פסטיבל מדיטרנה ה-6- אירוע ההשקה



אורחים ומכובדים רבים הגיעו הצהריים ללובי המשכן לאמנויות הבמה לאירוע ההשקה החגיגי של הפסטיבל הבינלאומי 'מדיטרנה' 2018 למוזיקה, אמנות, קולנוע וטעמים ממדינות הים התיכון שיתקיים זו השנה השישית ברציפות בעיר אשדוד

הפסטיבל יתקיים השנה במשך שמונה ימים, בין ה 7-14 ביוני ויתפרס על תשעה מתחמי הופעות ואירועים: אמפי אשדוד, המשכן לאמנויות הבמה, בית יד לבנים, כיכר העיר, מוזיאון אשדוד לאמנות, אודיטוריום מונארט ובאולמות הקולנוע במתחם גלובוס MAX אשדוד, ברחבת ה"שואו קייס" עם מופעים חינם ברחבת יריד האוכל ובמספר פאבים בעיר.

אמני הפסטיבל הם ממדינות הים התיכון וההפקות המוצגות בו הן הפקות מקור ייחודיות ומסקרנות המשלבות אמנים ישראלים מובילים בתחומם עם אמנים והרכבים בינלאומיים היוצרים פסיפס מוסיקלי מרתק ומרגש.

למעלה מ-350 אמנים, מוסיקאים, אנשי קולנוע ושפים מובילים ייקחו חלק השנה בפסטיבל... את אירוע ההשקה הנחה בכבודו ובעצמו מר מוטי מלכא מנכ"ל המשכן לאמנויות הבמה והפסטיבל שהזמין אל הבמה לברכה את התמוך הגדול בתרבות בכלל ובפסטיבל מדיטרנה אשדוד, את ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי.
ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי
ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי בירך ואמר: "זה יום חג שכולו אמנות, מוזיקה, קולנוע וטעמים. אני שמח לקראת הפסטיבל הקרוב יחד עם חבריי שמובילים אותו לאורך השנים- מוטי המנכ"ל דודו ז'רז'בסקי המפיק סיגל ראש האחראית על תחום הקולנוע, שמעון פרנס היועץ האמנותי והשף גיא פרץ על היעוץ הקולינרי שלקחו את הפסטיבל הזה לאחד המקומות הגדולים.

פסטיבל מדיטרנה מדרג את אשדוד על מפת התרבות לא רק בישראל אלא גם בעולם כשאמן כמו חוזה קרראס מגיע אלינו להופעה השנה באמפי,זה שם אותנו על המפה הבינלאומית ומחמיא מאוד לכולנו. ניתן לומר זאת רשמית שאנו מוכרים יותר כרטיסים מאשר פסטיבל ישראל. כמו כן הפסטיבל זכה בפרס שקיבלתי בשם עיריית אשדוד לפני כמה חודשים וזוכה להערכה ארצית והרבה מעבר לפסטיבל ותרבות. כל מה שקורה ומתרחש סביב הפסטיבל מביא אווירה ערכית. זה לא רק בילוי פנאי והנאה, אלא חגיגה שלמה של רב תרבותיות.

צילום: חן בוקר
מוטי מלכא הסביר על חשיבותו ומיקומו של פסטיבל מדיטרנה במפת התרבות הישראלית:
"ישנם ארבעה פסטיבלים גדולים במדינת ישראל המתקיימים מידי שנה: כרמיאל למחול עכו לתיאטרון פסטיבל ישראל בירושלים ופסטיבל מדיטרנה באשדוד שזוכה לתמיכה גדולה של הרשות המקומית- מדיניות טובה שמלווה במעשים עם הרבה אנרגיות נפלאות. תודה גם למשרד התרבות שמגדיל את התמיכה משנה לשנה... השנה זו התמיכה בפעם השלישית. 

רק בפסטיבל האחרון שהתקיים בחול המועד פסח, מכרנו לתור הזהב 13,200 כרטיסים. נכון להיום, נמכרו כבר 5000 כרטיסים למדיטרנה שייחל ב-7 ביוני כשהיעד הוא 14 אלף כרטיסים".
מוטי מלכא מנכ"ל פסטיבל מדיטרנה
דודו ז'רז'בסקי, המנהל האמנותי של הפסטיבל אמר: "העבודה על הפסטיבל ה-7 מתחילה מחר בבוקר. לאורך השנים מאוד הקפדתי להתייחס לכל התכנים שמגיעים מארצות אגן הים התיכון, בייחוד במוזיקה. השנה אחרי שנים מוצלחות אנחנו קצת פורשים כנפיים והצלחנו לייצר מופעים מיוחדים"... לאחר מכן הציג את עיקרם: חוסה קרראס- מאות שנים של רפרטואר קלאסי' מיקיס תיאודורקיס במופע חגיגה יוונית (תכף 'סולד אאוט'), ערב של מיקי גבריאלוב שיארח את ברי סחרוף ואמנים נוספים במוזיקה הישראלית בערב של להיטים מוכרים מטורקית ומשורשיו.

כמו כן שם דגש על מופע המחול איתו מתקדמים לאט לאט... בשנים הראשונות עם מופע מחול מהארץ, אשתקד מופע פלמנקו מרהיב והשנה 'הרווה קובי'- להקה שמופיעה על הבמות החשובות בעולם בה לוקחים חלק רקדנים מוסלמים במופע עוצר נשימה ומופע במיוחד עבור מוטי מלכא (לדבריו)- ערב שכולו נובות אנדלוסיות עם עבד אל פתח בניס שיגיעו היישר ממרוקו לאשדוד.  
שמעון פרנס צילום חן בוקר
לאחר מכן עלו זה באחר זה על הבמה שאר מנהלי התחומים השונים בפסטיבל- שמעון פרנס הציג את המופעים השונים בליווי קטעי מוזיקה ווידיאו, סיגל ראש שיתפה בכמה טריילרים מרתקים של הסרטים במסגרת תחום הקולנוע, יובל ביטון אוצר מוזיאון אשדוד לאמנות הציג את התערוכה "מבול" שתיפתח ביומו הראשון של הפסטיבל ותציג צילום ישראלי עכשווי.
סיגל ראש ודוד ז'רז'בסקי. צילום: חן בוקר
יובל ביטון מאוצרי התערוכה "מבול"
השף גיא פרץ הציג את המסעדות שמשתתפות השנה ביריד האוכל שיתקיים זו השנה הראשונה במשך חמישה ימים (ראשון- חמישי) שבו לראשונה ינהל פאב ה"זרם" את בר המשקאות בתוכו...
שף גיא פרץ צילום חן בוקר
אתי לוגסי טורקניץ' מנהלת מרכז הצעירים 'כיוונים' הציגה את הפאבים שישתתפו השנה ב'מדינייט': הזה, נאפו פו והשלומפר שימשיכו במשך שלושה ימים את הפעילות אל תוך הלילה במופעים עם כניסה ללא עלות החל מהשעה 23:00.
צילום: חן בוקר
פסטיבל מדיטרנה ה-שישי רק הולך ומפתיע משנה לשנה ואם נדמה לכם שקשה לשבור את השיאים של השנה הקודמת, שכן מדובר ברף גבוה... אירוע ההשקה הראה שהעוסקים בדבר לא רק עומדים בו אלא משבחים אותו. 

נתראה בפסטיבל! 07-14/06/2018
לכל המופעים והאירועים לחצו כאן


 
$(function(){setImageBanner('882b2289-6dc8-413d-a3fe-1f60833317c2','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,33663,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('bb8e09dd-71ca-43db-8b6f-914e26b35ce6','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,33664,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה