מרטין בוקסדורף - האיש שנלחם להשיג משכנתאות למסורבי משכנתא בבנקים



הבנק מסרב לאשר לכם משכנתא? אתם ככל הנראה צריכים מומחה למסורבי משכנתא. מומחים שכל תפקידם הוא להילחם מול הבנקים ולהשיג משכנתאות במצבים מורכבים.

freepik

היום אנחנו מדברים עם מרטין בוקסדורף, יועץ משכנתאות למסורבים. איש שכל תפקידו הוא לשמש כסניגור עבור אנשים שלא מצליחים לקבל משכנתא. אנחנו נשאל אותו את כל סודות המקצוע.

 

מרטין, מה ההבדל בין יועץ משכנתאות רגיל לבין יועץ משכנתאות למסורבים?

ההבדל גדול מאוד. יועץ משכנתאות רגיל הוא דומה לסוכן ביטוח. לעומת זאת יועץ משכנתאות למסורבים הוא יותר כמו סניגור פלילי שתפקידו לגרום לבנקים לבטל את פסק הדין שלהם לגבי האדם שסורב לקבל משכנתא.

מה עושה יועץ משכנתאות רגיל?

יועץ משכנתאות רגיל הוא בדומה לסוכן ביטוח מנסה למצוא חבילת המשכנתא הנוחה ביותר עבור הלקוח שלו. כמו שסוכן ביטוח בודק הצעות של חברות ביטוח, כך בדיוק עושה יועץ המשכנתאות.

לעומת זאת יועץ למסורבי משכנתא, מקבל לקוחות שהבנקים לא רוצים לתת להם משכנתא בכלל, כאשר המטרה שלו היא לצאת למלחמת חורמה בבנקים כדי להשיג לאותו האדם משכנתא.

אני לא באמת מתכוון מלחמה, כי הכול נעשה בדרכי נועם של שכנוע, הצגת טיעונים והסברים על מדוע זה כן רעיון טוב, אבל זה בהחלט משהו שמצריך המון משאבים נפשיים וכוח רצון והתמדה

אז מה צריך כדי להיות יועץ משכנתאות למסורבים?

תראי, היום הדרישות לייעוץ משכנתאות הן בעצם כלום. אני רואה הרבה מאוד חברה צעירים שעשו קורס באיזה מקום, ללא שום ידע או רקע רלוונטי והם נהיים יועצי משכנתאות.

ולא זה שלא הם עשו קורס של שנתיים באוניברסיטה העברית. הם עשו קורס חודשיים, כאשר הגוף המדריך מינה את עצמו למומחה שיכול ללמד. שזה גם בספק גדול מאוד.

לעומת זאת כדי להיות יועץ למסורבי משכנתא

מומלץ מאוד רקע סופר נרחב ועשיר בבנקאות משכנתאות ובנקאות רגילה. רצוי מאוד לפחות שני בנקים שונים למשכנתאות, כדי לגבש הבנה בסיסית כל שהיא במשכנתאות ובנקאות בכלל.

רק כדי להבהיר, לעבוד בתפקיד אחד כל שהוא בבנק למשכנתאות, לא ממש נותן לך רקע. רצוי מאוד מגוון תפקידים לפחות בכמה בנקים כדי להבין איך המערכת העצומה הזו באמת עובדת.

השכלה אקדמית רלוונטית כל שהיא כדי להעשיר את ההבנה ואת עולם המושגים שלך בתחומים שאתה עוסק בהם. הרי לא סתם עורכי דין לומדים את כל התחומים הקיימים, אפילו שהם לעולם לא יגעו בהם, זה כדי להעשיר את הידע ולפתוח את הראש.

אני ממשיך, ניסיון עשיר בעולם המשכנתאות כאשר אתה מהצד שני. בדגש על כמה שנות ניסיון עם מסורבי משכנתא וקשרים בתוך המערכת הבנקאית. אפילו כדי להכיר בבסיס, למי פונים באיזה מקרה ומה צריך לעשות באמת?

העניין הוא כזה: יש סיבה לזה שאנשים מוגדרים מסורבי משכנתא, זה בגלל שהבנקים לא רוצים לתת להם משכנתא. צריך הרבה מאוד כלים וידע כדי להפוך החלטה של בנק ולהשיג משכנתא לאדם שרק דקה לפני כן גירשו אותו מהבנק.

יש דבר כזה קומבינות בבנקים?

השאלה היא מעט מורכבת והתשובה היא מעט מורכבת. קומבינה כמו שמגדירים אותה ברחוב- לא קיימת. בדיוק כמו שלא שואלים סניגור האם יש לו קומבינות בבית המשפט.

אבל יש מה שנקרא היכרות עם האנשים המעורבים, היכרות עם דרכי החשיבה שלהם וידע מאוד מדויק שאומר: לאיזה אדם צריך לפנות עם איזה בעיה ולאיזה אדם לא לפנות עם אותה בעיה.

נניח יש אדם שההכנסה שלו הוא גבולית בשביל המשכנתא דהוא רוצה. אם תפנה לסתם מנהל כל שהוא, יכול להיות שהוא יעזור ויכול להיות שלא.

אבל המטרה שלי היא לא להמר , אני רוצה להביא תוצאות. אז למשל אני יודע שיש בבנק איקס מנהל אזור שהוא יחסית גמיש עם מקרים של הכנסה גבולית ואם אני אביא את המקרה אליו- הוא ככל הנראה יאשר.

דוגמה נוספת היא מנהל שמישהו במשפחה שלו עבר פשר והשתקם יפה, אז אני יודע שהוא יותר סלחן לאנשים שעברו פשר. הכלי החשוב ביותר הוא נגישות למנהלים.

אני על סמך 15 שנה של היכרות יכול להתקשר למנהל בכיר ולבקש את התייחסותו לתיק משכנתא מסוים. הוא יסמוך עלי שאני יודע על מה אני מדבר וככל כנרא זה שווה את הזמן שלו.

כל זה לא יכול לקרות ללא וותק וקשרים קודמים במערכות הבנקאות. אתה לא יכול לעשות קורס כל שהוא ולהיות ראוי לאמונם של מנהלים בכירים

מי אלו בדרך כלל מסורבי משכנתא?

יש מגוון מאוד גדול של סיבות שהופך אנשים למסורבי משכנתא. אבל המקרה הנפוץ ביותר, זה שמהווה 99 אחוז מהמקרים הוא אנשים שעברו בעיות מול המערכת הפיננסית.

הכוונה היא לאנשים שהיו להם צ’קים חוזרים, עברו הגבלה , עיקולים, הוצאות לפועל ופשיטות רגל. אלו בדרך כלל אנשים שנתקלים בבעיות הכי גדולות בקבלת משכנתא. המקרים האלו הם העבודה האמיתית של יועצי משכנתאות למסורבים.

הסיבה לכך היא שמדובר על אנשים שהייתה להם בעיה כל שהיא או בעיות כל שהן מול המערכת הפיננסית ועכשיו הם צריכים לבקש משכנתא מול אותה המערכת בדיוק. במקרים האלו נדרשים כל היכולות והכישורים של יועצי משכנתאות למסורבים.

מרטין בוקסדורף- 0508116397 או [email protected]


 


 
$(function(){setImageBanner('b01683c3-c914-49c1-992f-b5d7c2af8512','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,33501,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('ea5e368e-6a74-4cc6-848d-738291917ca7','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,33502,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה