איך לשמור על התכולה בדירה?



על אף שרובנו לא נותנים על כך את הדעת, בדירה שלנו קיימים פריטים ששוויים הכולל גבוה ועשוי להסתכם בעשרות ואף מאות אלפי שקלים – ולעיתים אף יותר מכך. שוויו של רכוש פרטי כמו ריהוט, ביגוד, תכשיטים, מוצרי אלקטרוניקה, יצירות אמנות ועוד, עשוי להגיע לסכומי כסף לא מבוטלים – וזה עוד לפני שהתחלנו לדבר על הערך הסנטימנטלי של פריטים מסוימים עבורנו. אז כיצד נשמור על התכולה בדירה שלנו באופן המיטבי? להלן כמה שיטות שונות שיסייעו לנו לשמור על הרכוש שלנו מפני מצבים של פריצה, גניבה ושריפה.

Shutterstock

התקנת מערכות אזעקה

התקנת מערכות אזעקה בבית היא אולי השיטה הוותיקה ביותר מבחינת הגנה על הרכוש בבית שלנו. מערכת האזעקה פועלת לרוב באמצעות קוד, אשר מאפשר לנו לנטרל או להפעיל את המערכת על פי הצרכים הספציפיים שלנו. במרבית המקרים, המערכת תהיה מקושרת לחברת אבטחה כלשהי שאמונה על בטחון הבית או הרכוש שלנו, ושולחת לבית אדם מטעמה במקרים בהם האזעקה מופעלת. על אף ששיטה זו נמצאה יעילה במיוחד בהרחקה של פורצים או גנבים, למרבה הצער, היא לא תגן על הרכוש שלנו במקרים כמו שריפה או הצפה. בנוסף, בדומה לכל מכשיר אלקטרוני אחר, גם האזעקה מועדת לתקלות או להרס. בעיה נוספת היא העלויות של שיטה זו: כאשר אנו נעזרים בשירותיה של חברת אבטחה כלשהי, אנו צריכים לשלם על כך עלויות נוספות על בסיס חודשי.

מערכות כיבוי אש

מערכות כיבוי אש הן מערכות אפקטיביות במיוחד לצורך הגנה על הרכוש שלנו במקרים של שריפה, וחשוב מכך – הגנה על המבנה עצמו. מערכות כיבוי אש לרוב יופעלו על בסיס מים, קצף או אף אבקה דמויית חול, שמטרתם לנטרל את השריפה וכך למעשה "להציל" את הבית ואת הרכוש שבתוכו. על אף שמדובר בשיטה אפקטיבית ביותר להגנה על הבית עצמו, יש לציין כי עבור התכולה בדירה – השיטה הזו פחות אפקטיבית, שכן בחלק גדול מהמקרים, החומר שאותו משחררת המערכת במקרה של שריפה יזיק גם לרכוש שלנו, ובייחוד כאשר מדובר ברכוש עדין ושברירי יותר, כמו למשל יצירות אמנות.

שימוש במצלמות

מצלמות הן עוד שיטה נהדרת להגן על הבית שלנו, ובייחוד כאשר אנו יכולים להתחבר אליהן מרחוק ולהביט על הנעשה ברחבי הבית. ראשית, המצלמות משמשות כמעין אמצעי התרעה עבור פורצים או גנבים, ושנית, הן מאפשרות לנו לאתר בעיות בבית (כמו למשל שריפה או הצפה) בזמן שהן קורות ולטפל בהן באופן מיידי, גם כאשר אנו לא נמצאים בקרבת מקום. עם זאת, חשוב לציין כי מצלמות מועדות לתקלות טכניות או אף לפגיעה פיזית. בנוסף, לרובנו אין את האפשרות להתחבר אליהן מספר פעמים ביום על מנת לבדוק מה מתרחש בבית. לעיתים קרובות, המצלמות ישמשו אותנו רק "בדיעבד" – כלומר לאחר הגניבה או הנזק שנעשה לרכוש, ולא ממש יסייעו לנו למנוע אותם.

ביטוח דירה

ביטוח דירה הוא אולי הדרך היעילה והטובה ביותר לשמור על התכולה שבבית שלנו. על אף מה שנהוג לחשוב שביטוח זה אינו נוגע רק למבנה הבית או הדירה, אלא מכיל גם פוליסות ייעודיות לביטוח התכולה – ובכלל זה הריהוט הקיים בדירה, אביזרים כמו התנור, המקרר ועוד. ישנם פריטים כמו תכשיטים, יצירות אמנות, מוצרי אלקטרוניקה ועוד. הביטוח עובד בצורה כזו, שמאי מטעם החברה מגיע לבית על מנת להעריך את שווי התכולה שבו, ועל בסיס ההערכה הזו ופרמטרים נוספים, נקבע מחיר הפוליסה. בכל מצב של פגיעה בתכולה של הבית שלנו, פריצה או גניבה – אנו למעשה מקבלים פיצוי כספי מחברת הביטוח, אשר יסייע לנו בהחלפת הפריטים שניזוקו או נגנבו. בניגוד להנחה הרווחת על פיה מדובר בביטוח יקר למדיי, ביטוח דירה הוא למעשה ביטוח זול ויחסית משתלם, ובייחוד כאשר אנו מבצעים סקר שוק בין החברות השונות ובוחרים בביטוח האטרקטיבי והנכון ביותר לצרכים האינדבידואליים שלנו. בנוסף, כדאי לדעת כי רכישת הביטוח באמצעות המובייל עשויה להוזיל משמעותית את מחירו, וכך לסייע לנו לחסוך בהוצאות עליו.


 
$(function(){setImageBanner('9858fde2-a3f5-455d-8f17-873e24f1926b','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,33501,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('2838e376-e98a-4f6f-8a36-e64024fb2b69','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,33502,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה