יצאתם לאזרחות? יש סיכוי טוב שמגיע לכם החזר מס לחיילים משוחררים



הרבה מאוד חיילים משוחררים שעושים את הצעדים הראשונים שלהם באזרחות אינם יודעים כי ככל הנראה מגיע להם החזר מס מהמדינה. המדינה כמובן דואגת שלא לעדכן אותם על הנושא, כך המדינה תוכל לשלשל לקופתה סכומי כסף גבוהים יותר – מדובר על עלייה וקוץ בה.

freepik

זה קצת אירוני לציין אך החזר מס לחיילים משוחררים נועד על מנת להטיב עם החיילים המשוחררים ולאפשר להם להתחיל את החיים באזרחות ברגל ימין. הרי כל חייל שהשתחרר מהצבא יודע עד כמה קשים החיים באזרחות, ועם החזר המס המדינה מנסה להפוך את ההתאקלמות להרבה יותר פשוטה – ויש פעמים שזה אפילו מצליח.

לכן אם השתחררתם לא מזמן מהשירות הצבאי שלכם, יש סיכוי גדול מאוד שמגיע לכם כסף מהמדינה, מגיע לכם החזר מס לחיילים משוחררים. בלי אותיות קטנות ובלי סימני שאלה, כסף שיגיע אליכם ישירות לחשבון הבנק – וזה מבלי שאתם תצטרכו להתאמץ יתר על המידה. אם אתם רוצים לדעת איך תוכלו לעשות זאת, המאמר הבא נועד במיוחד עבורכם.

חברת החזרי מס - זכותך! מודה לכם על התרומה הגדולה שלכם לביטחון אזרחי ישראל, והיא מציעה לכם ייעוץ והכוונה לכל אורך הדרך. כך שאתם לא תצטרכו להתמודד לבד אל מול כל ההליכים הבירוקרטיים, יהיה מי שיוכל לעמוד מאחוריכם ולוודא שתוכלו לקבל את ההחזר מס שמגיע לכם מהמדינה.
השתחררת לא מזמן? אלה הדרכים לקבלת החזר מס לחיילים משוחררים

כל חייל משוחרר שעושה את הצעדים הראשונים שלו באזרחות הוא מאוד מבולבל, ולכן חשוב מאוד שכל אחד יוכל לדעת איך הוא יוכל לקבל את הכסף. החזר מס לחיילים משוחררים ניתן להשיג במספר דרכים, ולכן כל חייל משוחרר יוכל לבחור את הדרך המועדפת עליו.

האפשרות שככל הנראה תהיה הכי נוחה לחיילים המשוחררים היא להגיש את הבקשה דרך האינטרנט. באמצעות האתר של רשות המיסים ניתן לעלות את כל המסמכים, ושם בעצם לבקש את החזר מס לחיילים משוחררים. כך שלא מדובר על פרוצדורה כל כך מורכבת, כל זאת בתנאי שיש לכם את המסמכים בהישג יד.

חיילים משוחררים שפחות מבינים בכל הבירוקרטיה באינטרנט, יכולים ללכת פיזית ללשכה של רשות המיסים על מנת לבצע את תיאום המס. שם פקיד השומה יוכל לעזור לכם ולהנחות אתכם בדיוק מה עליכם לעשות, בחלק מהמקרים זה יכול להיות בחירה טובה – קצת יותר ארוכה אבל הרבה יותר נוחה.

מה חשוב לדעת לפני שניגשים לבצע החזר מס לחיילים משוחררים?

  • תוודאו שאתם עומדים בתנאי הסף: לא כל מי ששירת בצבא יוכל לקבל החזר מס שמיועד לחיילים משוחררים. לכן חשוב מאוד שתוודאו שאתם עומדים בתנאי הסף, את תנאי הסף אנו נסביר בצורה הכי ברורה בהמשך המאמר – כך שאתם תוכלו לבחון האם אתם עומדים באותם תנאים.
  • תארגנו מראש את כל המסמכים: אל תחכו שיהיה מאוחר מידיי, תארגנו לעצמכם מראש את כל המסמכים שאותם אתם צריכים לשלוח לרשות המיסים. בתור חיילים משוחררים אתם לא צריכים לארגן הרבה מסמכים, אך עדיין חשוב מאוד שהם יהיו בהישג יד – כך תוכלו לחסוך הרבה מאוד זמן. מרבית האנשים מבזבזים את רוב הזמן בחיפוש אחר המסמכים שהם צריכים לשלוח.
  • תביאו אתכם הרבה מאוד סבלנות: אנחנו לא יודעים למה בדיוק התרגלתם בצבא, אך באזרחות הבירוקרטיה יכולה להיות מאוד מתישה. כך שאם אתם מצפים שהתהליך יהיה פשוט, אתם ככל הנראה קצת נאיבים. לכן תתאזרו בהרבה מאוד סבלנות, רק כך תוכלו להגיע למצב שבו אתם ממשים את הסכות לקבלת החזר מס לחיילים משוחררים ומקבלים את הכסף שמגיע לכם מהמדינה.

מהם התנאים שחיילים משוחררים יכולים לקבל החזר מס?

כמובן שלא כל חייל ששירת בצבא יוכל לקבל החזר מס לחיילים משוחררים. ישנם תנאי סף מסוימים שבהם החיילים המשוחררים צריכים לעמוד, וכל חייל משוחרר שיעמוד בתנאים האלה יוכל לקבל החזר מס. אז אתם בוודאי רוצים לדעת מהם התנאים האלה?

התנאי הראשון הוא אורך השירות, שהוא אולי התנאי המשמעותי ביותר לקבל החזר המס. המדינה קבעה כי חיילים ששירתו פחות מ-23 חודשים יהיו זכאים לקבל נקודת זיכוי אחת, בעוד חיילים ששירתו מעל ל-23 חודשים יהיו זכאים לקבל 2 נקודות.

במקרה שבו אתם רוצים לדעת בדיוק כמה נקודות אתם צריכים לקבל, כל מה שאתם צריכים לעשות זה לברר את הנושא מול רשויות המס. הלכתם לאיבוד? חברת החזרי מס - זכותך! תוכל ללוות אתכם ולהסביר לכם בדיוק מה מגיע לכם, כך שלא תמצאו את עצמכם מקבלים פחות ממה שמגיע לכם. תזכרו כי מדובר על כסף שלכם, ולא כסף שהמדינה מעניקה לכם.

האם משרתי שירות לאומי זכאים גם הם לקבל החזר מס?

אנו מדברים על החזר מס לחיילים משוחררים, אך אחת מהשאלות החשובות ביותר היא האם גם משרתי השירות הלאומי יהיו זכאים לקבל החזר מס? הרי מדובר על שירות שאמור להחליף בהרבה מאוד מובנים את השירות הצבאי, אז מה קורה עם החזרי המס?

כמובן שגם משרתי השירות הלאומי יהיו זכאים לקבלת נקודות זיכוי במס הכנסה או החזר מס , בדיוק כמו שהחיילים המשוחררים זכאים לקבל את ההחזר. אז כמה בדיוק מגיע לכם? ברוב המקרים משרת שירות לאומי ששירת מתחת לשנה יהיה זכאי לנקודת זיכוי אחת, בעוד משרת שירות לאומי ששירת מעל לשנה יהיה זכאי לקבל 2 נקודות זיכוי.

גם כאן חשוב מאוד לבצע בדיקה בהתאמה אישית לכל אחד, כי החודשים עשויים להיות מאוד משמעותיים – וחבל מאוד שתפסידו כסף שמגיע לכם. חברת החזרי מס - זכותך! כאן על מנת להפוך את הנושא של החזר המס לנגיש, כך שכל חייל שהשתחרר וכל משרת שירות לאומי שסיים את שירותו יוכלו לקבל את מה שמגיע להם.

 

 

 


 
$(function(){setImageBanner('40b73694-2691-45f1-b9f9-b4b73751ccb5','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,33501,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('ec31045b-688a-49fa-9ca5-53bd1563b4fd','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,33502,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה