ד"ר עמוס בוחניק מסביר - איך עושים יישור שיניים שקוף?



במידה ובגיל צעיר המראה שלכם כלל שיניים עקומות או מסובבות והוריכם מסיבות שונות לא דאגו להעניק לכם טיפול אורתודנטי, נגזר עליכם לא לחייך לעד, או לחילופין, להסתובב בגיל מתקדם, עם ברזלים של טינאיידג'ר על השיניים? ממש לא באל"ף רבתי.

freepik

יישור שיניים בגיל המבוגר

אחת ההתמחויות המעניינות ברפואת השיניים, היא מקצוע האורתודונטיה – הענף העוסק בבעיות של צפיפות בפה, שיניים עקומות ומסובבות וכדומה.

לעתים יש נטייה לחשוב שמטרת הטיפולים האורתודנטיים היא רק אסתטית, אך לא כך הוא הדבר. שיניים צפופות ועקומות מקשות על שמירת ניקיונן והסרת הפלאק והאבנית. דבר זה עלול בהמשך להביא לדלקות ומחלות חניכיים ואף גרוע מכך, לגרום לנשירת השיניים בשלב מוקדם מאוד.

אולם כאמור, ישנה רתיעה להתחיל להסתובב בגיל מבוגר עם ברזלים ועם גומיות על השיניים, על מנת ליישרן, מה שגורם לאנשים רבים לדחות את האפשרות לעבור טיפול יישור שיניים. קיומה של מודעות לאפשרויות לעבור טיפול אורתודנטי, מבלי שיחול שינוי בתחושות ובמראה, תסייע לסובלים מבעיה זו למצוא פתרונות ולקבל את החיוך המושלם אליו הם מייחלים.

יישור שיניים בלתי נראה

כיום יש מגוון שיטות ליישור שיניים באופן נסתר ובלתי נראה לעין, החל מהאפשרות של הדבקת סמכים, ברזלים וגומיות מאחורי השיניים, באופן שאינו נראה לעין – שיטה זו אסתטית וזולה, אולם פחות נוחה, מאחר ולמרות שמדובר בסמכים וקוביות מאוד דקות, בסופו של דבר זה מורגש לכל אורך הטיפול עם הלשון.

שיטה נוספת משתמשת בסמכים וקוביות מחרסינה או מפורצלן, המדמים את צבע השיניים הטבעי וכמעט אינן נראות לעיני מתבונן אקראי ועוד שיטות מגוונות שמטרתן להחזיר את החיוך לפני הבוגר. חשוב לדעת שמדובר בחומרים יקרים יותר סמכי המתכת המקובלים, והם גם יותר פגיעים ושבירים.

אפשרות נוספת היא טיפול באמצעות סמכים שקופים, שהם פועלים באותה השיטה של סמכי המתכת הרגילים, אך הם שקופים וכמעט בלתי נראים.

השיטה המתקדמת ביותר, היא שיטת הקשתיות השקופות . בשיטת יישור שיניים זו עושים שימוש בפלטה שקופה המונחת על השיניים, ומפעילה כוח לכיוונים שונים בדומה לגומייה מתוחה המותחת את השיניים ובעזרתן את החניכיים ועצמות הלסת, עד להגעה לעיצוב ואסתטיקה המיטביים.

שיטת הטיפול בפלטות השקופות

שיטת יישור השיניים השקוף באמצעות הפלטות, שונה בתכלית משיטת הברזלים והסמכים. מדובר בסדרה של פלטות הבנויות מחומר מיוחד בדיוק לפי מבנה השיניים, באמצעות תכנות תלת ממדיות, המדמות על פי צילומי השיניים את כל התהליך ומציגות את התוצאה הצפויה והרצויה, עוד בטרם התחיל הטיפול.

בעיקרון, המטופל מגיע אל רופא השיניים האורתודנט המאבחן את מצבו ובוחן יחד אתו את המצב של צפיפות השיניים, המראה האסתטי שלהן וההשלכות הדנטליות העלולות להיווצר מהטיפול ובהיעדרו.

במידה ואכן יש צורך בטיפול, הרופא שולח את המטופל לסדרת צילומים והדמיות ממוחשבות ומציג לו את תהליך הטיפול ואת התוצאה הצפויה לאחר תום הטיפול.

התהליך אורך בשנה במהלכה מוחלפות הפלטות בכל שבועיים עד חודש, תלוי במורכבות המצב ההתחלתי, וזאת בהתאם להתקדמות הטיפול והשינויים שעוברים על השיניים בכל שלב.

מה צריך לדעת על הטיפול בפלטות השקופות

מאחר ובשונה משאר השיטות בהן הסמכים והברזלים מודבקים לשיניים ולא ניתן להוציאם, הפלטות השקופות נשלפות בקלות, חשוב לדעת שעל מנת להגיע לתוצאה הרצויה, חייבים להשאיר אותן בפה לאורך רוב היממה.

כדאי להוציא אותן רק בזמן האוכל או בעת שתיית משקה חם העלול לעוות את צורתן, אולם מיד לאחר מכן, יש לצחצח שיניים ולשטוף קלות את הפלטה ולהשיבה לפה.

במידה והפלטה לא תהיה רוב היממה בפה, תכנית הטיפול תהיה פחות יעילה  ועלולה להשתנות ולייקר מאוד את הטיפול מאחר והמטופל יזדקק לפלטות ביניים נוספות שייבנו בהתאם להתקדמות הטיפול בפועל.


 
$(function(){setImageBanner('976d6117-90cd-4c85-9fbe-3c2f5655e3df','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,33501,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('a9297c38-c542-4459-a11e-e775f2d405a6','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,33502,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה