איטום גגות ובחירת קבלן איטום



גשם אמור לרדת בחוץ, ורק שם. הבית נדרש להעניק מחסה יבש, נעים וחמים. כשזה לא כך, ונזילות לא רצויות חודרות מהגג ויוצרות סימנים מכוערים על התקרה והקירות, מתערערת ההגנה על הבית ועל יושביו. הרטיבות מתפתחת לעובש, פטריות וכתמי ריקבון, מזיקה לרהיטים ולחפצים ומהווה סכנה ממשית. במבנים ישנים עלולה הלחות לגרום לקריסת הגג. כדי למנוע מציאות עגומה שכזו, חשוב לבצע איטום גגות איכותי ולחדשו אחת לכמה שנים לפי הצורך.

 

מתי מבצעים איטום גגות?

הגשם הראשון הוא התזכורת אחרי-האחרונה לאטום את הגג. עוד הרבה קודם יש לבדוק את הגג ולמנוע מבעוד מועד נזילות ודליפות מים בעונת הגשמים. במקרה שהתקרה מונמכת, אפשר לסרוק את החלל בינה לתקרת הבטון ולחפש אחר סימני רטיבות בעזרת פנס טוב. אם בוצעה פעולה חריגה בגג בתקופה האחרונה- זוהי סיבה נוספת לחדש את האיטום. במקביל, חברות האיטום מציעות איתור נזילות באמצעות מצלמה תרמית המזהה מוקדים חלשים בגג עוד לפני שהלחות חדרה לתוך הבית.

בכל מקרה, כדי לבצע איטום גגות בזפת אחת לשנה, ואם הגג אטום ביריעות ביטומניות – אחת לעשר שנים. התקופה בין החודשים מאי עד אוקטובר – בזמן בו הגגות יבשים ועוד לפני תחילת הגשמים – היא המתאימה ביותר לאיטום גגות.

סימני חירום המעידים על בעיית איטום בגג:

- כתמים כהים של מים

- נקישות קרובות מידי של גשם מעידות כי יש חדירה של מים בין הגג החיצוני לתקרת הפנימית

-  עובש על התקרה או על הקירות

- התנפחות צבע

- חדירה קיצונית מידי של חום או קור עלולה להצביע על בעיית איטום

- נזילות מים, כמובן...

איך בוחרים קבלן איטום?

איטום הוא התחום הכי לא-מתפשר בקטגוריית בעלי המקצוע. איכות של 99% עדיין תאפשר רטיבות ונזקים, ולכן קריטי להתעקש על מאת האחוזים. בין אם אתם מחפשים איטום גגות בתל אביב או איטום גגות בראשון לציון, חשוב למצוא קבלן איטום מקצועי בעל וותק של כמה שנים, לוודא כי קיימת ברשותו תעודת אוטם מורשה ממכון התקנים ולקבל המלצות אמינות מלקוחות קודמים. מחיר זול מידי או הצעת מחיר חובבנית ולא מפורטת תדליק נורה אדומה לגבי מקצועיותו של קבלן האיטום.

נקודות שחשוב לברר עם קבלן האיטום לפני העבודה:

- מהו לדעתו גורם הנזילה.

- איזו שיטת איטום תהיה הפתרון המושלם לבעיה. כדאי לדרוש פירוט של חסרונות ויתרונות בכל שיטה ולהיווכח שקבלן האיטום מומחה מספיק כדי לבחור את הפעולה המיטבית לתנאי השטח.

- מי יכשיר את השטח לעבודה? הכנת הגג לאיטום עשויה לארוך זמן רב יותר מהאיטום עצמו. היא כוללת ניקיון יסודי של הגג, טיפול במרזבים, הגבהה לקולטי השמש, פיצוץ בועות אוויר באיטום הישן ולעיתים רחוקות - אף הסרתו לחלוטין בתהליך מורכב ומסובך. כדאי לעלות עם בעל המקצוע אל הגג ולאתר יחד את המוקדים הדורשים טיפול מיוחד.

- מהו חומר האיטום המומלץ? איטום גגות בזפת הוא הנפוץ וגם הזול מבין הקיימים, אך חשוב לבדוק את סוג הזפת ואיכותה. ישנם אופציות נוספות ויקרות יותר: יריעות ביטומניות, חומר פולימרי, חומרי איטום משחתיים שונים ויריעות PVC. כדאי לברר אצל הקבלן באיזה חומר, מאיזה סוג ומאיזה חברה הוא עתיד להשתמש, ולרכוש מידע על אופן העבודה הנכון כדי לקבל אומדן על איכות הביצוע של קבלן האיטום.

- האם המחיר כולל בדיקת איטום. בדיקת איטום מבצעים באמצעות הצפה של הגג במים 48 שעות לאחר סיום העבודה. אם המים חודרים לתוך המבנה, יש לתקן את התקלה ולבצע בדיקת איטום בשנית. 

-  אחריות: לכמה זמן האחריות תקפה, באלו מקרים תפוג האחריות ובאיזו מיידיות מתחייב איש האיטום להיענות במקרה תקלה. מקובל לתת בין 5 ל-10 שנות אחריות, תלוי בשיטת האיטום שבוצעה. שבוע הוא זמן סביר לתיקון בעיות באיטום.

לסיכום – טיפ לעמידות איטום הגג

תחזוקה נכונה של המרזבים ואפשרות טובה לניקוז מי הגשמים במהירות מהגג, תאריך את חיי האיטום הקיים. חשוב לבדוק שאין הצטברות מים על הגג בעונת החורף , ואם יש כזו – להזמין תיקון מרזבים בהקדם האפשרי.

באדיבות אתר "טוב תודה"

 


 
$(function(){setImageBanner('4fc56f13-60ef-44df-9422-eef183b0adaf','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,33501,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('a4590a74-0923-4fea-a502-aec4ec33afcb','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,33502,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה