ייעוץ וסדנאות ליולדת: מה השוק מציע?



מדוע יש צורך בייעוץ וסדנאות ליולדת? לידה היא אירוע משמעותי ועוצמתי עבור כל אישה, שעשויה להיות מעט מלחיצה, ובפרט הלידה הראשונה. לכן מומלץ להתכונן לקראתה ולצבור ידע בנושא שיעניק לכל יולדת ביטחון ומעט רוגע. כמו כן, גם לאחר הלידה ישנם תחומים רבים שאינם מוכרים ליולדת וכדאי להעמיק בהם, דוגמת התפתחות התינוק והורות.

 Freepik

כיום, ישנן דרכים רבות ומגוונות להתכונן ללידה, ולחיי ההורות שאחריה. ניתן לפנות לאנשי מקצוע בתחום הרלוונטי, ולקיים פגישות ייעוץ, להשתתף בהרצאות, בסדנאות קבוצתיות או אישיות ועוד.

סדנאות ושיחות ייעוץ עם גורמי מקצוע יכולות לספק ליולדת ולכל הורה חדש, תחושת ביטחון ושליטה במצב חדש ואינו מוכר. כמו גם, ללוות את היולדת בכל האתגרים שתפגוש במהלך היומיום, ולקבל את הכלים הנכונים להתמודדות עימם. יתרה מכך, סדנאות קבוצתיות בהשתתפות הורים נוספים, מייצרות סביבה תומכת והזדהות ביניהם.

כיצד תבחרי את הסדנה או הקורס הנכונים?

כיום, השוק מלא בקורסים, סדנאות ויועצים שמציעים תכנים ליולדת לקראת הלידה ולאחריה. ניתן להתמקד ולצמצם את שלל האפשרויות שעומדות בפנייך באמצעות בחינת מספר פרמטרים פשוטים וחשובים.

ראשית, יש להבין מהו סוג התוכן הרצוי; האם את מעוניינת בתכנים לקראת הלידה, או בתכנים העוסקים בתינוק ובהורות שרלוונטיים לאחר הלידה. בהמשך לכך, יש להתמקד עוד יותר ולהחליט מהו עולם התוכן שמעניין אותך, ובו תרצי להעמיק: הכנה ללידה, הכנה להנקה, הכנה להורות, ייעוץ שינה, טיפול ביילוד, התפתחות תינוקות ועוד.

לאחר ההחלטה בנוגע לתכנים והנושאים הרלוונטיים ליולדת, יש לבחור את בעל המקצוע המתאים. מומלץ לבחור בבעל מקצוע מוכר, עם ניסיון והתמחות בנושא הספציפי בו תרצי להעמיק. יתרה מכך, כדאי לקחת בחשבון את סוג החוויה בה את מעוניינת (ייעוץ אישי, סדנה קבוצתית, סדנה יחד עם היילוד וכדומה), ולבחור בהתאמה בעל מקצוע שמציע שירות זה.

שיפור חווית הלידה - סדנאות, קורסים ומתנות ליולדת

כאמור, באמצעות ייעוץ אישי, הכוונה והכנה רלוונטית, ניתן לשפר פלאים את חווית הלידה, ולצמצם את מרחב 'אי הוודאות' שנלווה אליה באופן טבעי. הכלים האפקטיביים והמהנים ביותר לכך הם קורסים, סדנאות, פגישות ייעוץ וטיפולים. בהקשר זה, כל אלו הם רעיונות מעולים ושימושיים במיוחד למתנות ליולדת . מתנות מהסוג הזה ישפרו את חווית הלידה ויסייעו לכל יולדת.

להלן מספר דוגמאות לקורסים, סדנאות וסוגי ייעוץ שנפוצים במיוחד בשוק; אותם ניתן לבצע דרך קופות החולים השונות, בבתי חולים, באופן פרטי, פרונטלי או מקוון.

קורס הכנה ללידה – קורס הכנה ללידה הוא קורס נפוץ ומקיף, שנשים והורים רבים בוחרים לעבור טרם הלידה הראשונה. הקורס מספק מידע על תהליך הלידה ונותן כלים פרקטיים להתמודדות עמו (מתי יש לפנות לחדר לידה, תרגול טכניקות להקלת הכאבים בלידה ועוד). כמו כן, הקורס עוסק בנושא ההנקה, הטיפול הראשוני ביילוד ובמעקב אחר התפתחותו.

סדנת הכנה להורות – מטרתה לסייע להורים החדשים להיערך ולהתכונן ליום שאחרי הלידה, ולאתגרים הטמונים בהורות. את הסדנה ניתן לקחת לרוב גם בעת ההיריון וגם לאחר הלידה.

ליווי התפתחותי – ליווי של יועץ התפתחותי לתינוקות, נפוץ גם הוא בקרב הורים טריים. היועץ מלמד את ההורים כלים וטכניקות כדי לפתח את התינוק כמה שאפשר: מבחינת יכולותיו המוטורית, התפקוד ותחושת המסוגלות של התינוק.

לסיכום, ישנו היצע גדול של סדנאות, קורסים ופגישות ייעוץ ליולדת, שיכולים לשפר את חווית הלידה ולסייע בהתמודדות עם האתגרים הטמונים בה. מומלץ לבחור את הסדנה או הקורס המתאימים בהתאם לתוכן הרצוי והרלוונטי, וכן לבחור בבעל מקצוע מהימן ומוסמך.


 
$(function(){setImageBanner('111ed6aa-b489-4da5-a928-5e4906580f32','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,33501,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('9df9bdd6-98be-48f1-97d3-cd5bccc4ce42','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,33502,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה