עושים מחווה לנינה סימון



נועם וזאנה, עופר פורטוגלי, אריה וולניץ ואיתן איצקוביץ במופע מחווה לנינה סימון, שמאיר את ההשפעות של המוזיקה הקלאסית על שיריה

נינה סימון מוכרת ככוהנת של מוזיקה הנשמה, אבל האזנה מדוקדקת מגלה פסנתרנית קלאסית וחובבת בארוק. סימון גדלה והתחנכה על ברכי המוזיקה הקלאסית. חלומה היה להיות פסנתרנית הקונצרטים השחורה הראשונה בארה״ב אך מחסור במימון מנע ממנה לסיים את לימודיה בג׳וליארד. לאחר שלקחה הפסקה לעבוד ולהרוויח כסף, נבחנה למכון קרטיס ונדחתה כנראה על רקע גזעני. מהכורח להתפרנס פנתה סימון לנגן בבארים ומועדונים ושם לראשונה התחילה לנגן סטנדרטים של ג׳אז ולשיר. אך האפיון הקלאסי שלה לא דהה ותמיד השאיר את חותמו על כתיבתה ונגינתה.

במוזיקה של סימון ובעיקר באילתורים שלה ניתן לשמוע סממנים מובהקים ולעיתים אף ציטוטים של באך. סימון העריצה את כתיבתו של באך, עליה היא מדברת באוטוביוגרפיה שלה וגם מספרת שהעיבוד שלה לשיר Love Me Or Leave Me נולד מנסיון שלה לכתוב פוגה בדומה לבאך.

נועם וזאנה. צילום: Robin Daniel Frommer

במסגרת פסטיבל באך השלישי, יעלו נועם וזאנה, עופר פורטוגלי, אריה וולניץ ואיתן איצקוביץ מופע מחווה לנינה סימון. המופע יכלול קשת מרהיבה של שירים: Feeling good, Four women, I wish I knew what it means to be free, Love me or leave me, Wild is the wind, Strange fruit ועוד רבים וטובים, ומחבר בין הייחוד הלירי של נינה סימון לשורשים של המוזיקה הקלאסית. 

המופע יתקיים במסגרת פסטיבל באך השלישי ב 18.3, שעה 20:30, בימק"א. לכרטיסים לחץ כאן.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה