זוג צעיר עם העיניים לעתיד – ההחלטות שיקבעו את עתידכם



אם אתם זוג צעיר, והבנתם שאתם רוצים לחיות יחד ולהקים משק בית משותף, עליכם לקבל כמה החלטות חשובות מאוד. ההחלטות האלה הן בעיקר כלכליות, ובמקרים רבים ההחלטות הכלכליות שמקבלים בשלבים הראשונים של הקשר הן אלה שמשפיעות בצורה המשמעותית ביותר על העתיד המשותף שלכם כולו. אז באיזה החלטות מדובר, וכיצד תחליטו נכון? אנחנו כאן בשביל לעזור.
בחסות בנק לאומי

pixabay

זוג צעיר שמביט קדימה חייב להסתכל קודם כל על חשבון הבנק

זה אמנם לא דבר שנעים לחשוב עליו, ולא מה שאנו אמורים לחפש בבני ובנות זוג, אבל המצב הכלכלי של כל בן זוג במערכת יחסים חשוב מאין כמותו בתכנון חיים קדימה. אם מצאתם את הנפש התאומה שלכם, אתם צריכים להתחיל להתייחס למצב הכלכלי שלכם בתור מצב משותף, ולהתנהל בהתאם. וכן, לשם כך צריך לקבל החלטות כלכליות משותפות שמשפיעות על החיים המשותפים ובעתיד גם על חשבון הבנק המשותף. אבל איך לעשות את זה נכון? ריכזנו עבורכם 3 החלטות שחשוב מאוד לקבל כבר בשלב המוקדם הזה של מערכת היחסים שלכם, הרבה לפני שאתם שולפים מחשבון משכנתא ומתחילים לחשוב על ילדים.

 

קודם כל – משק בית משותף דורש תכנון מדויק

בכדי לקיים משק בית משותף באמת, שבו תוכלו לחיות בזוגיות ובשיתוף ולא רק להתקיים האחד לצד השנייה, אתם צריכים לתכנן הרבה מאוד דברים. התכנון הזה נוגע גם במעבר לבית המשותף, וביכולת הכלכלית שלכם לחיות יחד בדירה שתתאים למידותיכם (ניגע בזה). עם זאת, עוד לפני כן אתם צריכים להתחיל לתכנן יחד את ההוצאות וההכנסות שלכם, ולסגל זאת כהרגל קבוע שלכם. בתחילת כל חודש אתם צריכים לעבור על ההוצאות הצפויות שלכם, להבין כמה כסף תוכלו להוציא מדי שבוע, ולהביא את הסכום הזה ללא יותר מ-75% מההכנסות שלכם. זכרו, אתם בשלב בחיים שבו אתם יכולים לחסוך כסף – נצלו את זה.

 

כשאתם מחליטים איפה לגור, תזכרו שאתם בשלב בו צריך לחסוך כסף

גם כשאתם בוחרים איפה לגור, חשוב לזכור שהמטרה שלכם בשלב זה היא להצליח לחסוך כסף ולהתנהל בצורה חכמה. יש הרבה מאוד פיתויים בשוק הדירות, הן מבחינת אזורים אטרקטיביים למגורים והן מבחינת איכות הדירות עצמן. אתם לא צריכים להתפשר על מגורים במקלט נטוש – אבל אתם בהחלט צריכים לקבוע לעצמכם סכום גג של לא יותר משליש המשכורת החודשית המשותפת שלכם, ולא לחרוג מהסכום הזה גם מול פיתוי משמעותי.

 

החלטתם להתחתן? מהחתונה אתם חייבים לצאת ברווח

ההחלטה המשותפת המשמעותית ביותר שעליכם לקבל בזוגיות הצעירה שלכם היא כמובן האם אתם רוצים להתחתן. זוהי החלטה אישית והתחייבות זוגית בראש ובראשונה, אבל חשוב לזכור שהחתונה במהותה היא אירוע כלכלי. אתם חייבים להרוויח כסף מהחתונה, שתאפשר לכם לצבור הון ראשוני עבור משכנתא עתידית או עבור כל השקעה אחרת שנחוצה לכם. זה אומר שאולי תצטרכו לוותר על חלק מהאפשרויות הראוותניות והיוקרתיות יותר שיש לעולם החתונות להציע. מניסיוננו, מה שתזכרו בסופו של דבר לא יהיה את הדברים האלה, אלא את ההנאה ואת האנשים בחתונה. לכן, אנחנו ממליצים לכם לעבוד מול טבלת אורחים וצפי הכנסות, ולוודא שההוצאות שלכם נמוכות מכך בסכום לא קטן.

החלטות כלכליות נכונות מתבצעות קודם כל ביום יום. ברגע שבו אתם מסגלים לעצמכם שגרה נכונה של תכנון הוצאות מול הכנסות, חיסכון מדי חודש והתנהלות זהירה, אתם יכולים לאפשר לעצמכם רווחה גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך. לא תאמינו כמה כל זה חשוב בשמירה על מערכת היחסים שלכם ועל התא המשפחתי העתידי שלכם.

כתבה זו אינו מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

 


 
$(function(){setImageBanner('371ba5fb-29c5-4ce0-bc2d-54b55a4981a6','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,33501,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('aadbedb5-1891-4003-bd52-ae9bf174b568','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,33502,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה