בשבוע הבא: כנס יבנה בין למדע ליהדות על-פי ניוטון



במסגרת אירועי ה-70 שנים לעיר יבנה יוזמת העירייה כנס בסימן 374 שנים להולדתו של סר אייזיק ניוטון, מגדולי המדענים בהיסטוריה האנושית, חובב ציון שחזה את שיבת ציון והקמת מדינת ישראל.

עיריית יבנה

הכנס הייחודי יתקיים ביום חמישי, 4.01.18 בשעה 18:00 באולם הקונסרבטוריון ביבנה במעמד ראש העיר, צבי גוב-ארי ושורת מרצים אורחים מובילים, ביניהם ד"ר אדיר פרידור, ד"ר פאול גרינהאם, ד"ר אלון רטר ועזרא הראל.

סר אייזיק ניוטון מגדולי המדענים בהיסטוריה האנושית פעל באנגליה במאה השבע עשרה ותחילת המאה השמונה עשרה והצליח לפענח את העקרונות הבסיסיים של סודות החומר. ניוטון תרם תרומה משמעותית בכל תחומי המדע כולל אופטיקה, תרמו דינמיקה, אסטרונומיה, תורת הקול והמתמטיקה.

ניוטון עסק באינטנסיביות רבה גם בתיאולוגיה ובניסיונות בלתי פוסקים לפענוח הסוד האלוהי והבנת רצון האל. הוא הקדיש לשם כך את עיקר זמנו, הרבה מעבר לזמן שהוא הקדיש לתגליותיו המדעיות יוצאות הדופן בעוצמתם. הוא הגיע למסקנה ברורה כי האל בחר בעם ישראל לשם גילוי סודותיו וכי בית המקדש היהודי כולל במבנהו ובטקסים הנערכים בו את סודות הקיום האנושי.

ניוטון חזה בדיוק מצמרר את כל האירועים העתידיים בתולדות העם היהודי החל משיבת ציון, הכרזת האו"ם, הקמת המדינה ושחרור ירושלים. כל תחזיותיו מתבססים על דברי הנביאים, ספרי הקודש, משנה וגמרא, ספרי רש"י והרמב"ם, ספרי הקבלה וכיו"ב.

לאחרונה הכיר אונסקו בכתביו התיאולוגיים של סר אייזיק ניוטון הנמצאים בספרייה הלאומית בירושלים כנכס תרבות אנושית. כאמור, במסגרת אירועי השבעים שנים לעיר יתקיים ביום חמישי 4 בינואר 2018 כנס בסימן 374 שנים להולדתו, ציון מורשתו התיאולוגית וחשיבותה למען העניין הלאומי-ישראלי. הכניסה בהזמנה בלבד ופרטים נוספים מופיעים באתר העירוני.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה