עושים חשבון: איך לבחור את הבנק שלכם?



כאשר הדברים מגיעים לבחירת הבנק שבו יתנהל חשבונכם, לכל אחד יש צרכים ורצונות שונים. בעבר, לעבור בנק היה פרוצדורה מסובכת ומעייפת - אבל היום קל הרבה יותר לעבור בין הבנקים אם המצב משתנה או אם אתם מחפשים תנאים טובים יותר

shutterstock

מה חשוב יותר – שירותים דיגיטליים או סניף בנק קרוב? התשובה לשאלה הזו משתנה מאדם לאדם. יש מי שחשובה לו יותר האפשרות לדבר עם פקידי הבנק פנים אל פנים, להכיר את שמותיהם ולדעת שהם מכירים אותם, אחרים מעדיפים לחסוך זמן ולבצע את הפעולות הדרושות להם דרך אפליקציה או אתר בעצמם. אם בעבר מעבר בין בנקים היה כרוך בסרבול מיותר, היום הדברים פשוטים בהרבה. אז איך עוברים בנק? פשוט – נכנסים לאינטרנט, לוחצים על כמה כפתורים – והופ, עברנו בנק.

ניוד חשבון בנק – יותר מאשר פתיחת חשבון

ניוד חשבון בנק הוא יותר מאשר פתיחת חשבון בנק חדש. אם אתם כבר עובדים עם בנק מסוים ורוצים לעבור לבנק או לסניף אחר – המעבר לא יהיה שלם לפני שכל הפעולות שאתם מבצעים באופן חצי אוטומטי יעברו אל חשבון הבנק החדש: הוראות קבע, יידוע מקום העבודה או ספקים ואפילו צ'קים. היום הדברים פשוטים מתמיד – ניוד חשבון בנק לא רק שיכול להתבצע בקלות בלחיצת כפתור אלא שאת רוב העבודה הבנק אליו תעברו כבר יעשה בעצמו – הוא ידאג כי כל חיוב וכל זיכוי שאמור היה להתבצע מחשבון הבנק הקודם – יתבצע ישירות מחשבון הבנק החדש, העברות הקבע יועברו לחשבון החדש אוטומטית ואפילו צ'קים שתתנו עם פרטי הבנק של החשבון הקודם – יכובדו על ידי החשבון החדש. מה נותר לכם לעשות – בזמן הפנוי ליידע מקומות עבודה וספקים, לעדכן רישומים במשרדי ממשלה וגורמים אחרים אשר בידם פרטי החשבון – והכל בלי לחץ. גם אם לא תיידעו במשך מספר שבועות שום דבר לא יחזור והכל יכובד.

בדיקה של סוגי חשבון מיוחדים

לכל בנק יש קהלים שהוא רוצה למשוך: יכול להיות שמדובר בזוגות צעירים, סטודנטים, חיילים משוחררים, בעלי עסקים וכדומה. כדאי לברר בבנקים השונים אם יש מסלולי חשבון שמתאימים למצבכם האישי, ואילו הטבות תקבלו אם תצטרפו למסלולים אלו. פטור או הנחה בעמלות הבנק, אוברדרפט בריבית מופחתת, הלוואות בריבית משתלמת – כל אלו יכולים להסתכם גם בכמה מאות שקלים לשנה, כדאי לברר!

עמלות וריביות – לא רק לשנה הראשונה

כאשר משווים עמלות וריביות שהבנק אליו אתם שוקלים לעבור מציע, כדאי שתחשבו גם בטווח מעט יותר רחוק ולא רק לשנה הראשונה. ישנם בנקים שיציעו הצעות מפתות לתקופה קצרה, אבל לאחר תקופה זו תגלו כי העמלות שהם גובים הן פתאום גבוהות מאד. אל תתביישו לשאול ולברר מה יהיו העמלות לאחר התקופה הראשונה.

ערוצים ישירים

יותר ויותר בנקים מציעים אפשרות של פתיחת חשבון בנק בערוצים ישירים. חשבון שכזה מתאים לאנשים שהטכנולוגיה אינה זרה עבורם והם אינם זקוקים לשירותי בנק ייחודיים. אם אתם מאלו שמעדיפים ממילא להפקיד את הצ'קים דרך האפליקציה, לברר את מצב החשבון ואפילו לבצע קנייה ומכירה בשוק ההון דרך האתר או האפליקציה – בררו את האפשרות לעבור לסניפים של הערוצים הישירים של הבנק. ערוצים ישירים יורידו את סך העמלות שתשלמו ויאפשרו ביצוע של מרבית הפעולות הבנקאיות אליהן תזדקקו בעצמכם, ללא פקקים או תור, אך שימו לב כי במקרים הנדירים בהם תתבקשו להגיע לסניף בפועל – ייתכן והדבר יהיה נוח מעט פחות.

המגע האישי

ישנם לקוחות הזקוקים למגע האישי. ייתכן כי מצבם הפיננסי או האישי מעט סבוך יותר, או שמדובר בכאלו שאינם מסתדרים היטב עם הטכנולוגיות החדשות – כאן כדאי ורצוי לברר על סניף קרוב שאליו יהיה נוח להגיע, שעות פעילות המתאימות עבורכם ושירות שמתאים לכם: האם יהיה לכם בנקאי אישי? מה נגישותו של מנהל הסניף? מה זמינות קביעת התורים? כדאי לברר האם יש תוכניות לסגור את הסניף בקרוב כיוון שמפת הסניפים משתנה תדיר בתקופה זו.

גם אם בחרתם בסניף פיזי, כדאי עדיין לברר על הערוצים הישירים על מנת לחסוך זמן. איך ניתן לפנות אל הבנקאי? האם ניתן באמצעות הדוא"ל? אלו ערוצים ישירים קיימים ואיזה שירותים הם מציעים?

בחירת חשבון בנק היא אישית ונוגעת במצבכם האישי והפיננסי, בהרגלים שלכם ובנכונות לשנות הרגלים אלו, בנוחות ובקירבה של סניף הבנק וכמובן בתנאים שאותם הבנק מציע. לא משנה לאיזה בנק תחליטו לעבור – המעבר היום קל מתמיד. לחיצת כפתור פשוטה תנייד את חשבונכם הישן לחשבון החדש שפתחתם ותדאג כי כל הפעולות הכספיות ימשיכו להתבצע באופן חלק וללא הפרעה.


 
$(function(){setImageBanner('81992f1d-aca1-4840-bd95-1b8ab272cccd','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,33501,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('047bd6c9-a11c-4ea8-957a-d1e04733b546','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,33502,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה