פסילת רישיון נהיגה



פסילת רישיון נהיגה של נהג יכולה להתרחש במגוון סיטואציות שונות כאשר המשותף לכולן היא העובדה כי רישיונו של הנהג נפסל לתקופה קצובה מראש והוא אינו יכול לאחוז בכלי רכב ולנהוג. הטלת פסילת רישיון נהיגה על רישיונו של נהג יכולה להתרחש במספר מצבים שונים ועל ידי מספר גופים שונים.

FREEPIK

חשוב לזכור כי כאשר הוטלה פסילה על רישיונו של הנהג אלמנט ההפקדה חשוב ביותר ועל הנהג להפקיד את רישיון הנהיגה שלו על מנת שהפסילה תחשב ומנין הימים יבוא בתקופת הפסילה. אי הפקדת רישיון נהיגה או תחליף לרישיון נהיגה עלול להעמיד את הנהג בסכנה לביצוע עבירה של נהיגה בזמן פסילה וכן מנין ימי הפסילה לא יבואו בחשבון. ככל ואין בידי הנהג רישיון נהיגה להפקדה, עורך דין תעבורה יוכל לסייע בעריכת תצהיר המהווה תחליף לרישיון אותו יש להפקיד בידי הרשות הפוסלת.

פסילת רישיון נהיגה על ידי בית משפט

נהוג לחשוב כי פסילת רישיון נהיגה על ידי בית משפט הכוונה לעונש שהוטל על ידי בית משפט לתעבורה במסגרת תיק תעבורה. אמנם, בתי משפט לתעבורה מטילים על נהגים עונשי פסילת רישיון נהיגה מידי יום אך יש לזכור כי גם בית משפט רגיל אשר אינו בית משפט לתעבורה רשאי להטיל על נהג פסילה של רישיון נהיגה. עם הטלת הפסילה על הנהג, יש להפקיד את רישיון הנהיגה במזכירות בית המשפט ולחדול מכל נהיגה כלשהי עד תום התקופה שקבע בית המשפט. לאחר סיום ריצוי תקופת הפסילה, יש לגשת למשרד הרישוי על מנת לחדש את רישיון הנהיגה. ניתן גם במצבים מסוימים לחדש את רישיון הנהיגה באמצעות אתר האינטרנט של משרד הרישוי

פסילת רישיון נהיגה על ידי קצין משטרה

כאשר נהג ביצע עבירות תנועה חמורות כגון נהיגה בשכרות, נהיגה תחת השפעת סמים, היה מעורב בתאונת דרכים או נתפס נוהג במהירות מופרזת, קצין משטרה רשאי לשלול את רישיון הנהיגה שלו לתקופה של 30 ימים או 60 ימים תלוי בסוג העבירה. שלילה זו אשר הינה שלילה מנהלית כמוהו כפסילה לכל דבר ונהג אשר ייתפס נוהג בזמן פסילה יועמד לדין ועלול לשלם מחירים כואבים.

גם במקרה זה בדומה לפסילת רישיון נהיגה על ידי בית המשפט יש להפקיד את רישיון הנהיגה בידי קצין המשטרה ובסיום הפסילה לשוב וליטול אותו ממשרדי הקצין הפוסל. העדר הפקדת רישיון נהיגה עלולה לסכן את הנהג בעבירה של נהיגה בזמן פסילה ולכן חשוב להפקיד את רישיון הנהיגה.

 

פסילת רישיון נהיגה על ידי משרד הרישוי

במספר מצבים מסוימים כאשר נהג צובר לחובתו נקודות משרד הרישוי המחייבות בפסילה או כאשר לא ביצע את אמצעי התיקון אשר הטיל עליו משרד הרישוי עלול משרד הרישוי לשלול את רישיון הנהיגה שלו לתקופות קצובות או עד אשר יבצע את אמצעי התיקון שהוטלו עליו. גם במקרה זה על הנהג להפקיד את רישיון הנהיגה במשרדי משרד הרישוי ולחדול מנהיגה לתקופה אשר הוטלה עליו. נהיגה בזמן פסילה של משרד הרישוי עלולה להעמיד את הנהג בסכנה של ביצוע עבירת נהיגה בזמן פסילה.

מה עלי לעשות ככל ואין בידי רישיון נהיגה להפקדה

פעמים רבות עם הטלת הפסילה אין בידי הנהג רישיון נהיגה להפקדה מכל מיני סיבות שונות כגון איבוד הרישיון וכו'. במקרה זה אין הדבר אומר כי הנהג פטור מהפקדת רישיון הנהיגה ועליו לפנות לעורך דין המתמחה בדיני תעבורה על מנת שזה יכין לו תצהיר המשמש כתחליף לרישיון נהיגה אותו יפקיד בידי הרשות הפוסלת. עורך דין לענייני תעבורה יוכל בקלות להכין לנהג תצהיר תחליף לרישיון נהיגה אותו ייקח הנהג ויפקיד במזכירות בית המשפט ככל והפסילה שהוטלה עליו הוטלה על ידי בית המשפט או בכל מזכירות אחרת של הרשות שפסלה את רישיון הנהיגה שלו. יש לזכור כי אי הפקדת רישיון נהיגה במקרה בו הוטלה פסילה על רישיון הנהיגה שלכם תעמיד אתכם בסכנה של נהיגה בזמן פסילה וכן ימים הפסילה לא יספרו. רישיונכם נפסל ואין לכם רישיון נהיגה להפקדה? פנו אך עורך דין לענייני תעבורה על מנת שיוכל לסייע לכם לפתור את עניין ההפקדה.

 

 

 

 


 
$(function(){setImageBanner('c2cd7819-7e0d-4d0b-90e9-078839234cdb','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,33501,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('23694b51-b8ee-40dd-91bc-0f9721580b2b','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,33502,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה