בחירה אומנותית



במוצ"ש 3.11.18 בשעה 20.00 תפתחנה בגלריה הסדנה לאמנות (שד' דואני 25 יבנה) שלוש תערוכות מרתקות. הציבור מוזמן- הכניסה חופשית!

התערוכה הראשונה

.

"זה מכבר" / אוצרת: דליה דנון

התערוכה "זה מכבר"  עוסקת בזמן החולף, במעבר בין עונות השנה ומתמקדת בסתיו המסמל את המעבר בין בשלות צמחיית הקיץ לבין ניצני פריחת החורף, אשר אחד מסימניו הבולטים הוא נשירת העלים - השלכת.

בתרבותנו מתקשרת  השלכת לעריריות ואף למוות מזקנה. "עלי שלכת", למשל, הוא כיום שמה של חברת קבורה חילונית. השלכת מייצגת גם מצב של נבילה, קמילה של סוף ושל התחלה חדשה, של חוסן, של קשר לשכול ולמחזוריות החיים.

התערוכה  משקפת היבטים שונים של המושג שלכת. חלק מהאמנים מביעים ביצירותיהם הלוך רוח מיוחד המייצג מבט אישי לסתיו, ואחרים  מתייחסים למעגל חיינו בין לידה למוות.

האמנים המשתתפים: אורה ראובן/ איריס נדל/ גוני חרל"פ/ ורדה כרמלי/ יהודית שרייבר/ מאיה כהן לוי/ מלי דה קאלו/ משה רואס/ נורית ירדן

 

התערוכה השנייה

.

שיטוט. תבל /יהודית רביב/ אוצרת: אפי גן

התערוכה שיטוט. תבל מציגה יקום אישי מתפקע ומרתק, מדגם מתוך יצירה רחבה ודשנה של הציירת יהודית רביב  ויש בו  ניסיון להכיל, לכלול , להתפרש תוך שהיא בודקת, תוהה, מחמיצה, מצליחה, ובעיקר מחפשת את הדרך.                                                                                                   

יהודית רביב יוצאת  מן המקום בו היא גרה ויוצרת בשפלה, בין הר לעמק (כרמי יוסף), נוסעת אל העיר הגדולה  ומשוטטת בה. הדרך מן הכפר אל העיר וחוזר חלילה נמצאת תדיר בציוריה:  דרך מתמשכת, לא נגמרת, רצופה מראות הנספגים בה, מעלים תחושות. בעיר היא משוטטת ברגל או באמצעות אופניים והחוויות נדחקות או פורצות אל התודעה. השיטוט הפיזי מוביל אל קרעי זיכרונות ותמונות חוזרות תופסות את מקומן בתוך הציור. התוצאה היא ציור רב פנים, שנוצר מקטעי מסלולים ומשינוי של מרחבים. 

 

התערוכה השלישית

.

שאחרי.../ סמדר גופן/ אוצר: רוני ראובן

"סמדר נולדה בסתיו", משפט המופיע בפתח ספרה "מסע ומשא" המאגד בתוכו את עבודותיה מראשית שנות ה-2000.

שפתה הציורית אינה מתעדת או מחקה את המציאות, אלא נובעת מתוך סערת רגשות ואמוציות, החזקות מכל מצב של נינוחות ושכלתנות.

מקבץ עבודותיה "שאחרי"... מייצג את תקופת המעבר מהקיץ הלוהט היבש אל חורף קר ורטוב, מעבר מתחושות מעיקות, מכבידות אל פרץ היצירה העשיר המשתלט על כל חלקה פנויה בבד המתוח וסופג את שלל החומרים, הצבעים והחריטות.

 

התערוכות יוצגו עד ה- 12.12.18 ומומלץ לבקר.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה