חדש: המלצות הקריאה החודשיות של 'יבנה נט'



זֹהר נוי משתפת אותנו בספרים וסיפורים להנעים בהם את הזמן ולאתגר את המחשבה - לקראת החגים - קריאה נעימה!

"אני אף אחת" מאת קארין סלוטר הוא מותחן משובח ומרתק. אנדריאה, בת 31, לא מוצאת את עצמה. חוזרת לעיר הולדתה כדי לתמוך באמה חולת הסרטן. היא חושבת שהיא יודעת הכול על אמה, לורה: יודעת שאמה מעולם לא הסתירה ממנה סודות. אך כל זה משתנה כשבילוי תמים בקניון המקומי הופך ברגע אחד לסיוט קטלני, ואנדריאה מגלה לפתע צד חדש של אמה. מתברר שבעברה היא הייתה מישהי שונה לגמרי. במשך כמעט שלושים שנה היא הסתירה את זהותה הקודמת. אבל עכשיו היא נחשפה. אנדריאה יוצאת למסע נואש בעקבות רמזים מעברה של אמה, אך אם היא לא תצליח לחשוף את הסודות, העתיד של שתיהן עלול להיות קודר מאוד. (הוצאת דני ספרים, 590 עמודים)

'אני אף אחת'

"מי שהעז" מאת יהושע קריאף מציג את סיפור חייו של המחבר. חנוך חובב הרפתקאות וסיכונים שספג מהלומות בכל הקשור לחיי הזוגיות. מתגרש בפעם השנייה, מואס בחיים בארץ ומחליט לסגור את כל עסקיו ולטוס לחו"ל. הוא החל את הקריירה שלו בעבודות עפר, הצליח להקים מטרקטור אחד בלבד - אימפריה שלמה. ייחודו היא הצלחתו לחבור לכל אדם ולהשיג את מבוקשו, להיקלע למצבים סבוכים ולהצליח לצאת מהם ללא פגע. העלילה הולכת ומסתבכת כשחנוך מצליח להעלים למען הבוס שלו יהלום בסדר גודל של מיליוני דולרים והוא בורח מהממשל המקומי. חייו נעים בין רומנים מזדמנים, תחושת החופש ללא המחויבות לאיש ובין החיים בצל הסכנה המתמדת. (הוצאת ספרי ניב, 425 עמודים)

'מי שהעז'

כואב לכם? הכאב משבית אתכם מעשייה? אתם צריכים לעשות, אבל הכאב לא מאפשר לכם? איך מתמודדים? "כואב, אבל פחות" מאת אתי סהר הוא מדריך מעשי להתמודדות עם כאב פיזי או נפשי שמתמשך לאורך זמן. הספר דן בהרחבה במהות הכאב ובגורמים האפשריים לו שנובעים מההתנהלות היומיומית, כיצד אפשר לזהותם ועצות לשינוי ולשיפור - "מה עושים?" כשהתשובה לכל השאלות מתחילה בהתבוננות, בזיהוי ובגילוי העצמי המקורי. זהו ספר אימון/עבודה עצמית, קריאת השכמה להתעורר, לקום ולעשות מעשה. מטרתו לעורר אצל הקורא את המדריך הפנימי שחבוי תחת שכבות הגנה שנוצרו כדי לשרוד. (הוצאת "אדוואנס", 207 עמודים. 054-6305672)

'כואב אבל פחות'

"היושבת במעגל" מאת איציק אורון מציג את סיפורן המרתק של שבע גיבורות, נשים נפגעות אלימות שיוצאות למסע משותף בהדרכתה של מורה רוחנית שנמצאת אף היא במסע של גילוי. הספר עוסק בבעיה קשה עמה מתקשה החברה עדיין להתמודד – בעיית האלימות במשפחה. הנשים, כל אחת ממגזר שונה, שלא הכירו האחת את השנייה, נפגשות אחת לחודש למפגש העצמה בן יומיים שמתנהל בהדרכתה של גיבורת הספר היושבת במעגל - יסכה לאה. בכל מפגש נשמע סיפורה של אחת מהנשים ובמהלכו יסכה לאה מלמדת אותן את תורת הערך העצמי, את רזי העולם ואת מקומן בו. צרתן המשותפת מקרבת אותן האחת לשנייה ונרקמת ביניהן חברות אמיצה גם מחוץ למפגשים המשותפים. (הוצאת "אורון", 334 עמודים)

'היושבת במעגל'

סדרת הספרים "האוצרות האבודים – התנ"ך בפרוזה" מאת איל כהן תוביל את הקוראים במסע לאורך ההיסטוריה מבריאת העולם ועד סוף ימיו של דוד המלך. הספרים נכתבו על ידי בעל תשובה שחי בשני העולמות והם מבוססים על מקורות היהדות. זוהי פרוזה ספרותית היסטורית ייחודית שמגוללת את הסיפור התנכ"י בצורה ברורה ומרתקת. הספרים, מיועדים לבני 20 ומעלה ומאוגדים במארז מהודר של ארבעה ספרים. כל ספר מגולל תקופה אחרת בתנ"ך. כל סיפור מסתמך על התנ"ך כמקור ועל הפרשנות שלו. "ימי בראשית", "דור המדבר", "ימי השופטים", "המלך דוד" מגולל את מסכת חייו המרתקת והסוערת של דוד המלך מיום היוולדו. (הוצאת ספרי ניב. 610 עמודים; 662 עמודים; 389 עמודים; 479 עמודים)

'התנ"ך בפרוזה'

"מי את, רוזלינד?" מאת סם רקובר הוא רומן מרתק על רצח ונקמה. מיכאיל הזמין לארוחת פרדה את שני בניו, את עורכת הדין שלו, ואת גרישה ידיד נעוריו המטפל בו. מיכאיל הנוטה למות מצליח רק לספר סיפור על מפקחת שוש לוגסי, העוברת מהמשטרה לפרקליטות. פרקליט המחוז מבקש ממנה להכין חוות דעת על תיק רצח. בחקירה מגלה שוש שאחיו של הנרצח נפטר בבית אבות וחושדת שהאחים נרצחו על ידי אותם אנשים. הסיפור עליה משתלב בחייו האישיים של אבשלום בנו. מתברר שלאביו הייתה אחות, רוזלינד הדומה כשתי טיפות מים לשוש, שעונתה, נאנסה ונרצחה באוקראינה שנכבשה על ידי הנאצים. מתבאר גם הקשר בין רצח האחים לבין חיסול משפחותיהן של מיכאיל, גרישה ורציחתה המזוויעה של רוזלינד. (הוצאת כרמל, 325 עמודים)

'מי את, רוזלינד'

"ויהי מה – מאיר הר-ציון חייו ופועלו" מאת אל"מ (מיל') משה גבעתי, היא הביוגרפיה המלאה של מאיר הר-ציון, הסייר והלוחם האגדי, שבטרם התגייס לצה"ל כבר כבש את פסגות הרי ארצנו וגילה במסעותיו את הנסתרות שבפינותיה. מאיר היה הנועז שבלוחמי יחידה 101 ומפקדה הראשון של סיירת הצנחנים. על אף פציעתו האנושה בקרב, היה בין מקימיה של "היחידה" – סיירת מטכ"ל. ספר זה הוא גם סיפורה של תקופה בתולדות ישראל. (הוצאת העמותה להנצחת מאיר הר ציון ופועלו בסיוע כנרת זמורה, 506 עמודים)

'ויהי מה'

"ציפור המזל שלי" מאת חנה ליבנה הוא סיפור מרגש לבני הנוער, המבוסס על סיפור אמיתי. אוה היא נערה מאושרת המתגוררת בעיר פיוטריקוב בפולין. יש לה משפחה אוהבת, חברות טובות, ולפי העוזרת גניה, יש לה אפילו ציפור מזל היושבת על כתפה ושומרת עליה. אך חייה משתנים ביום אחד כשהנאצים פולשים לפולין וכל מה שהיא מכירה משתנה לבלי הכר. הסיפור מלווה את חייה המרתקים והקשים של נערה מיוחדת זו שמנסה להישאר אנושית גם במקומות הגרועים ביותר, שהלימודים בביתו של הפרופסור הפולני שמסתכן בחייו כדי ללמדה בגטו ממלאים את חייה ונותנים להם משמעות, ושכל הרע שקורה לה ולמשפחתה לא מצליח לכבות בה את התקווה ואת האהבה. (הוצאת דני ספרים, 157 עמודים).

'ציפור המזל שלי'


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה