נמצאים בתהליך גירושין? הכירו את משרד הגישור המוביל ביבנה שיעזור לכם לעבור את זה בשלום, לשמור על הילדים ולבנות שותפות חדשה



לפני כעשור הקים מגשר הגירושין נדב נישרי משרד מגשרים לאחר שהבין שמשפחות שנקלעו למשבר גירושין זקוקות לאלטרנטיבה לשיטה המשפטית שמעודדת מלחמות ופוגעת בילדים. מאז עזר לאלפי זוגות להתגרש בשלום והפך למוביל בתחומו בארץ. "אנשים אומרים לנו שהצלנו אותם מקטסטרופה, שהצלנו להם את הילדים. אין דבר מרגש מזה"

כתב: רוני כהן

"תהליך גירושין שנעשה בדרך של מלחמה בין הצדדים, באמצעות עורכי דין ובתי משפט, משאיר לילדים צלקות לכל החיים וכולם מפסידים ממנו. היום רוב הזוגות מבינים שאפשר לעשות את זה אחרת, לשמור על עצמם ועל הילדים ולבנות שותפות בריאה שנשמרת לאורך השנים", אומר נדב נישרי מגשר גירושין שעומד בראש משרד הגישור "נדב נישרי מגשרים" ומחבר הספרים "להתגרש בשלום" ו-"שותפות חדשה".

עד לפני זמן לא רב, הדבר הראשון שהיה קופץ לנו לראש כשמוזכרת המילה "גירושין" היה מלחמה בין עורכי הדין של כל צד, בתי משפט, ילדים שנמצאים באמצע, צווי הרחקה וכביסה מלוכלכת שמכובסת בחוץ.

צילום ניקי וסטפהל

אבל כמו בכל תחום הזמנים השתנו ואפשרויות חדשות נפתחו. תחום הגישור החל לתפוס את מקומו כאלטרנטיבה מועדפת לשיטה המשפטית ויותר ויותר זוגות שיחסיהם הגיעו לצומת הקריטי של פרידה החליטו לעשות זאת באמצעות תהליך גישור בו במקום לנסות להילחם האחד בשני, הם פועלים על מנת למצוא את הפתרונות הטובים והנכונים ביותר עבורם ועבור ילדיהם. הרציונל ברור: שני הצדדים מכירים את חייהם, את ילדיהם, את היכולות והצרכים שלהם טוב יותר מכל גורם חיצוני. ולכן הפתרונות הבריאים והנכונים ביותר עבורם יגיעו מהם.

לפני עשור גילה נדב נישרי את תחום הגישור. זה קרה מייד כשסיים את התואר שלו במשפטים, "גיליתי שמערכת המשפט לא מחפשת צדק ושהלימודים לימדו אותנו לחדד מחלוקות במקום לחפש הסכמות. כשהפרקטיקה הזאת מגיעה אל תוך משפחה שההורים בה נמצאים בתהליך גירושין התוצאות יכולות להיות הרסניות".

בשלב זה נחשף נישרי לתחום הגישור והחל ללמוד ולהתמחות בו. "מהר מאוד הבנתי שהפתרון הטוב ביותר כדי לפתור כל קונפליקט, ובמיוחד קונפליקט משפחתי, הוא בתהליך גישור שנותן מענה הן לצדדים הרגשיים של הקונפליקט והן לצדדים הפרקטיים. הגישור מאפשר מרחב רחב של פתרונות יצירתיים לכל בעיה משום שהוא אינו מקובע לשיח משפטי צר ומייצר בסיס של תקשורת טובה שהיא קריטית להמשך חייהם של כל בני המשפחה לאחר שבית אחד הופך לשני בתים".

לאחר תקופת למידה והתמקצעות התחום הקים נישרי משרד גישור. "הבנתי שהמוצר הנהדר הזה שמציל חיים של אנשים לא מוצע לציבור ולא מספיק נגיש. לכן הקמתי משרד גישור עם משרדים ביבנה ובערים נוספות בכל רחבי הארץ, הקמתי אתר אינטרנט עם תכנים מקצועיים וכלים מעשיים רבים וכתבתי שני ספרים שהציגו לציבור את שיטת עבודתי ואת תפיסת עולמי הגישורית. עבורי הפצת המסר על חשיבות הגישור במשפחה זו שליחות של ממש".

כיום, כעשור אחרי, נחשב משרד "נישרי מגשרים" למשרד גישור הגירושין המוביל בישראל בכלל וביבנה בפרט. מאות זוגות שעברו תהליך גישור במשרד הגיעו להסכם גירושין או להסכמי שלום בית, או כפי שקורא להם נישרי "הסכם שותפות חדשה". שותפות חדשה הוא גם שם ספרו השני של נישרי (הוצאת זמורה-ביתן). לראשון הוא קרא "להתגרש בשלום" (הוצאת סטימצקי).

"התגובות שאני והצוות מקבלים בסיומו של כל תהליך זה הדבר הכי מרגש שיכול לקרות לאדם במקום העבודה שלו. אנשים אומרים לנו שהצלנו אותם מקטסטרופה, שהצלנו להם את הילדים, שבזכות התקשורת שנוצרה בתהליך הם מצליחים לשמור על קשר טוב עם בן/בת הזוג ולגדל את הילדים בשיתוף פעולה ובתיאום מלא. זה מרגש בעיקר כי אנחנו מתחברים לכל זוג, נותנים להם את האפשרות לשתף אותנו בפרטים הכי כמוסים של חייהם ועוברים איתם תהליך מדהים שיש בו גם מסר חינוכי מאוד חשוב עבור ילדיהם – גם בשעה של סכסוך קשה אפשר לשבת, לדבר ולפתור את הדברים".

צילום ניקי וסטפהל

לאורך השנים גדל הביקוש לגירושין באמצעות תהליך גישור גירושין ובעקבות כך פתח נישרי משרדים נוספים בצפון, בדרום ובמרכז. למעשה, אין היום כמעט אזור בארץ, מהגליל העליון והמערבי, דרך נהריה, חיפה, בנימינה, חדרה, תל אביב, יבנה, מודיעין, רחובות, יבנה, יבנה ויבנה בו לא תמצאו משרד גישור של נישרי. "כאדם שגדל בפריפריה (נישרי גדל בקיבוץ בית העמק בגליל המערבי וביישוב חד נס שברמת הגולן) עבורי לקחת את הבשורה של הגישור לכל נקודה בארץ ולהנגיש אותה גם בפריפריה זו הגשמת חלום של ממש. אנשים מאסו במלחמות ורוצים לפתור את הסכסוכים שלהם בהידברות, זה חשוב ברמת הפרט וחשוב ברמה החברתית ולכן אנחנו שם איפה שצריכים אותנו".

לאורך השנים הצטרפו אל נישרי מספר מגשרות ומגשרים שהוכשרו על ידו ומגיעים לכל המשרדים על מנת לתת מענה מקצועי לכל זוג הפונה למשרד. לכל אחת ואחד מהם רקע שונה, אבל כולם מדברים בהמון אהבה ותשוקה על העבודה שלהם כמגשרים. בצוות הבכיר של המשרד ניתן למצוא את עו"ד רונה פרליס-זינמן שעבדה כעורכת דין-מגשרת לענייני משפחה, דניאל הרוש שהגיע מהעולם הפוליטי והיה בעברו דובר מפלגת העבודה, נגה זיו שהגיעה מעולם הפסיכולוגיה התעסוקתית ושימשה כמנהלת גיוס בחברת טבע ומנהלת מקצועית במכון פילת, ועו"ד איריס הרמתי – עורכת דין מסחרית, תרפיסטית בעבודה טיפולית עם ילדים, נוער והדרכת הורים, ומנחת תהליכי צדק מאחה.

"הקפדתי לבחור לצוות המצומצם של המגשרים במשרד אנשים שאמנם הגיעו מתחומים שונים, אבל כולם עבדו בעבודות שקשורות לבני אדם, לנפש האדם. כל אחד מהם נכנס בטבעיות לתפקיד המגשר ועושה את זה במקצועיות ובעיקר באהבה כי בסוף זה מקצוע שמה שצריך בו בעיקר זה להיות בן אדם, לדעת להקשיב ולא לשכוח שמי שחשוב אלה האנשים שבאים לקבל מאיתנו את השרות ולא אנחנו – והצוות שלי הוא בדיוק כזה".

"בסופו של דבר אין באמת שאלה האם זוג שעומד בפני תהליך גירושין צריך להגיע לגישור או לפנות להליכים משפטיים", אומר נישרי. "בכל פרמטר הגישור טוב יותר – הוא חוסך לאנשים זמן והמון כסף כי הוא מהיר יותר וזול הרבה יותר מהליכים משפטיים. הוא מאפשר לאנשים לקחת אחריות ולקבוע איך ייראו חייהם וחיי ילדיהם, הוא חסוי, הוא נותן מקום הן לרגש והן לפרקטיקה והכי חשוב – הוא מייצר בסיס של תקשורת טובה וחיובית בין הורים מתגרשים שהיא הבסיס ממנו ההורים וילדיהם יוכלו לצמוח ולעבור את התקופה המורכבת של הגירושין בשלום".

תהליך הגישור מתחיל בפגישת הכרות בין המגשר של משרד המגשרים נדב נישרי לבני הזוג. במהלך פגישה זו מציג המגשר לבני הזוג את תהליך הגישור, נותן להם טיפים להתנהלות נכונה בתקופה הסוערת בה הם נמצאים ועונה על שאלותיהם. פגישה זו אינה מחייבת ולאחריה יכולים בני הזוג להחליט האם הם ממשיכים לתהליך גישור או בוחרים בדרך אחרת.

תהליך גישור שכזה נמשך בממוצע 10 שעות, כששלוש מתוכן מיועדות לכתיבת ההסכם ע"י המגשר. אורכה של כל פגישת גישור היא כשעתיים. במהלך הפגישות מעלה המגשר בפני בני הזוג את הסוגיות המהותיות שכרוכות בגירושין: כלכליות, חינוכיות, רכושיות (איך מחלקים את הרכוש והממון שנצבר במהלך שנות הנישואין), גיאוגרפיות, רפואיות, לוגיסטיות ועוד. במהלך התהליך מגיעים ההורים בעזרת המגשר להסכמות בסוגיות אלה - כאלה שמתאימות ונכונות לשני הצדדים ולילדיהם. ההסכמות הופכות להסכם מפורט בשפה ברורה ובהירה שנשלח אל בני הזוג לאישורם. לאחר הערות ותיקונים נשלח ההסכם הסופי לבני הזוג והם מגיעים איתו לבית המשפט לענייני משפחה או לבית הדין הרבני שם הוא מקבל חותמת של שופט או דיין ובכך מקבל תוקף של פסק דין. משם יוצאים בני הזוג לחייהם החדשים.

"משפחה היא לא אירוע משפטי", מסכם נישרי. "לשמחתי, יותר ויותר זוגות מבינים את זה ופונים לגישור. לראייה, מאז נכנסו תקנות המחייבות פגישת גישור לפני הגשת תביעה בעניין גירושין – ירדו כמות התביעות בתחום בלמעלה מ-50%. זה לא שאנשים הפסיקו להתגרש, הם פשוט מבינים שהם נשארים הורים ושותפים לכל החיים ולכן במקום להילחם מוצאים ביחד את הדרך הכי נכונה וטובה לעשות את זה. זה תהליך חברתי ואישי מדהים בעיניי. אני מעריך מאוד כל זוג שמגיע אלינו או בכלל לגישור, הם חלק מתהליך מבורך שיעשה טוב גם להם וגם לחברה הישראלית".

 

 

 

 

 

 

 


 
$(function(){setImageBanner('437b95c9-cdfb-4f11-9bb7-2b93f158c8ee','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,33501,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('cd19a2e7-78c2-4a3d-a8aa-fafb76149b4d','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,33502,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה