איך להיכנס לעולם ההייטק בלי רקע טכני



%9מהשכירים במשק מועסקים בתעשיית ההייטק (עלפי הדוח השנתי של רשות החדשנות לשנת 2019) כאשר שבעה מתוך עשרה עובדים מועסקים במשרות טכנולוגיות קלאסיות כמו מחקר ופיתוח, תוכנה, עיצוב מערכת וניהול מוצר, יחד עם זאת בהייטק קיימות משרות רבות, שאינן דורשת רקע טכני ומבטיחות את כרטיס הכניסה למועדון נחשק ולמשרה ששכרה בצדה. מהן אותן המשרות ואיך לזהות הכשרה איכותית?

Pixabay

ביג דאטה ומומחי BI

בעידן בו תעבורת המידע היא כמעט אין סופית, ארגונים עסקיים נדרשים להתמודד עם היקפים נרחבים של נתונים ביעילות ובמהירות והם עושים זאת באמצעות מערכות BI המבוססות על בינה מלאכותית. כיום בשונה מן העבר אין כל צורך בניסיון טכני ובבניית שאילתות SQL כדי לתת מענה לצרכי ניתוח המידע של הארגון, כל שצריך הוא ידע נרחב ביישומי אופיס והכשרה מתאימה.

אנליסט BI  

תפקידו של האנליסט הוא לספק את תצוגת המידע המסייעת למשתמשי הארגון להגיע להחלטות מושכלות על סמך ניתוח נתונים. אנליסט ה-BI בוגר קורס BI יוכל לבנות שאילתות העונות על צרכי העסק בכליBI     קלאסיים או לחילופין לבנות מודלים עסקיים ולתת מענה מקצועי לצרכי הארגון השוטפים בכלים מתקדמים- וזאת על מנת לאפשר חופש מוחלט לכלל עובדי הארגון, השותפים והלקוחות לחקור מידע עסקי בהתאם להרשאתם.

מה כולל קורס BI במערכות חדשניות?

היכרות מלאה עם פלטפורמות מתקדמות – Qlik Sense לרבות ניווט, עיצוב, יצירת גיליונות, יצירת טבלאות, טריגרים, מפות, הרחבות, בניית "סיפור", יצירת סדרות ניתוח, הכרות עם כלי החיפוש
היכרות עם כלי עיצוב, אובייקטים חזותיים ופונקציות לרבות היכרות עם עקרונות עיצוב ממשק משתמש
בניית מודלים ועבודה עם ממשק מונחה משתמש
כתיבת מסמכי אפיון
הקמת מערכת והתקנתה
ועוד.

למי מתאים? יועצים, אנליסטים וכל מי שמחפש הסבה מקצועית ומעוניין לעבוד עם פלטפורמות Embedded Analytics

תמיכה טכנית

אנשי תמיכה טכנית נקראים גם TIER1, NOC  ומוכשרים בדרך כלל על ידי החברות הקולטות אותם. הם מועסקים תחת מחלקת הIT הארגונית, עובדים במשמרות, ונדרשים לאנגלית שוטפת ואם אפשר יכולת לתת שירות גם בשפות נוספות. משרות תמיכה טכנית הן משרות ראשוניות ומתאימות לסטודנטים ולעובדים ותיקים במשק המבקשים לעשות הסבה מקצועית למקצוע נדרש.

מנהלי פרויקטים

מנהלי הפרויקטים הם לאו דווקא אנשים טכניים כי אם אנשים עם יכולת הובלה והנהגה. תפקידם לרכז משימות, לווסת בין עומסים ומשאבים ולקדם את מטרות הארגון. כיום ישנן מספר מכללות המציעות קורסים ייעודיים לניהול פרויקטים. דרישות התפקיד- בדרך כלל נדרש ידע אקדמי וניסיון תעסוקתי בתחומים תפעוליים כמו גם הבנה בנושאים פיננסיים.

מכירות

גם בתעשיית ההייטק יש דרישה נרחבת לאנשי מכירות אשר יציגו את המוצרים בתערוכות ויאתרו עבור החברה הזדמנויות עסקיות. אנשי המכירות יוכלו להשתלב במחלקות ה PRE-SALE  וה POST SALE ויקבלו את הכשרתם המקצועית ממהנדסי הפיתוח ומנהלי המחלקות הטכניים. הכישורים הנדרשים- מלבד כישורי מכירה ויחסי אנוש מצוינים גם אוריינטציה טכנית ויכולת למידה מהירה. מתאים לאקדמאים המעוניינים לבצע הסבה מקצועית ולאנשי מכירות מכל תחום המעוניינים לקדם מוצרים פיזיים ודיגיטליים בתעשיית ההייטק.

פיתוח הדרכות והטמעת מערכות  

תפקידי הדרכה והטעמה תומכים בליבת העשייה ותורמים לשימוש טוב ביותר במוצר. אנשי ההדרכה וההטמעה עשויים להגיע ממקצועות האפיון או מעצם היותם אנשי הדרכה קלאסיים. על מנת למלא את התפקיד נדרשת הבנה מלאה לא רק ביישומי הארגון והמוצרים שהארגון מוכר אלא גם ביכולת להעביר ידע באופן נהיר ופשוט. אנשי ההדרכה וההטמעה כותבים מערכי שיעור ותרגילים ויוצרים תוכן (לרבות חוברות, סרטונים וגרפים) במטרה לסייע למשתמשים וללקוחות לבצע שימוש מיטבי במוצרי ומערכות הארגון. למי מתאים? לכל מי שמעוניין לעבוד במשרה המשלבת הדרכות מעשיות ועבודה משרדית, לאנשים בעלי יכולת וניסיון בהדרכה. היכן לומדים? במכללות העוסקות בתחומי פיתוח הדרכה ובמכללות המכשירות מיישמי מערכות מידע.

כיצד תזהו הכשרה איכותית?

בראש ובראשונה בקשו את תכנית הלימוד (סילבוס) בחנו את היקף השעות המעשיות ביחס להיקף השעות העיוניות. בקשו לדעת מי הם המדריכים ומה הניסיון שלהם בתחום, האם הם עובדים בפועל בתחום מעבר להיותם מדריכים? נסו להבין האם תכנית הלימוד כוללת עבודה סיום מעשית ומקיפה, המסייעת בהטמעה מלאה של החומר הנלמד וכמו כן האם הקורס מקנה תעודה מטעם גוף מוכר בשוק.


 
$(function(){setImageBanner('350b4967-9da3-43a9-b353-3fc7572c7f18','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,33501,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('942e608a-bc0b-4d1f-ae0a-11181384d6d9','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,33502,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה