איך לעשות ניהול מוניטין ברשת לבד והאם זה יכול להצליח



כמעט כל אדם משתמש כיום במנוע החיפוש של גוגל, לצורך חיפוש של מידע, שירות, מוצר ועוד. גוגל מהווה כיום מונופול בכל הנוגע לחיפושים בתחומים שונים ברשת ולכן, לכל עסק, חברה או איש מקצוע פרטי כמעט, יש אתר אינטרנט כיום, המהווה את כרטיס הביקור שלו. כמובן שעל מנת שאותו אתר יופיע בתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל, יש צורך לקדם אותו בשיטות הקידום השונות. מעבר לקידום אתרים שבכוחו לסייע לאתר להופיע בתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל כאשר לקוח פוטנציאלי מחפש מידע כלשהו אודות שירותי או מוצרי העסק, הרי שישנו את תחום ניהול מוניטין וניקוי מוניטין באינטרנט אשר הולך וצובר תאוצה משמעותית כיום.

Pixabay

מהו בעצם ניהול מוניטין

 אתם בוודאי תוהים מהו בעצם אותו ניהול מוניטין ברשת. ובכן, בוודאי יצא לכם לא פעם לחפש את השם שלכם או שמות של אנשים אחרים בגוגל ולבדוק מהן התוצאות אשר מתקבלות בעמוד הראשון של גוגל אודות השם שחיפש. כל פרסום מידע אודות אדם המתפרסם ברשת, יופיע בגוגל בעת חיפוש של שמו של האדם. כאשר מופיע אזכור שלילי אודות אדם כלשהו והוא עולה במהלך חיפוש אודות שמו בגוגל, הרי שהדבר פוגע במוניטין שלו. ניהול מוניטין ברשת כולל ביצוע של פעולות מיתוג שונות ומתמשכות, אשר מטרתן היא להציג את הפרופיל באינטרנט של אדם כלשהו או חברה בצורה מרשימה, ללא הטלת דופי. כמו כן, מטרתו של ניהול מוניטין ברשת הוא למגר את כלל התוצאות השליליות המופיעות על האדם או החברה ברשת, בכדי שהמוניטין שלו יהיה חיובי.

ניקוי מוניטין שלילי ברשת

חלק אחד מניהול מוניטין ברשת הוא לדאוג להגדלת החשיפה של אדם או עסק ברשת ולדאוג שתוצאות החיפוש של האדם, החברה או העסק במנוע החיפוש, יניבו תוצאות בעלות מוניטין חיובי. ניתן לומר שמדובר בשני דברים אשר משלימים אחד את השני. מטבע הדברים, אדם או חברה שיש להם תוצאות חיוביות במנוע החיפוש גוגל וכן, אדם או חברה אשר מופיעים בתוצאות החיפוש הראשונות, יהיו בעלי חשיפה גבוהה ומשמעותית יותר, שכן, גולשים יעדיפו לבחור דווקא בהם על פני אחרים. לעומת זאת, כאשר מדובר על ניקוי מוניטין שלילי ברשת, מדובר על תחום רגיש הרבה יותר. ניהול מוניטין שלילי ברשת כרוך בהסרת או דחיקת תוצאת שליליות המופיעות על אדם או עסק כתוצאה מחיפוש שמם בגוגל. מדובר באזכורים המופיעים בעמוד הראשון כאשר המטרה היא להזיז אותם לעמוד השני ואילך. מדוע דווקא לעמוד השני ואילך? מרבית הגולשים לא יגיעו במהלך החיפוש שלהם לעמוד השני ואילך מכיוון שהם יתמקדו בתוצאות המופיעות בעמוד הראשון.  תוצאות אלו ידועות כתוצאות הטובות ביותר לצורך כל תהליך חיפוש בגוגל באשר הוא.

איך מתבצע תהליך ניהול מוניטין ברשת

כאשר מדובר על ניהול מוניטין ברשת, מדובר על תהליך אשר מטרתו היא לחזק את שם האדם או המותג.  הרעיון אשר עומד מאחורי ניהול המוניטין ברשת, הוא ליצור נכסים חזקים מאוד לכל אדם, מותר או חברה. מהם אותם נכסים חזקים? אותם נכסים חזקים הם עמודים או פרופילים חיוביים וחזקים של האדם או המותג ברחבי הרשת. כל תוכן חזק, חיובי ואיכותי לגבי אדם, חברה, עסק או מותג, המופיע ברשת, מהווה נכס חיובי עבורו שיכול לסייע ביצירת מוניטין חיובי עבורו ברשת. נכסים מעין אלו מוקמים באמצעות אנשי שיווק מקצועיים, אשר יודעים כיצד לעסוק בכל הנוגע ליצירת דפים חיוביים ברשת, ניהול פרופילים באופן חיובי ועוד. רצוי לציין שחלק מאותם נכסים הם נכסים אשר אנשי השיווק העוסקים בתחום יוצרים וחלק מהנכסים הם נכסים אשר שייכים לכם כגון: עמוד הפייסבוק שלכם או כל עמוד שיש לכם ברשת חברתית. מטרתם של אנשי המקצוע היא לקחת את העמודים הללו ולהפוך אותם לעמודים חזקים ברשת.

כיצד מתבצע ניקוי מוניטין שלילי ברשת

ניקוי מוניטין שלילי ברשת הוא תהליך חשוב מאוד עבור כל אדם פרטי, בעל מקצוע כלשהו, חברה, מותג או עסק, אשר ישנם אזכורים שליליים המופיעים אודותיהם בתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל, כאשר מחפשים את שמם. כיצד בעצם מופיעים אותם אזכורים שליליים? מאוד פשוט. לא מעט אנשים אשר חווים אכזבה כלשהי מבית עסק, משירות או מוצר, נוטים לשתף זאת ברשת. בין אם מדובר בשיתוף ברשתות החברתיות, בין אם מדובר בשיתוף בפורומים ובין אם מדובר בכל סוג אחר של שיתוף באינטרנט, הרי שפעמים רבות בשל שיתוף שלילי במיקום כלשהו ברשת, אותו מושא פרסום הופך להיות שעיר לעזאזל על ידי מספר רב של גולשים, שמוסיפים את הביקורת השלילית שלהם על אותו העסק, המוצר או השירות. כתוצאה מכך: נוצרים אזכורים שליליים ברשת אודות מושא הפרסום השלילי ולרוב אותם אזכורים גם יופיעו בתוצאות החיפוש הראשונות של גוגל. יחד עם זאת, חשוב מאוד לדעת שכשם שהאינטרנט מהווה את הבמה המהירה ביותר עבור הפצת מידע ובשל כך הוא יותר באז נרחב סביב פרסומים שליליים ברשת, כך באותה מידה הוא יכול להיות יעיל מאוד כאשר מדובר בהסרת אותם פרסומים שליליים על מושא הפרסום. תהליך קידום אתרים אורגני הוא תהליך שמטרתו היא לבסס אתר אינטרנט בתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל, בעקבות תוכן איכותי ומתאים. בכדי להסיר תוכן שלילי על אדם, חברה או עסק, יש צורך להסיר מתוצאות החיפוש הראשונות את האזכורים השליליים, באמצעות החלשת הקישור השלילי. הדחקת קישור שלילי יתבצע במספר דרכים:

  1. יצירת נוכחות חזקה בפלטפורמות וברשתות החברתיות- על מנת להסיר מוניטין שלילי ברשת, הרי שיש צורך בהכנסת תכנים חיוביים אודות מושא הפרסום השלילי בפורומים ורשתות חברתיות. יצירת שיח חיובי סביב עסק, מותג או אדם שפורסמו אודותיו תכנים שליליים, יכולה להביא להתברגות גבוהה בתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל, של אזכור שמו של העסק, האדם או החברה.
  2. אחד מסוגי הפעולות שניתן לבצע בכדי להסיר מוניטין שלילי מהרשת הוא פנייה לאדם או בעל אתר אשר פרסם פרסום שלילי כלשהו על מושא הפרסום, באמצעות עורך דין. תביעות לשון הרע הן תביעות מאוד רלוונטיות ולגיטימיות כיום בשל הכפשת שמו של אדם, מותג או עסק ברשת. במידה והתוכן השלילי אשר פורסם מהווה עילה לתביעה בגין לשון הרע ברשת, ניתן להפנות מכתב מרתיע לאדם שפרסם את התוכן השלילי ולבקש ממנו להסיר את התוכן. במידה והוא בוחר שלא להסיר את התוכן, הרי שניתן יהיה לתבוע אותו בגין הוצאת דיבה על מושא הפרסום.
  3. גוגל מאמין בעידוד התחרות בין אתרים. בשל כך, בתוצאות החיפוש הפופולאריות ביותר, גוגל יציג תוצאה אחת מכל אתר. ככל שמעלים תוכן ארוך, איכותי ומקודם לאתר שבו מופיע אזכור שלילי כלשהו על אדם, עסק, מותג ועוד, הרי שהאתר יכול לאורך הזמן להסיר את האזכור השלילי ולהחליפו בתוכן החיובי אשר אתם מעלים.

 

כמה זמן לוקח להסיר מוניטין שלילי מהרשת

לא מעט אנשים תוהים, כמה זמן לוקח תהליך הסרת מוניטין שלילי מהרשת. ובכן, משך התהליך יהיה בהתאם ל3 פרמטרים:

  1. עד כמה חזק האתר שבו פורסמו אותם אזכורים שליליים- ככל שהאתר הוא חזק יותר, כך יידרש זמן משמעותי יותר בכדי להסיר את האזכור השלילי או לדחוק אותו לעמוד השני של גוגל. במקרים מסוימים, בהם ניתן באופן חוקי להסיר את האזכור השלילי מהאתר שבו הוא פורסם, הרי שהוא יוסר לחלוטין מגוגל. אולם, מרבית בעלי האתרים המפרסמים אזכור שלילי כלשהו אודות אדם או עסק והפרסום הזה מהווה פרסום לגיטימי, מסרבים להסיר אותו כאשר הם מתבקשים.
  2. מספר האזכורים השליליים המופיעים- חשוב מאוד לדעת שככל שיש יותר אזכורים שליליים, כך יהיה קשה יותר להסיר אותם וכן תידרש השקעה גדולה יותר
  3. המיקום באתר בו מופיע האזכור השלילי. ככל שהאזכור יופיע במיקום חזק יותר באתר, כך יהיה קשה יותר לדחוק אותו.

האם ניתן לבצע ניהול מוניטין ברשת לבד?

לא מעט אנשים בטוחים כי הם יכולים לנהל את המוניטין שלהם ברשת לבד. על אף שחיזוק דף עסקי ברשתות החברתיות, פרסום מאמרים באופן עצמאי ועוד הם דברים שניתן לבצע באופן עצמאי ואולי אף לסייע בניהול המוניטין של האדם, העסק, הארגון או החברה, הרי שבסופו של דבר, תהליך ניהול מוניטין הוא תהליך ארוך טווח, אשר חייב להתבסס על אסטרטגיות שונות, על ידע מקצועי, על ניסיון בתחום ועל הכרות עם התחום בצורה הטובה ביותר שיכולה להיות. לכן, ניתן לסייע בתהליך זה באופן עצמאי על ידי חיזוק העמודים שלכם ברשתות השונות כגון: בפייסבוק, באינסטגרם, ביוטיוב ועוד וכן, ניתן להקדים תרופה למכה ופשוט לדאוג שלא יכפישו את שמכם לעולם ברשת, אך מדובר בדברים שיכולים לתרום במעט לניהול מוניטין ברשת. בסופו של דבר, עבור ניהול מוניטין ממשי ברשת, אשר יעניק תוצאות רחבות היקף ומשמעותיות, יש צורך וסיוע של אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום זה.

מי זקוק לניהול מוניטין ברשת

ניהול מוניטין ברשת הוא תהליך אשר רלוונטי לכל בעל עסק, חברה, מותג או איש מקצוע, אשר מעוניינים במוניטין חיובי ברשת אודותיהם, מה שעתיד למשוך תנועה רחבה ומשמעותית אל האתר שלהם ולחשוף אותם בצורה החיובית והטובה ביותר עבור לא מעט לקוחות. ידוע לכל שהמרחב האינטרנט וגול בפרט, מהווים את השדה המשמעותי ביותר בו מנוהל המוניטין של כל אדם, ארגון, עסק, חברה, מוצר או שירות. לכן, ישנו צורך בסיסי מאוד לכל אדם, יש ציבור או בעל עסק, לנהל את המוניטין שלהם דווקא באינטרנט. המוניטין החיובי שלהם יבוא לידי ביטוי בצורה הטובה והמשמעותית ביותר באינטרנט, מכיוון שמרבית האנשים כיום נמצאים שם. מכיוון שלא תמיד התדמית של האדם, החברה, המוצר או השירות בגוגל משקפת את המציאות בצורה הטובה ביותר, הרי שניהול מוניטין ברשת הוא חיוני לכל אדם, חברה, גוף או ארגון, אשר מבינים כי באינטרנט הם לא מצטיירים טוב בעיני אנשים. כמו כן, כפי שכבר ציינו במאמר, גוגל זוכר הכל ולכן, גם אם בעבר היה פרסום שלילי אחד אודותיכם, הרי שאתם זקוקים לניהול מוניטין חיובי ברשת, על מנת להסיר את האזכור השלילי  או לדחוק אותו. לסיכום ניתן לומר ששמו הטוב של כל אדם, בעל מקצוע, עסק או ארגון הם חשובי מאוד ולכן, שירות ניהול מוניטין ברשת הוא שירות חשוב מאוד עבור כל ארגון, אדם או חברה אשר מעוניינים להיות בשליטה על התדמית שלהם באינטרנט. בין אם מדובר באנשי ציבור, בין אם מדובר בחברות מסחריות, ארגונים או עסקים בכל סדר גודל המעוניינים לשלוט על ניהול המוניטין שלהם ברשת, הרי שכדאי להם לפנות לאנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום זה. כמובן שניהול מוניטין ברשת איננו כולל רק את דחיקת האזכורים השליליים, אלא בעיקר שיווק חיובי וסיקור חיובי של אותם אלה הזקוקים למוניטין חיובי. ככל שיהיה להם סיקור חיובי יותר באינטרנט, כך הם יבחרו יותר על ידי גולשים שיגיעו אליהם בתהליך חיפוש בגוגל או כאשר הם נתקלים בהם ברשת. כדאי לדעת שניהול מוניטין שלילי הוא כמו ניהול יחסי ציבור. מדובר בשני דברים בסיסיים וחשובים מאוד.

מדוע חשוב לבחור בחברה מקצועית ומנוסה בתחום ניהול מוניטין

הגיע השלב הפרקטי של ניהול המוניטין שלכם ואתם בוודאי תוהים באיזו חברה או איש מקצוע כדאי לכם לבחור לצורך ניהול המוניטין שלכם. ובכן, הדבר הראשון שעליכם לזכור כאשר אתם מחפשים איש מקצוע או חברה אשר ינהלו את המוניטין החיובי שלכם או יסירו את המוניטין השלילי שלכם מהרשת הוא: אין להתפשר על המקצועיות והניסיון שיש לחברה זו בתחום ניהול מוניטין ברשת. בחירה בחברה מתחילה ולא מספיק מנוסה בתחום זה, לא בהכרח תספק לכם את התוצאות הרצויות והרלוונטיות לכם. ניהול מוניטין כרוך בביצוע פעולות אשר דורשות מיומנות רבה, ניסיון וותק בתחום זה. בטרם תבחרו את החברה הרלוונטית לכם לצורך ניהול המוניטין שלכם, כדאי שתעשו מחקר קטן אשר במהלכו תתוודעו בהתאם להמלצות אל החברות הטובות ביותר בתחום ניהול מוניטין. בטרם תבחרו בחברה כזו או אחרת, כדאי שתפגשו עמה ותבקשו לראות עבודות ניהול מוניטין שהם ביצעו בעבר. כמו כן, חשוב מאוד לבדוק מיהם לקוחות החברה ולבדוק איתם על איכות ומקצועיות החברה אשר ניהלה להם את המוניטין החיובי ברשת או הסירה מוניטין שלילי. בסופו של דבר, מאוד קל לבדוק תוצאות הצלחה בתחום הסרת מוניטין שלילי. כל שעליכם לעשות זה פשוט לחפש במנוע החיפוש את אחד מלקוחות החברה ולהתוודע בעצמכם למוניטין שלו ברשת או להסרת אזכורים שלילים או דחיקתם.

סוגיית המחיר

כמובן שסוגיית המחיר על שירות ניהול מוניטין חיובי ברשת והסרת מוניטין שלילי, היא סוגיה בפני עצמה. לא לכולם ישנם סכומים משמעותיים שבכוחם להשקיע בתהליך זה. כמובן שחשוב לבחור בחברה מקצועית, אך בד בבד, כדאי לברר מהו הסכום הרלוונטי עבור שירות מעין זה ולוודא שהחברה שתבחרו לא דורשת יותר מהמחיר הזה. כמו כן, רצוי לבצע סקר בקרב כלל החברות המקצועיות והמנוסות המציעות את השירות הנ"ל ובהתאם למחיר הטוב ביותר והמשתלם לכם ביותר, לבחור את החברה המתאימה והנכונה לכם. כדאי מראש להגדיר תקציב אשר אתם מעוניינים להשקיע בניהול המוניטין שלכם ברשת. בהתאם לתקציב זה, תוכלו לבחור את החברה האידאלית עבור מתן שירות זה.

החברה הטובה ביותר לצורך ניהול מוניטין ברשת

אם אתם מחפשים את החברה הטובה ביותר עבור ניהול מוניטין ברשת, כדאי שתכירו את חברת וובס. מדובר על חברה מקצועית מאוד, העוסקת בקידום אורגני משמעותי בגוגל. לחברה 8 שנות ניסיון והיא עובדת עם עסקים וחברות מכל העולם. עם WEBS ניהול מוניטין וקידום בגוגל, כל עסק, איש מקצוע, ארגון או חברה, יהיו בעלי מוניטין חיובי ביותר ברשת בכלל ובמנוע החיפוש גוגל בפרט. אנשי המקצוע הטובים ביותר בחברה עוסקים בניהול מוניטין ברשת ולכן, תוצאות ניהול המוניטין יהיו התוצאות הטובות ביותר אשר יבואו לידי ביטוי, בתוך תהליך זה. כאשר מדובר בניהול מוניטין ברשת, בהחלט לא כדאי להתפשר על נותני השירות שלכם. בחרו בחברת וובס ותוכלו לדעת שהמוניטין שלכם בידיים הטובות ביותר. עבור וובס, ההצלחה שלכם היא ההצלחה שלהם ולכן, הם יעשו את כל מה שניתן בכדי להגיע למרב ההצלחה.   

 

 

 


 
$(function(){setImageBanner('e27a46d7-2e75-4ba7-a7ec-62054b21f9e4','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,33501,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('72805955-22d7-4a82-b1f6-b9706c48ab74','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,33502,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה