החשיבות של פתרונות קירור למחשבי גיימינג



כאשר אנחנו משחקים במשחקי מחשב, רכיבי המחשב פועלים ללא הרף כדי לספק את התוצאה הרצויה. החל מספק הכוח, מעבד ועד לכרטיס המסך - נוצר חום רב אשר עלול לפגוע בפעולתם התקינה. כאן נכנסת לפעולה מערכת הקירור של המחשב. יש לא מעט סוגים של מערכות קירור למחשב, כתלות בצרכים הספציפיים שלכם - ואם הן אינן פועלות כראוי, הדבר עלול להסב נזק ארוך טווח למחשב, וגם בטווח הקצר - לפגוע בפעולתן התקינה של הרכיבים.

Freepik

מדוע מחשבים זקוקים לקירור?

"כל מחשב נוטה להתחמם בזמן פעולתו - לא משנה אם מדובר במחשב גיימינג שמספק ביצועים גבוהים, או במחשב פשוט שנועד עבור הרצת תוכנות אופיס וזהו. כמעט כל רכיב חשמלי במחשב פולט חום, ולכן אם ביצעתם הרכבת מחשב בהתאמה אישית, חשוב לשים לב שמערכת הקירור מתאימה לכל רכיבי המחשב (אם צריך, התייעצו עם איש המקצוע המתאים כדי להבין איזו מערכת מתאימה לכם). מערכת קירור לא מתאימה, יכולה לפגוע לא רק במחשב עצמו אלא להוריד את ביצועי המחשב - זאת אומרת, שיכול להיות שתקנו מחשב עם מעבד מעולה וכרטיס מסך מעולה, ועדיין משחקי המחשב לא ירוצו כמו שצריך. אם זה קרה לכם, ייתכן מאוד שהבעיה היא בקירור "אומר לנו אחראי מעבדה ברשת חנויות קינג גיימס, המתמחים במחשבי גיימינג נייחים ובמחשבי גיימינג ניידים. למידע נוסף באתר קינג גיימס >>>

ממה מורכבת מערכת הקירור במחשב?

רוב האנשים, כאשר הם חושבים על מערכת קירור, חושבים מיד על "מאוורר", אך האמת היא שמדובר בהרבה יותר מזה. כל מערכת קירור סטנדרטית צריכה להכיל את החלקים הבאים: מאוורר, משחת קירור, חיישן תרמי, גוף קירור ותוכנת שליטה במערכת הקירור. מספיק שאחד מן הרכיבים האלו נפגע, וכל יכולת הקירור של המערכת נפגעת.

איך יודעים אם יש בעיה במערכת הקירור במחשב?

קיימים מספר סימנים, אשר עשויים להעיד על כך שמערכת הקירור אינה פועלת כראוי. כמובן, אין להסתמך על סימנים אלו בלבד משום שהם יכולים להיות סימפטומים לבעיות אחרות לגמרי.

אחד הסימנים הבולטים והאינטואיטיביים ביותר, הוא שאנחנו שומעים רעשים מהמאוורר. רעשים אלו יכולים לנבוע מאבק שהיה עשוי להצטבר על המאוורר או מכל סיבה אחרת שגוררת אי תקינות של פעולת המאוורר.

סימן נוסף עשוי להיות, שהמחשב קורס אחת לזמן מה - זה סימן שעשוי, למשל להעיד על חימום יתר של הרכיבים וזהו מצב מסוכן, שבו אחד מהרכיבים עלול להינזק.

 

במחשבים ניידים, אם אחד מהסימנים האלו מתקיים, ייתכן מאוד שהמחשב שלכם מונח על שמיכה או על משטח שלא מאפשר זרימת אוויר חלקה - ואז פתרון התקלה הוא מאוד פשוט.

מהו משטח קירור למחשב ואיך הוא מסייע?

משטח קירור למחשב הוא עוד פתרון שעשוי לסייע למחשב להתקרר, מבלי להחליף את אחד מהרכיבים הפנימיים במחשב. משטח זה עשוי לסייע רבות בשיפור ביצועי המחשב, במיוחד עבור גיימרים שרוצים להוציא את מיטב הביצועים שלהם מהמשחקים. למעשה, מדובר בעוד פתרון שמסייע לבעלי מחשבים חזקים לקבל קירור נוסף למחשב שלהם.

 

אם אתם לא בטוחים האם זהו הפתרון הנכון בשבילכם, אינדיקציה טובה עשויה להיות ביצוע בדיקת טמפרטורה במחשב - טמפרטורה תקינה של רכיבי המחשב צריכה להיות עד 90 מעלות, לכל היותר. אם עברתם את הטמפרטורה הזו, כנראה הגיע הזמן לחפש פתרון קירור נוסף - כדי לשמור על ביצועים אופטימליים.

מהי יחידת קירור נוזלי ואיך היא מסייעת למחשב?

מערכת קירור כזו עובדת בשיטה של הזרמת נוזל קר בתוך צינור סגור - התהליך מתבצע באמצעות לוח מתכת שמוליך את החום שהמעבד פולט החוצה. היא מורכבת מכמה חלקים: לוחות התקנה, צינורות, נוזל, מאוורר, רדיאטור ובלוק שבו יושב המעבד. אז למה כדאי להשתמש בפתרון הזה כדי לקרר את המחשב? מכמה סיבות:

 

  1. אין רעש - כשאתם משתמשים במערכת המבוססת על נוזל, אתם לא שומעים את הרעש מהמאוורר שקיים במערכת קירור רגילות, וזה דבר מצוין אם אתם מעוניינים בחוויה טובה יותר.
  2. קירור אפקטיבי יותר - ניתן, באמצעות מערכות קירור נוזליות להגיע לטמפרטורה נמוכה יותר, מה ששימושי במיוחד אם המחשב שלכם הוא בעל רכיבים מתקדמים, אשר פולטים הרבה חום.
  3. ביצועים טובים יותר - ככל שפתרונות הקירור שלכם טובים יותר, כך הסיכוי שהרכיבים שלכם יעבדו במלוא הפוטנציאל שלהם גדל. מערכת קירור נוזלית פשוט תעזור לכם להגיע לביצועים טובים יותר, באמצעות שדרוג קל.

 

ראה מידה נוסף במדור טיפים והמלצות >>> .              

מהם המחירים עבור פתרונות קירור?

קירור הוא אולי החוליה החשובה ביותר במחשב, אם היא לא פועלת כראוי - שאר הרכיבים יינזקו מכך. למרות זאת, מדובר ברכיב שעשוי להיות הזול ביותר במחשב: לפי הסקר שעשינו, המחירים לפתרונות קירור מכל סוג יכולים להתחיל מ-70-80 ש"ח ולהגיע עד ל-1300 ש"ח ברמה הגבוהה ביותר (לרוב, הסכומים שתוציאו לא יגיעו לשם).

 

חשוב להבין, שאם הרכיבים שלכם אינם "רכיבי על", כנראה שלרובכם פתרון הקירור הסטנדרטי יספיק (המאוורר).

ובכל מקרה, תמיד כדאי להתייעץ עם איש מקצוע על מנת שיוכל להתאים את פיתרון הקירור המתאים עבורכם.

 


 
$(function(){setImageBanner('137d2fd0-4c29-4c39-bd03-4ee6d7c69471','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,33501,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('f0ba2945-7300-4ffd-bf67-3a0914d40ffe','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,33502,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה