פסטיבל מדיטרנה - הפופולריות הולכת וגואה



בשנה שעברה ציינו באשדוד את העובדה שפסטיבל מדיטרנה מכר יותר כרטיסים מפסטיבל ישראל הוותיק. השנה מקווים שם לשבור שיאים חדשים. בתוכנית: הטנור האגדי חוזה קאררס, תזמורתו של תאודורקיס עם אלני ויטלי ודימטריס בסיס, פלמנקו, פאדו, תערוכות, סרטים, מתחם אוכל ואינספור קונצרטים ומופעי חוצות

במסיבת העיתונאים שנערכה בצהרי יום רביעי לרגל פתיחת פסטיבל מדיטרנה השישי, קשה היה להתעלם ממבטי שביעות הרצון של המארגנים - לא רק בשל השמות המכובדים של האומנים שיגיעו לאשדוד, אלא גם ובעיקר בשל הנוכחות המסיבית למדי של עיתונאים ואנשי תקשורת ממרכז הארץ. נוכחות זו, עושה רושם, עולה מדי שנה בקו ישיר עם הפופולריות ההולכת וגואה של הפסטיבל.חוזה קאררס. הגדול מכולם

"זו כבר השנה השנייה", אומר ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, "שפסטיבל מדיטרנה מוכר יותר כרטיסים מפסטיבל ישראל והפך להיות פסטיבל בינלאומי בעל שם, שבשנה שעברה אף זכה בפרס בינלאומי ופרס בסך אלפי דולרים. החזון שלנו לפסטיבל רב־תרבותי שיהיה המראה של העיר אשדוד התממש במלואו, ואני אסיר תודה לשרת התרבות, שמסייעת לנו בכל המיזמים התרבותיים שאנו מקיימים כאן בעיר".ראש העיר - משקיעים בפסטיבל הדגל של אשדוד

"תודתי נתונה לראש העיר ולעיריית אשדוד על התמיכה שהם מעניקים לפסטיבל", אמר מנכ"ל המשכן לאומנויות הבמה ומנכ"ל הפסטיבל מוטי מלכא. "מבין הערים שמתקיימים בהן הפסטיבלים הגדולים - ירושלים, עכו וכרמיאל - עיריית אשדוד בולטת במיוחד. העירייה נותנת סכום כסף שהוא כפול ממה שנותנות הרשויות בערים האחרות, ועל זאת אני מודה לה מאוד, וכמובן גם למשרד התרבות שמגדיל את התמיכה בפסטיבל".

מלכא בחר לשתף בדילמה השיווקית שהנחתה את קברניטי הפסטיבל השנה: "למרות שהיו התנגדויות התחלנו למכור את הכרטיסים לפסטיבל מדיטרנה כבר לפני פסטיבל תור הזהב - וזה מוכיח את עצמו. לפסטיבל תור הזהב נמכר מספר שיא של 13 אלף כרטיסים, ולמדיטרנה נמכרו עד היום 5,000 כרטיסים, כאשר היעד הוא 14,000. מדהים לגלות כי קוני הכרטיסים לפסטיבל מדיטרנה מגיעים מכל קצוות הארץ, אבל לשמחתנו 44 אחוזים מן הרוכשים הם מאשדוד עצמה, וזה הפילוח שתמיד עמד לנגד עינינו, כי בסופו של דבר מדובר בפסטיבל אשדודי".שמעון פרנס. יועץ מוזיקלי ומנחה בפני עצמו

הוציאו עלינו חוזה

"אין ספק כי האומן הגדול ביותר המגיע לפסטיבל השנה יהיה חוזה קאררס", אומר המנהל האומנותי יוסי ז'רז'בסקי. קאררס, מזמרי האופרה הגדולים בעולם (הזכור גם למי שלא בקיא בז'אנר הודות להופעותיו בשלישיית הטנורים עם דומינגז ופאברוטי), מגיע לפסטיבל מדיטרנה להופעה חד־פעמית עם למעלה מ־70 נגני התזמורת הסימפונית ירושלים בניצוחו של דויד חימנז, ומארח על הבמה את הזמרת דניאלה לוגסי.

היועץ המוזיקלי של הפסטיבל למן יומו הראשון, שמעון פרנס (שכרגיל, גם יהיה חתום על ערב משל עצמו - עם עליזה אביב הזכורה לטובה), לא יכול היה להסתיר את התרגשותו מהפקת קונצרט המביא אל הבמה את מיטב הלהיטים המוכרים של מיקיס תאודורקיס, גדול מלחיני יוון במאה ה־20. מדובר במופע ענק בכיכובם של אלני ויטלי, שבהחלט יכולה לטעון לכתר הזמרת היווניה הבכירה, ושל הזמר הנודע דימיטריס בסיס, כשהם מלווים בנגני התזמורת הרשמית של תאודורקיס ובניהולה המוזיקלי של בתו מרגריטה.

עוד מופעים בפסטיבל יציגו לקהל האשדודי את זמרת הפאדו הפורטוגלית אנה מאורה, שכבר הופיעה בעבר בישראל וכבשה את לב הקהל; להקת המחול הנודעת "הרווה קובי" מצרפת, אשר זוכה להצלחה ענקית ברחבי העולם; מיקי גבריאלוב, שיארח את ברי סחרוף, ספיר סבן ושירה גבריאלוב ויציין 25 שנה לאלבום "כשחלמתי על הבית"; בניס עבד אל פתח ממרוקו; התזמורת האנדלוסית אשדוד; המחול הספרדי "פורטו פלמנקו"; הזמרת נטע אלקיים במופע מחווה לזוהרה אלפסייה; המוזיקאי והמפיק המוערך גיל רון שמע; ההרכב היווני העולה "יאמאס", שיארח את טריו פלמנקו דה אלמה; הפרקשניסט והיוצר דורון רפאלי (טררם) ב"פרויקט בית אבא"; המתופף נועם דוד, שיארח את עומרי מור המופלא; צמד האחיות ג'משיד; הזמרת והצ'לנית קרן טננבאום ועוד רבים.

אוכלים יום יום

ברחבת הפסטיבל, לצד המתחם הקולינרי, תפעל בימת ה־Showcase עם מופעים פתוחים לציבור הרחב, אשר יהפכו את המתחם כולו להפנינג מוזיקלי צעיר וצבעוני. הבמה תארח אומנים והרכבים המהווים היום את הלב הפועם של סצנת המוזיקה החדשה בישראל, חלקם רגע לפני הפריצה הגדולה וחלקם כבר סוחפים אחריהם קהל רב, בהם: ריף כהן, אוי דיויז'ן, LAROZ ft. VENTORA, תומר ישעיהו, החליג'ים ורחלה, נועה דרזנר, טיגריס וטריו מלאיקה.

ואם כבר הזכרנו את המתחם הקולינרי, "על פי בקשתו המפורשת של ראש העיר", מספר מלכא, "החלטנו להרחיב השנה את פעילות המתחם הקולינרי לחמישה ימים והוא יפעל לאורך כל ימי הפסטיבל".

"כמו בכל שנה ברחבת המשכן יהיה מתחם קולינרי עשיר המעניק במה לקולינריה הים תיכונית של אשדוד", מבטיח האחראי על תחום הקולינריה בפסטיבל, גיא פרץ. פרץ יארח חמש מסעדות שף מהמובילות בעיר, עם מנת הדגל של כל אחת מהן: אלאדין, סינטה, טברנה אקספרס, סקלאק ובני הדייג. לצד המסעדות ייהנו המבקרים משוק ססגוני ובו דוכני אווירה וקונספט, בר של פאב "הזרם", בר משקאות אותנטי, מתחם יווני מרענן, פינות יצירה לילדים, יריד ספרים ועוד.

כמו כן מציע הפסטיבל השונה ליין של הופעות תחת הכותרת "מדינייט" בפאבים ברחבי העיר.

לא רק מופעים

"12 סרטי קולנוע עלילתיים ודוקומנטריים מובילים יוקרנו גם השנה במסגרת הפסטיבל וילוו באירועים חגיגיים, הקרנות בכורה ומפגשים עם יוצרים מהארץ ומחו"ל", אומרת סיגל ראש, יועצת הפסטיבל לקולנוע. "הסרטים יגיעו ממדינות אגן הים התיכון וגם מעבר לזה: אירן, טורקיה, מצרים, מרוקו, ספרד, בולגריה, גאורגיה וכמובן ישראל".

הקרנת פתיחה חגיגית אשר תפתח את אירועי הפסטיבל תהיה של הסרט הצרפתי "ג'אנגו" (במאי: אטיאן קומאר), על חייו של מוזיקאי הג'אז והסווינג הצועני הנודע מבלגיה, ג'אנגו רינהרט. את באי הסרט יקבל ההרכב Middle east Gipsy Jazz. הסרטים יוקרנו במתחם גלובוס MAX אשדוד. "הסרטים יוקרנו בשעה 18:00 בערב", מבשרת ראש, "על מנת שהקהל יוכל להגיע למופעי הערב של הפסטיבל".

"במוזאון אשדוד לאומנות תיפתח במסגרת הפסטיבל התערוכה 'מבול'", מספר האוצר יובל ביטון ממוזאון אשדוד לאומנות. "זו תערוכת צילום חדשה המציגה את יצירתם של 26 צלמים בני דורות שונים הפועלים כיום בארץ ובעולם, ומקבצת לראשונה מגוון רחב של עבודות צילום איקוניות".

Méditerranée - הפסטיבל הבינלאומי השישי למוזיקה, קולנוע, אומנות וטעמים ממדינות הים התיכון, 7-14 ביוני 2018, אמפי אשדוד, המשכן לאומנויות הבמה, בית יד לבנים, כיכר העיר, מוזאון אשדוד לאומנות, אודיטוריום מונארט ואולמות הקולנוע במתחם גלובוס MAX אשדוד ובמספר פאבים בעיר. 

 

 


 
$(function(){setImageBanner('3f79376a-fb43-4b11-91c6-e088f137fc60','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,33663,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('6a8917f2-f7d9-4227-acc1-fc722dc94138','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,33664,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה