ניהול מוניטין: כך תשמרו על השם שלכם נקי



אנשים מדברים. על גבי עמוד הפייסבוק, בביקורת של גוגל, בטוקבק לכתבה ובאייטמים חדשותיים. הם יאמרו דברים שלעתים יוצאו מהקשרם, יפרשו לא נכון את הסיטואציה או יפרסמו דברים שחשוב להביא לידיעה, לפחות מבחינתם. ניהול מוניטין הוא הדרך הנכונה לנהל את התדמית האישית שלכם או של העסק שלכם באינטרנט – לשמור על הדרך שבה אחרים רואים ונחשפים אליכם ולעתים גם לטהר את שמכם.

pixabay

איך מנהלים מוניטין בצורה נכונה?

את ניהול המוניטין מבצעים בשלוש פעולות מרכזיות: הסרת מידע שלילי מהרשת ככל האפשר, דחיקת האזכורים השליליים מהעמוד הראשון בגוגל ויצירת תוכן חיובי ומחמיא, המכוון לגביכם את הזרקור הרצוי. מטרת העל היא ליצור תיעדוף של תוצאות חיפוש "טובות" לעומת "רעות", כך שתעלה הסבירות לחשיפה לתוכן החיובי, במקום לתכנים כמו ביקורת שלילית, סיקור לא מחמיא או פסק דין שמרתיע אחרים מליצור איתכם קשר. עידן בן אור כתב כמה טיפים למי מכם שמעוניין להתעמק בפעולות הספציפיות של כל שלב והאפשרויות המתאימות לו.

למי זה מתאים?

ניהול מוניטין ברשת מתאים לאנשים פרטיים, לעסקים שונים, ארגונים, מותגים, עמותות וכמובן לחברות. זו יכולה להיות מסעדה או חברת ביטוח, לפעמים מלון או מוסד לימודי, עורך דין או סלבריטאי מוכר, ספורטאי, מאמן, מנטור, אדריכל ועוד.

ניהול מוניטין זה לא קידום אתרים

וזהו סממן חשוב, משום שרבים מזהים את ניהול המוניטין כפעולת קידום אתרים ותו לא. ההבדל המרכזי ביניהם נעוץ במה שמקדמים, כך שאם הקידום מתמקד במכלול ביטויים, הרי שניהול המוניטין יתמקד בדרך כלל באחד ספציפי על כל הטיותיו (שמו של אדם או שם של ארגון עסקי למשל). זה גם הבדל פשוט למדי, משום שאם למשל חברת מטבחים מקדמת את עצמה, היא תצטרך להתחרות חזק ולטווח ארוך על ביטויים כמו "רכישת מטבח", "מטבח מודרני", "עיצוב מטבחים" וכן הלאה. ואם המוניטין שלה נפגע? עליה לקדם את הביטוי שמכיל את שמה ולהתמקד רק בו ובנראות שלו.

ניהול מוניטין לא מתרחש רק באסונות ומשברים

מגוון דברים עלולים לפגוע בתדמית העסקית או שמו הטוב של אדם – מכתבה שלילית, דרך תמונה בעייתית שפורסמה וכלה בביקורות, תגובות ואפילו פסקי דין הנקשרים אליו. יחד עם זאת, ארגונים או ידוענים אינם יכולים להרשות לעצמם להמתין עד למצב נפיץ ולכן עליהם להמשיך ולנהל את המוניטין שלהם באופן קבוע.

כולנו מבינים כמה מסוכנים הם הפוסט השלילי או הביקורת הגרועה שמהם עלול לצמוח בקלות משבר שלם ולכן צריך תמיד לדאוג להכנת השטח ולשכבות של הגנה הסופגות את הפגיעה. השכבות הללו הן פעולות שוטפות לשליטה ושיפור התדמית והן אינן מיוצרות מאפס רק כאשר דבר שלילי וחמור מופיע.

אז איך עובדים עם זה בפועל?

המוח האנושי נוטה לזכור רע בצורה עוצמתית יותר מטוב. ולכן אדם שנחשף ברשת לאזכור שלילי לגביכם, עשוי לזכור אותו טוב בהרבה לעומת שפע האזכורים החיוביים האחרים. אם האזכור שלל אתכם מבחינה אישיותית, מסחרית או עסקית, הנזק שנגרם לכם הוא כבד ומתמשך מאוד.

כדי להתחיל לטפל במצב, ממפים תחילה את מה שכבר קיים ומנתחים אותו. כעת תגובש תוכנית עבודה מתאימה לשיפור המוניטין ולחיזוק הביטוי הרלוונטי, כך שהאזכור השלילי יידחק לתוצאות הרבה יותר רחוקות בגוגל, בדפים שנדיר שהגולש יגיע אליהם. במקביל, יהיה צורך לפנות לאתרים או בלוגרים ופלטפורמות נוספות כדי לדרוש למחוק חוות דעת שלילית או כתבה. בשלב זה, רצוי להימנע גם ממחיקה עצמאית של אזכורים או תגובה מהירה לאזכור שלילי שעלולים להחמיר את המצב. יש להיעזר באיש מקצוע מנוסה המתמחה בניהול מוניטין, כדי שמלבד ניתוח תמונת המצב יוכל לפעול במיומנות והמהירות הנדרשת, על פי המקרה וביחס לצרכים הייחודיים של אותו אדם, עסק או ארגון.

 

 


 
$(function(){setImageBanner('9a5eb2ff-e24e-4997-a9af-7c7ea29a1415','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,33501,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('fcbe1d50-1a3f-438c-bd18-16b6dd1a37d7','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,33502,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה