חברה לאחזקת מבנים - העדיפו חברה לאחזקת מבנים, לטובתכם



האם ידעתם שלתחזוקת הבניין בו אתם גרים יש השפעה על שווי הדירה שלכם, במקרה ותרצו למכור? מופתעים? הדירה הרי חלק בלי נפרד מהבניין

Pixabay

לפניכם מספר סיבות מדוע כדאי לשכור את שירותיה של חברת אחזקת מבנים, במיוחד כדי לשמר את שווי הדירה שלכם.

לפני כן הסבר קצת על הצורך ההולך וגובר באנשי מקצוע מוסמכים כדי לבצע אחזקה לבניין. פעם הרי היה אדם אחד בוועד הבית, ובאחריותו היה לסדר את התקלות בבניין. אותו אדם היה מעסיק מנקה, איש תחזוקה, ודואג לכך שהכל יתקתק.

זמנים אלה חלפו מהעולם. הסיבה לכך היא שאיש תחזוקה כבר לא יכול לתחזק בניין. יש צורך בחשמלאי מוסמך כדי לטפל בחשמל. איש תחזוקה מוסמך שעובד בחברת מעליות. וכן הלאה.

המערכות בבניינים החדשים מורכבות מאוד ולכן מצריכות, על פי חוק, אנשים אשר עברו הסמכה על ידי משרד העבודה כדי לדאוג להם.

לצערנו, בבניינים רבים עדיין ישנו נציג ועד בית אשר אינו מודע לחשיבות הזו, ולחוקים אשר משרד העבודה קבע. בבניינים אלה רמת התחזוקה הינה נמוכה וזה עשוי לפגוע בכם פגיעה משמעותית.

קשה יותר למכור דירה בבניין מוזנח

קונים פוטנציאלים אשר יגיעו לראות את דירתכם, במידה ותרצו למכור, לא ישאלו רק על כיווני האוויר בדירה. הם ישאלו על רמת הניקיון, ועל החברת אחזקה, על ועד הבית, עד השכנים. סביר להניח, שברגע שיצאו מביתכם גם יסתכם בחדר המדרגות וחדר האשפה כדי להבין את הרמת של התחזוקה שלהם.

פעמים רבות הקונים לא יאהבו את מה שהם רואים ויירתעו מלהתקדם ברכישת הנכס.

בנוסף, מי שיגיע עם שמאי להעריך את שווי הדירה ידע בדיוק מה מצב הגנרטור ומשאבת המים ויוריד את שווי הדירה בהתאם.

אם לא יבוצעו טיפולים מערכות מאוד יקרות יהרסו

כל המערכות הקיימות בבניין מצריכות טיפולים כאלה ואחרים. גנרטור שלא מבצעים לו טיפול תקופתי ייהרס ולהחליף גנרטור זה עניין של עשרות אלפי שקלים. ישנם בניינים רבים בהם ועדי הבתים אינם מודעים לחשיבות הרבה שבתחזוקה שופטת זו ולא רק שמסכנים את חייכם, הם גם חושפים אתכם להוצאות מאוד גבוהות ומורידים את שווי בתיכם.

זכותכם לבקש מועדי הבתים לראות מתי בוצע הטיפול האחרון במשאבת המים. לשאול מה בוצע בטיפול. מי עשה אותו והאם יש לו רישיון ממשרד העבודה. כל השאלות הללו חשובות מאוד ובמידה וועד הבית אינו יודע לענות עליהם המצב כנראה בעייתי.

להלן המערכות העיקריות שקיימות בבניינים מגורים:

חשמל

בבניין מגורים גבוה ישנה מערכת חשמלית מורכבת מאוד. ארונות חשמל בכל קומה שמחוברים אחד לשני. גנרטור שמחבר הכל במקרה חירום. חיבור לחשמל של העירייה. ועוד חלקים רבים שבמדיה ואינם יתוחזקו בצורה הראויה עשויים לסכן את חייכם או לחשוף אתכם לעלויות מאוד גבוהות בעתיד.

מעליות

במעליות ישנה מדבקה שאומרת מתי בוצע טיפול פעם אחרונה. יש לשים לב שאכן בתוקף.

מערכות מים

מערכות המים בבניין שומרות עלינו במקרה של שריפה וגם דואגות למי שתייה בברזים. מערכת זו מחויבת בשלל בדיקות על פי החוק

מאגר מים

במגדלי מגורים חייב להיות מאגר מים. הוא מספק מים במקרי חירום. לדוגמא, במקרה של שריפה המאגר מחובר למערכת הכיבוי בבניין. דוגמא נוספת, במקרה והעירייה לא תוכל מסיבות אלו ואחרות לספק מים לאזורים מסוימים בעיר נאלץ להשתמש במי המאגר. מאגר זה מצריך תחזוקה שוטפת, ניקיון וחיטוי, החלפת אטמים, ועוד.

מערכות חירום

תפקידן של מערכות החירום בבניין הינו לשמור על חיי אדם. בנוסף הן עוזרות לנו לנהל אורך חיים תקין במידה וישנן תקלות. דוגמאות למערכות החירום בבניין הן מאגר המים, גנרטור חשמל. ועוד.

תפקידן של מערכות החירום משמעותי ולכן על פי חוק ישנה התייחסות רבה לכך שתפעולן יבוצע על ידי אנשי מקצוע מוסמכים בלבד אשר מועסקים על ידי חברות האחזקה.

לסיכום, עלינו בתור דיירים לוודא שנציגינו בוועד הבית מבצעים את עבודתם כראוי. ודואגים לנו, ולבניין. שאלו שאלות, הקשו עליהם. אחרת תפסידו כספים רבים. במידה ואינכם מעסיקים חברה לאחזקת מבנים, עשו זאת בהקדם. לטובתכם.

 


 
$(function(){setImageBanner('dbcbebbf-f382-4984-973d-36fb090fa39f','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,33501,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('1702ac9b-f834-4562-8fbf-09ed33c89c62','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,33502,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה