איך מאתרים נזילות בבית



אחת הבעיות הפחות סימפטית אשר עלולה להתעורר בבית או בדירת המגורים, הינה נזילת מים מהצנרת או חדירת מי גשמים, הפוגעת בדירה וגורמת לבעיות חמורות למבנה עצמו ולדיירים בו. נזילות לסוגיהן אינן נחלתן של דירות ישנות בלבד. לא אחת קורה שנזילות משמעותיות מתגלות דווקא בבתים חדשים או בדירות שנבנו לא מכבר. הנזקים שנזילות אלה עלולות לגרום לבית המגורים הם משמעותיים מאד. הבעיה היא שהנזילה לא נעצרת, ואם לא מטפלים בה הנזקים הופכים לבעייתיים יותר ויותר עם הזמן. בשורות הבאות נעסוק בחשיבות הרבה ובתשומת הלב שיש להקדיש לנושא הנזילות, הגילוי המקדים שלהן והטיפול הראוי שיש לבצע. איך נוצרות נזילות ומה המקור לבעיות רטיבות בבית? מהם הנזקים שהנזילות עלולות לגרום? איך מאתרים נזילות במהירות וביעילות? להלן התשובות.

freepik

איך נזילות נוצרות והמקור של רטיבות בקירות

נזילות בצנרת המים הביתית נוצרות בדרך כלל לאחר שנים רבות של שימוש אינטנסיבי. במרבית המקרים, מדובר בצנרת ישנה מאד שקיימת בדירת המגורים מיום שנבנתה. בבניינים שנבנו במאה הקודמת, הצנרת עשויה מחומרים מתכתיים. לרוב, החומרים הללו נרקבים עם הזמן בעקבות קורוזיה מצטברת. הנזילות מתחילות בדרך כלל בצורה לא משמעותית, ורק הולכות ומתגברות עם הזמן. בחלק מהמקרים הדיירים לא שמים לה לבעיות שנוצרות, אלא כאשר הן הופכות לאקוטיות ממש. עם זאת, יש לא מעט סימנים מקדימים שעלולים להצביע על נזילות קיימות. סימן מקדים חשוב ופשוט למדיי הוא חשבון מים מנופח. חשבון כזה עלול להצביע על בעיה קיימת שיש לטפל בה בהקדם. סימן מקדים חשוב לא פחות הוא הצטברות חוזרת ונשנית של ירוקת על הקירות בבית. אם הירוקת מצטברת בסמיכות לקווי האינסטלציה אזי אין ספק שיש נזילה, גם אם היא לא משמעותית לכאורה. טיח מתנפח ומתקלף, כמו גם סימני רטיבות בתקרה, על הקירות וברצפה יכולים בהחלט להוות אינדיקציה לנזילות. ואחרון, אבל לא חביב – זרם מים חלש מאד בבית יכול בהחלט להצביע על בעיה קשה של נזילה. איתור נזילות מקצועי מאפשר לזהות את הבעיה באופן המדויק ביותר ולטפל בה בצורה ממוקדת.

נזקים בעקבות נזילות ואיך מאתרים אותם

הנזקים המצטברים בעקבות נזילות הם עצומים. בתחילה מדובר רק בנזקים אסתטיים – ירוקת קלה על הקירות, טיח מתנפח וכיוצא באלה נזקים קלים אבל מעצבנים. ככל שעובר הזמן הרטיבות על הקירות מתגברת והם הופכים לספוגים במים בצורה קיצונית. במקביל לעליה ברטיבות, הסכנה הופכת למוחשית יותר כיוון שקירות רטובים עלולים לאבד מהיציבות שלהם. חשוב להדגיש שבתוך הקירות ובתוך העמודים יש קורות ברזל שהוחדרו אליהם בזמן הבנייה. ככל שהרטיבות משמעותית יותר כך גדלה הסכנה לקורוזיה, ואיתה הסכנה ליציבות המבנה כולו. בנוסף, קירות רטובים מהווים סכנה בריאותית משמעותית לכל המשפחה ובמיוחד למבוגרים או אנשים עם רגישות גבוהה.

הירוקת מכילה רעלנים המסוכנים לבריאות ויש צורך לנקות אותה מהקירות לעיתים קרובות. גם צביעה וסיוד לא עוזרים, פשוט כי הקירות רטובים. זיהוי מקור הבעיה הוא, לפיכך, מטרה ראשונה במילה. הנזילה יכולה לבוא מהצנרת בבית או מחדירה של מי גשמים לתוך הקירות של המבנה. בכל מקרה, זיהוי מקור הבעיה הוא השלב הראשון בדרך לטיפול בה. אם יש לכם רטיבות בלתי מוסברת בבית, או כל סימן אחר שעלול להעיד על אפשרות לנזילה, כדאי לבצע בדיקה יסודית לגילוי נזילות. כדאי ליצור קשר כבר כעת ואנשי המקצוע המיומנים של חברת 4 קירות יחזרו אליכם בהקדם. הם יבצעו בדיקה מקיפה בבית ויזהו את הנזילות הקיימות באמצעים טכנולוגיים חדשניים. בנוסף, הם יבצעו את התיקונים הנדרשים במהירות וביעילות, לטובת כל הדיירים בבית.

 


 
$(function(){setImageBanner('2c450459-88a3-44b9-a72b-0b7a68131f7b','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,33501,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('b3157297-ffa8-4e97-bc5b-0c93db2af22a','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,33502,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה