איך קונים בית עם משכנתא בצורה חכמה?



אנשים המעוניינים לרכוש נכס למגורים, מתעניינים בלקחת משכנתא. הבנק ישעבד את הנכס, עד לתום החזר המשכנתא. זוהי ההלוואה הארוכה ביותר, אשר עשויה להתפרש עד ל-20 שנה. החוקים בישראל, מורים כי הלווה, יצטרך לתת כשליש מערך הנכס, על מנת לקבל הלוואה למשכנתא. למרות שבעבר לווים היו מגיעים לבנקים למשכנתאות, היום הם כבר פונים אל יועץ משכנתא בלתי תלוי, אשר דואג לאינטרסים האישיים של הלווים, מה שבבנק לא ידאגו , כי אם לאינטרס הכלכלי של הבנק בלבד.

Pixabay

למרות שאת הסכום למשכנתא, הלווה יקבל מהבנקים למשכנתאות, מי שישיג את הריביות הנמוכות ביותר וידאג להלוואה  משתלמת ללווים יהיה רק יועץ משכנתאות אשר על פי קשריו יוכל לתת הצעה  עם כל פרטי הלווה והמסמכים הנחוצים למשכנתא לכמה בנקים למשכנתאות. התחרות הרבה בין הבנקים, היא זו שתשתלם ללווים בסופו של דבר בקבלת הצעת משכנתא משתלמת.

 

ההלוואות הקיימות בבנקים למשכנתאות

ניתן למצוא הלוואות שונות ומסלולים שונים כמו הלוואות צמודות למדד המחירים לצרכן בריבית קבועה, כאשר הריבית הינה אמנם קבועה, אך קרן המשכנתא תהיה צמודה למדד. ישנן הלוואות צמודות למדד כאשר מדד המחירים לצרכן בריבית קבועה או משתנה, הלוואות על בסיס הפריים, הלוואות צמודות ונקובות במטבע חוץ או מטבעות שונים על בסיס הלייבור. כאשר ההלוואה ניתנת בריבית קבועה שאינה צמודה, הריבית נשארת קבועה לאורך חיי ההלוואה והיא אינה צמודה למדד המחירים לצרכן ההחזרים החודשיים יהיו קבועים וקרו המשכנתא תפחת כל חודש, על פי התשלום החודשי. היתרונות בהלוואה זו שההחזרים יציבים ללא שינוי וקרן המשכנתא תפחת אבל החסרונות בהלוואה זו הם: ריבית התחלתית גבוהה, הלוואה זו משתלמת לתקופות ארוכות בלבד ועמלת פירעון מוקדם.

 

זו הסיבה, אשר בגינה, יש לפנות אל יועץ משכנתאות, על מנת שיוכל לייעץ לכם על פי הנתונים הקיימים של הכנסותיכם, הוצאותיכם ותקופת ההלוואה המתאימה לכם למטרת המשכנתא.  כל הוצאה שהיא זניחה, למטרת תשלום לייעוץ משכנתאות, תהיה זניחה בהשוואה לחיסכון של אלפי שקלים שתוכלו לחסוך עם השנים.

 

תנאים לקבלת משכנתא

לצורך קבלת משכנתא, על הלווים לעמוד בקריטריונים שנקבעו על ידי הבנק. הדרישות לקבלת הלוואת המשכנתא הינם כדלקמן:

 

  • יכולת החזר של הלווה אשר תתאים לסכום ההלוואה המבוקשת
  • בטוחה להבטחת ההלוואה לרוב, שעבוד הנכס
  • סכום ההלוואה לא יעלה על שיעור מסוים מגובה ערך הנכס
  • היסטוריה פיננסית תקינה של הלווה ועמידה בהלוואות קודמות {{BDI

 

המסמכים הנחוצים לכם להלוואת משכנתא

כאשר תיפנו אל יועץ משכנתאות פרטי, הוא יבקש מכם להמציא את המסמכים הדרושים לכם לקבלת הלוואת המשכנתא כמו: צילומי תעודת זהות הכולל ספח, אשור בדבר הכנסות, אם מדובר בשכירים, יש להמציא את שלושת תלושי השכר האחרונים, לגבי עצמאים יש להציג את שומת המס האחרונה בדבר ההכנסה בשנה האחרונה,אישור הכנסה על הכנסות ממקורות אחרים למשל קצבת נכות, הכנסה משכר דירה וכיו"ב. יש להמציא שלושה תדפיסי בנק של שלושת החודשים האחרונים. במידה וקיימות הלוואות נוספות למשל, מחזור הלוואה מבנק אחר, תדפיסים של תנועות המשכנתא בשנתיים האחרונות, מסמכים הנדרשים לנכס הנרכש כמו נסח טאבו מלשכת רישום המקרקעין, הסכם רכישה.

לרוב לווים שזו להם הדירה או הנכס הראשון, יצטרכו להוציא תעודת זכאות למשכנתא המסמכים שתידרשו להביא עבור קבלת תעודת זכאות למשכנתא: ת.ז כולל הספח עם פרטי הילדים, תעודת נישואין, הכרה בילדים מעל גיל 18, אשר מתגוררים עם מגישי הבקשה כולל צילום ת.ז של הילדים הבגירים,אישור משרת מילואים פעל שש שנתי מקצין העיר, פרטיהם של האחים והאחיות של הלווה אשר גרים בישראל כולל פרטם על מספר ת.ז שלהם , כתובתם וכדומה. ת כל ההנחיות והמסמכים שיש להביא, תוכלו לקבל מיועץ המשכנתאות הפרטי שלכם, כך שההלוואה תאושר במהרה ובתנאים אטרקטיביים המתאימים לנתוניכם.

 

 


 
$(function(){setImageBanner('cad73be1-064b-4d04-bc16-ccd8f207651d','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,33501,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('6a9b0c14-b022-40ff-a053-a36e796266d5','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,33502,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה