בריכות בבתים פרטיים - כל מה שרציתם לדעת



בריכות נעשו טרנד נפוץ, וניתן למצוא אותן מעוצבות בטוב טעם במקומות רבים, החל מבתים בסגנון דו משפחתי או בדירות גן ועד בתים פרטיים במושבים, נחלות ובערים מרכזיות. למעשה, בכל גינה מרווחת ניתן לתכנן ולהקים בריכת שחיה ביתית שתאפשר לבעלי הבית להתרענן בחודשי הקיץ בגינה.

מתכננים להקים בריכת שחייה? הכתבה הזאת בדיוק בשבילכם. הבאנו בפניכם את כל המידע הנחוץ לבנייה ותכנון בריכה לגינה, החל מהסוגים הנפוצים ועד שלבי התכנון עצמם.

בשנים האחרונות חלה מגמת עלייה בביקוש לבנייה ותכנון בריכות פרטיות, כמו גם לשירותי עיצוב גינות עם בריכה, וזאת בשל הרצון להביא את הרוגע המבוקש לבית, או לחלופין להשתכשך עם הילדים בבריכה מבלי הצורך לצאת לקנטרי הקרוב. מחירי הקמת הבריכות משתנה בהחלט בהתאם לסוג הבריכה, אם עד לפני כמה שנים בריכות היו נחלתם של עשירים ובעלי הון שיכלו להרשות לעצמם להשקיע עשרות אלפי שקלים על תכנון והקמת בריכת שחיה ביתית, שהרי כיום הדבר שונה לחלוטין, מכיוון שניתן למצוא בריכות מתועשות שעלותן נמוכה באופן משמעותי מבריכות הבטון הנחשבות ליקרות מאוד ואיכותיות.

אז בואו נראה מהן האפשרויות ואילו סוגי בריכות בבתים פרטיים נפוצות?

לפני שנתחיל, נציין כי שוק הבריכות הפרטיות נפוץ מאוד ומציע שלל של אפשרויות. כיום ניתן למצוא מספר סוגים של בריכות שחייה, ישנן ברכות פשוטות העשויות מPVC , ישנן בריכות פיברגלס, וישנן בריכות מתועשות המורכבות מלוחות פלדה מגולוונות. אך כאמור הבריכה האיכותית ביותר והיקרה, היא בריכה יצוקה מבטון הנחשבת לבחירה המושלמת לאנשים שיש ברשותם את התקציב לבנייתה, משום שהיא נשמרת למשך שנים רבות ובנויה באדמה.

                                 קרדיט לצילום – ערן לוינסון -אדריכל נוף ומעצב גינות

האופציות הקיימות בבריכת שחייה מתועשת

בריכה מתועשת נחשבת לאלטרנטיבה זולה יותר, כיוון שאין צורך ליצוק בטון במעמקי האדמה, אלא הפלטות מגיעות מוכנות מראש, כך שיש צורך להעמידן על פני האדמה. אולם, חשוב להבין שכיום מייצרים בריכות מתועשות המגיעות מוכנות, כלומר גוף הבריכה מיוצר במפעל ומוצע במגוון מידות וצורות לבחירה. בריכות אלה עשויות מפאנלים העשויים פלדה מגולוונת ואותם מצפים ביריעות מחומר ויניל או מחומר - PVC. העלות הזולה שלהן ביחס לבריכות בטון, הפכו אותן לבחירה מועדפת על ידי אנשים המחפשים בריכות זולות יחסית. ייתכן כי הם מתגוררים בשכירות, או שבחרו שלא להשקיע בבריכה יקרה.

היתרונות של שילוב בריכת בטון יצוקה בגינה

חומר גלם עמיד למשך שנים רבות - גוף בריכת השחייה יהיה עשוי מבטון יצוק ומזויין. כידוע, חומר בטון נחשב בעולם הבנייה לחומר החזק ביותר המבטיח עמידות גבוהה במיוחד למשך שנים רבות.

אפשרויות חיפוי מגוונות -  לאחר ביצוע יציקת הבטון באדמה ניתן לחפות את פנים הבריכה במגוון חיפויים מיוחדים כמו חיפוי מרבליט שהוא טיח ייעודי לציפוי בריכות,  ניתן לחפות גם באריחי קרמיקה מעוצבים , אבן "בלוסטון" או לחפות באבני פסיפס במגוון צבעים ייחודיים.

התאמה לגודל הרצוי – בשונה מבריכות מתועשות, את בריכת הבטון תוכלו לבנות בכל צורה ובכל גודל שתבחרו, מכיוון שהיציקה נעשית בחופשיות בתוך האדמה. אם כך, ניתן להתאים את הגודל הרצוי על פי גודל הגינה והמקום המוקצה לטובת בניית הבריכה בגינה. כמו כן, ניתן להתקין את בריכת הבטון בתוך האדמה או על פני האדמה.

תוצאה מרשימה ויוקרתית – בריכת בטון מספקת את התוצאה היפה והיוקרתית ביותר, וזאת ביחס לשאר סוגי הבריכות. התוצאה תהיה אסתטית ומדויקת וסביבה תוכלו לשלב מגוון אלמנטים כמו עיצוב גינות עם בריכה יפהפייה עם שלל צמחיה סביב, שילוב דק ומגוון אלמנטים נוספים סביב.

המאמר נכצב באדיבות ערון לוינסון – אדריכל נוף ומעצב גינות 054-5228882 


 
$(function(){setImageBanner('deadc233-5d24-43e7-a198-e55d48823e88','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,33501,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('7df9bf4a-ca5b-417d-bcd9-f23d549dca56','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,33502,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה