בשכבת ד׳ התחילו השנה ללמוד תכנות ורובוטיקה. במתכונת למידה זו התלמידים נחשפים לרזיי מדעי המחשב לצד עבודה בצוות: אלוגריתמים, לולאות, משתנים אינן מילים קשות יותר, אלא חלק מהשפה הדבורה בכיתות אלו. בשיעור מדעי המחשב לומדים התלמידים תכנות עם המורה שחף אבירם, לומדים איך לתכנת משחק, להמציא תסריט, להביא לחיים דמויות, לקבוע זמן ומקום לעלילה, להקליט עצמם, לקבוע ניקוד, פסילות ועוד.

התלמידים יוצרים משחקים ולומדים לתכנת תנועה, מראה וצלילים למשחקים. בשיעורי הרובוטיקה עם המורה מור יעקב התלמידים מרכיבים רובוט ומנוע, עובדים בקבוצה קטנה, לומדים לחלוק ידע וללמד זה את זה, לתכנת את הרובוט לתנועה ופעולה ולבסוף אף להתחרות זה בזה - רובוט מוח רובוט. 

יח"צ

setImageBanner('7843e104-d4a7-4da0-988b-0b8f165cf303','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015);

למידה זו מאפשרת שיח עם שאר מקצועות הלימוד - ספרות (כתיבת תסריט ועלילה), מתמטיקה (צירי x/y על במת התכנות), אנגלית וכמובן מיומנות מחשב. התלמידים מביעים עניין רב, אוהבים להגיע לשיעורים, מגלים סקרנות רבה לצד מעוף ודמיון וגאים ביצירותיהם לאחר תהליכי למידה חדשים ומאתגרים.  בסוף המחצית יציגו התלמידים תוצריהם: רובוט ממונע וממוחשב ומשחק מחשב - כל אלו חשבו, בנו ותכנתו בעצמם.

מנהלת בית הספר, ניצה סלומון-כהן: ״אני מברכת על תכנית מדעי המחשב והרובוטיקה בבית ספרנו, הלמידה באמת משמעותית וחושפת צדדים חדשים בתהליכי למידה של הלומד במאה ה-21. אני מאמינה כי דור העתיד כבר כאן, מוכן ומזומן לאתגרים החדשים וכי ללומדים הצעירים תהיה השפעה רבה על העתיד של האנושות כולה״.

יח"צ

 

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו