סוגי מלגזות נפוצים



המלגזה היא כלי רכב ייחודי שמטרתו שינוע של משא בעל כובד רב, ממקום למקום. במקרים של פינוי דירה או מעבר בית עסק, במקומות תעשייתיים כמו מפעל, מחסן גדול או ענף חקלאי, נעשה שימוש תדיר במלגזה לצורך העברת תכולה, סחורות או סיוע בסידור מחסן.

 ש.ב. פתרונות שינוע בע"מ

סוגי מלגזות                                                                                                               יש בשוק כיום מגוון של סוגי מלגזות בגדלים ובעלי מנגנונים שונים, יש מלגזות שפועלות בעזרת מנוע דיזל, עם עוצמה גבוהה יחסית שמאפשרת העברה של משא כבד בחלל פתוח. לעומת זאת, יש מלגזות חשמליות שהשימוש בהן מיועד לחלל סגור, מאחר והן לא פולטות חומרים רעילים. עם זאת, מלגזות מחסן מיועדות לעבודה בחלל צפוף לצרכי סדר וארגון, כמו כן, מלגזות מפעיל, הן סוג של מלגזה ידנית והן משמשות להרמה של משטח גדול. ויש גם את מלגזות הצריח שהן מתוכננות באופן שניתן לעבוד איתן במקומות צרים במיוחד.  

מלגזות שנפוצות בתעשייה                                                                                                     

מתוך הסוגים הרבים של מלגזות למכירה או השכרה, יש שתי מלגזות שנעשה בהן שימוש רב -  מלגזות דיזל ומלגזות חשמליות ועליהן נרחיב.

מלגזות דיזל  - המאפיין הבולט ביותר של מלגזת הדיזל הינו המנוע שלה – הוא פועל באמצעות סוללה חשמלית או דלק. כמו כן, המלגזה הזו בעלת מנוע חזק במיוחד שמאפשר שעות רבות של עבודה בשטח פתוח. מלגזת הדיזל אינה דורשת תחזוקה שוטפת והיא מסוגלת להמשיך לעבוד גם בתנאי מזג אוויר קיצוניים.

מלגזות חשמליות  - המלגזה החשמלית כאמור פועלת באמצעות מנוע חשמלי ולכן מדובר במלגזה חרישית יחסית. מלגזה חשמלית תתאים לחלל סגור כמו מחסן גדול במפעל, בתי קרקע, אולמות גדולים וכדומה. בנוסף, מלגזה זו נחשבת לבטיחותית מאחר והיא לא פולטת חומר רעיל.

יתרונות המלגזה בפינוי דירות                                                                   

  היתרון הבולט במלגזה הינו חיסכון בכוח אדם, אך חשוב לזכור שכל מי שעושה שימוש במלגזה מחויב בהכשרה וברישיון מתאים. מלגזה תוכל לסייע רבות גם בפינוי דירה כשהיא פועלת ביעילות ובמהירות מרובה. היא תוריד תכולה כבדה ממקומות גבוהים היישר לקופסאות האחסון, תצליח להכיל על הכף הרמה שלה משקל רב של ארגזים, ציוד וריהוט שיעלה בבטחה על משאית ההובלה, מה שיקצר את תהליך מעבר החלל ויחסוך בכוח אדם.

ההבדל בין שלושה לארבעה גלגלים                                                                                   

רוב רובן של המלגזות תגענה בשתי גרסאות: מלגזות שיש להן שלושה גלגלים ומלגזות בעלות ארבעה גלגלים. למלגזות בעלות שלושה גלגלים קיים פוטנציאל הרמה קטן יחסי -  עד לשני טון, בעוד שלמלגזה בעלת ארבעה גלגלים יש פוטנציאל הרמה הרבה יותר גבוה  – עד 8 טון!

הקריטריונים לבחירת מלגזה                                                                                           

  היה ואתם מתכננים לרכוש מלגזה למפעל או למחסן, להלן מספר פרמטרים שמומלץ לכם לבדוק:

מידת פליטת הרעלים – מלגזה שפולטת חומרים רעילים, כמו מלגזת הדיזל, כאמור לא תתאים לחלל סגור ותתאים לחלל פתוח, במידה ורוב העבודה מיועדת לחלל פתוח. עבור חלל סגור יש לבחור מלגזה שאינה פולטת רעלים, כמו מלגזה חשמלית.

מידת העומס – יש מקומות שהמלגזה מיועדת בעיקר לשינוע של סחורה ממקום למקום או למטרת סידור סחורה על מדפים גבוהים ולא תמיד מדובר בתכולה כבדה למדי, לכן במידה ומדובר במשא קל יחסית, מומלץ לרכוש מלגזה חשמלית, אולם אם מדובר בסחורה כבדה, מלגזת דיזל היא המענה.  

מה מידת הגובה? – לא פעם מלגזות ישמשו אותנו לצורך הרמה וסידור מוצרים ופרטי סחורה על גבי מדפים שבנויים לגובה רב. לכן יש לוודא מראש עד לאיזה גובה אמורה להגיע המלגזה במחסן, ובהתאם לזאת לבחור את המלגזה. 

המאמר נכתב באדיבות ש.ב. פתרונות שינוע בע"מ - [email protected]   03-9341260

 

 


 
$(function(){setImageBanner('457ae128-1f1e-4d42-8cac-a4af3aede759','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,33501,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('44d5b936-f5f9-4bc8-8a1e-6843a308245c','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,33502,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה