מה יותר משתלם, ליסינג פרטי או ליסינג תפעולי?



מה משותף לכל הנהגים בישראל?
מעבר לזה שכולנו רוצים להגיע מהר ככל האפשר אל היעד, וכועסים על אלו שחותכים אותנו בנסיעה (כדי להגיע ליעדם מהר ככל האפשר), כולנו רוצים נסיעה חלקה ובטוחה ברכב איכותי וחדש ככל האפשר. בגלל המחיר הגבוה של הרכבים בארץ רק מעטים מסוגלים לרכוש רכב חדש כזה עם 0 קילומטרז', ואחרים מחפשים פתרונות כלכליים שונים לרכוש רכב שיעניק לנו חווית נסיעה חלקה ובטוחה. לכן, אין זה מפתיע שחברות הליסינג אחראיות ליותר ממחצית מסירות הרכבים החדשים בישראל מדי שנה.

freepik

מה זה ליסינג בדיוק?

ליסינג הוא שיטת מימון המאפשרת לרכוש רכב מבלי לגייס את ההון הדרוש לשם הרכישה - על ידי הארכת התשלומים לחברה. חברות ליסינג מציעות מגוון פתרונות מימון אטרקטיביים בכל הנוגע לרכישת רכב חדש למגזר הפרטי והעסקי כאחד, הכוללים פריסת תשלומים נוחה בהחזר חודשי נמוך יחסית, לצד אופציה לשירותי אחזקת ותחזוקת הרכב או קניית הרכב לאחר תקופה מסוימת. שני המסלולים המקובלים כיום הם ליסינג פרטי וליסינג תפעולי, כדי לבחור את המסלול המתאים יותר, כדאי להבין את ההבדלים ביניהם:

ליסינג פרטי

 ליסינג פרטי מוכר גם כליסינג מימוני, ונפוץ בייחוד במגזר הפרטי.
בתחילת העסקה הלקוח משלם מקדמה, ואז תשלום חודשי קבוע על הרכב. במודל זה האחריות על נושאי אחזקת ותחזוקת הרכב היא על הלקוח, כשבתום תקופת ההשכרה ניתנת האופציה לרכוש את הרכב. מקובל להתייחס אל הרכב כהשקעה לטווח ארוך, שכן במקרים רבים הלקוח רוכש את הרכב בתום השימוש ומשלם את החלק היחסי שנשאר מהתשלום הכולל.

ליסינג תפעולי

 ליסינג תפעולי נפוץ בייחוד בקרב ארגונים שונים ובמגזר העסקי.
במודל זה הלקוח משלם תשלום חודשי, ובתמורה חברת הליסינג דואגת לכל הנושאים הקשורים לאחזקת ותחזוקת הרכב: תשלומי אגרה, טסטים, טיפולים, תיקונים, תשלומי אגרת רישוי, ביטוחים ועוד תשלומי אחזקה ותחזוקה. למעשה האחריות הבלעדית של הלקוח היא על מילוי הדלק לרכב בלבד. בנוסף על כך ההחזר החודשי מאוד מדויק, מכיוון שאין אפשרות ליפול להוצאות בלתי צפויות - הכל באחריותה של חברת הליסינג.
בסוף תקופת ההשכרה (לרוב לאחר 3 שנים) אין ללקוח אפשרות לרכוש אותו, והרכב חוזר אל חברת הליסינג ללא עוררין. מקובל להתייחס אל הרכב כאל רכב זמני, וחברות שמחזיקות מספר גדול של רכבים לרוב יבחרו באופציה זו.

אז מה עדיף?

כל מקרה לגופו, וכל עסקה עומדת בפני עצמה. אמנם ליסינג תפעולי נשמע מפתה יותר - כי מי לא מעוניין לחסוך מעצמו את הסידורים וכל "כאבי הראש" סביב הרכב? אך יש לזכור כי הוא מייקר משמעותית את התשלום החודשי, ומבטל את האפשרות של רכישת הרכב בתום תקופת העסקה. ליסינג פרטי מתאים למי שמעוניין לרכוש רכב חדש ואין לו יכולת לשלם את התשלום ובכך "פורס" אותו לאורך תקופה ארוכה יותר.

איך בוחרים רכבים מחברות ליסינג?

חברת ליסינג טובה היא כזו שמציעה תוכניות מימון גמישות בתמורה לרכבים איכותיים. כדי לקבל הצעה משתלמת לליסינג לרכב יש לשקול כמה פרמטרים כמו נתוני מנוע, צריכת הדלק, אבזור, רמת הבטיחות וכמובן התאמת גודל הרכב כך שהנהגים והנוסעים יוכלו לשבת בו בנוחות.
מי שמחפש רכב משפחתי למשל, יוכל להתייעץ עם נציגי חברות הליסינג השונות שיתאימו את הרכב לצרכי המשפחה, לצד התאמת מחיר אטרקטיבי.
 פיג'ו 3008 למשל, דגם המותאם למשפחות בעלות יותר משני ילדים, מציע חוויית נהיגה גבוהה עם מעטפת בטיחות ללא פשרות וכולל אבזור מושלם כגון גג שמש פנורמי, מיזוג אוויר עם בקרת אקלים ופתחי אוויר למושבים האחוריים, כל אלה לצד רמת בטיחות גבוהה.

אם אתם עדיין מתלבטים ולא בטוחים איזו שיטת ליסינג עדיפה לכם ואיזה רכב מתאים לכם, פנו לאחת מחברות הליסינג המובילות ותקבלו את כל התשובות לשאלותיכם.


 

 


 
$(function(){setImageBanner('fd2f472c-98fa-4cec-94e8-10bf8648281d','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,33501,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('0215677a-a8c1-4ba2-90f3-b4063da7c0cd','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,33502,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה