תאונת דרכים רגילה מול תאונת דרכים בדרך לעבודה – מצאו את ההבדלים



אף אחד מאיתנו לא רוצה להיקלע אף פעם למצב של תאונת דרכים. תאונות הדרכים גובות מחיר גבוה מאוד בחיי אדם מדי שנה, ומעבר להיותן גורמי מוות ונכות, הנזק שלהן לכיס שלנו מורגש גם הוא היטב לאחר התאונה. בשביל זה בדיוק קיימים תשלומי ביטוח, אבל בהקשר הביטוחי ישנם הבדלים משמעותיים מאוד בין תאונות דרכים שונות. ספציפית, ההבדל הוא בין תאונות דרכים "רגילה", שמתרחשת בזמנו הפנוי של האדם הנפגע, ובין תאונות דרכים שמתרחשות בדרך אל או ממקום העבודה. כעת, נבין מה הם ההבדלים.

pixabay

מהו הנטל הכלכלי הקשור בתאונות דרכים ובנזקים שלהן?

הנטל הכלכלי הקשור בתאונות דרכים, ומושת על מי שעובר אותן, הוא לעתים חוויה קשה יותר מרגע הפגיעה עצמו. ראשית, ישנם התשלומים הקשורים לרכב, שיכולים להגיע לעלויות של אלפי שקלים, במידה וההשתתפות העצמית בביטוח הרכב מכתיבה שכך יהיה. רק במצבים של "טוטאל לוס", תאונת הדרכים לא תגרור תשלום גדול על תיקון הרכב – אך במצב זה ישנו העניין הקטן של רכישת רכב חדש. מעבר לכך, ישנן העלויות של הטיפול הרפואי הנדרש לאחר התאונה, עלויות של הוצאות משפטיות במידה ואלה נדרשות. כמובן שאי אפשר גם לכמת את הפגיעה בבריאות, במצב הרוח ובתפקוד היום יומי. בשביל להגן עלינו מפני העלויות האלה קיימים ביטוחים כמו ביטוח חובה לרכב שמטרתו לכסות את עלויות התאונה עצמן בגוף וברכב, הביטוח הלאומי שמטרתו לבטח אותנו מפני אובדן כושר העבודה שלנו וכל הביטוחים שביניהם. בכך בדיוק גם טמון ההבדל המשמעותי בין תאונות דרכים "רגילות", לבין תאונות דרכים המתקיימות בדרך לעבודה או בדרך חזרה ממנה.

 

מצאו ההבדלים – תאונת דרכים רגילה מול תאונת דרכים בדרך לעבודה

  • הגדרה משפטית – ההבדל הראשון בין שני סוגי תאונות הדרכים הוא ההגדרה המשפטית שלהן. תאונת דרכים רגילה היא בדיוק מה שהיא – תאונת דרכים. עם זאת, מבחינה משפטית, תאונת דרכים המתקיימת בדרך למקום העבודה מוגדרת תאונת עבודה, ובהתאם לכך נגזרות כל הזכויות האחרות של הנפגע בתאונה זו.

 

  • מי משלם? בגלל ההגדרה של תאונת הדרכים בדרך לעבודה כתאונת עבודה, מי שמשלם את הפיצויים על אובדן ימי העבודה או על אובדן כושר ההשתכרות במצב של נכות, הוא המוסד לביטוח לאומי. תשלומי הביטוח הלאומי מחושבים בסופו של דבר בתשלום ביטוח חובה שמגיע למבוטח (או ביטוח צד ג' במצב של הולכי רגל), שהוא למעשה מי שמשלם את תשלומי הביטוח במצב של תאונת דרכים רגילה.

 

  • מתי מגיע הכסף? תשלומי הביטוח, במצב של תאונת דרכים רגילה, יתקבלו רק לאחר תום חקירת הביטוח את נסיבות התאונה. הדבר יכול להימשך זמן רב – כתלות בחברת הביטוח ובנסיבות התאונה. במצב של תאונה בדרך למקום העבודה, כספי הביטוח יכולים להגיע כבר תוך שבועות ספורים, ולהקל מאוד על הפגיעה הכלכלית בעקבות התאונה.

 

  • היכולת לערער? משום שמדובר בתאונות עבודה, במצב של תאונת דרכים בדרך לעבודה תתכנס ועדה רפואית מטעם הביטוח הלאומי, והיא תאמוד את רמת הפגיעה או אחוזי הנכות של האדם הנפגע. במצב בו מתקבלת החלטה שאינה לרוחו של הנפגע, שמורה לו הזכות לערער לוועדה מיוחדת. במצב של תאונה פרטית, בית המשפט ממנה מומחה רפואי מטעמו לאומדן רמת הפגיעה בנפגע, ובהתאם להחלטתו יכולים גם להשתנות תשלומי הביטוח – ללא יכולת לערער.

חשוב מאוד להכיר את כל הזכויות שלכם, גם בתאונות הדרכים הקלות ביותר. במידה ועברתם תאונת דרכים בדרך למקום העבודה או בדרך חזרה ממנו, סביר מאוד להניח שמדובר בתאונה שיכולה להיחשב תאונת עבודה. הדבר יכול להועיל לכם מבחינה ביורוקרטית וכלכלית לעומת מצבים אחרים של תאונת דרכים.


 
$(function(){setImageBanner('6e1fbc24-9c7d-402b-8d6c-c9bb212664d2','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,33501,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('1b94b617-032d-469f-a69b-9cfc7fcb0968','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,33502,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה