביותר. השלב המרכזי בתהליך הסינון הוא כמובן השוואת אחוזי התשואה שחברות הביטוח השונות ברשימה שלכם הצליחו לייצר עבור הלקוחות בחמשת השנים האחרונות. מעבר לכך מומלץ גם לקרוא כמה שיותר פרטים אודות החברות השונות וכן לחפש כמה שיותר חוות דעת מאנשים הנעזרים בשירותיהן. לאחר שלב הסינון הראשוני, יישארו ברשימה שלכם אך ורק חברות ביטוח איכותיות, מומלצות וכאלה שהצליחו לייצר את אחוזי התשואה הגבוהים ביותר בחמשת השנים האחרונות, מה שמשלים את הסעיף הראשון בתשובה לשאלה איך לבחור קרן פנסיה. לאחר שלב זה כל שנותר לכם הוא לבדוק מה גובה דמי הניהול של חברות הביטוח הטובות ביותר שנשארו ברשימה שלכם. שימו לב, אם חברה אחת מצליחה לייצר 3% תשואה שנתית יותר מהמתחרה שלה אך דורשת דמי ניהול גבוהים יותר ב 0.5%, היא עדיין מצליחה לייצר עבורכם 2.5% תשואה עודפת מידי שנה בהשוואה לחברתה. חישוב נכון של כלל הנתונים הללו יבטיח לכם תשובה מדוייקת לשאלה איך לבחור קרן פנסיה.

פורטל הביטוחים הגדול בישראל

טלפון: 073-272-5261

www.2bit.co.il

 

 


 
$(function(){setImageBanner('798fc6bd-4158-4f36-97b8-03269c7aa8d2','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,33501,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('43a75754-43c8-4012-b401-d5ab26472d89','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,33502,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה