"הכוונה טובה, יש בעיה קשה של ביצוע"

$(function(){setImageBanner('f61acad9-3fb3-42e9-99c3-1784fd10c548','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31010,'Image','');})

לא קל להיות חבר אופוזיציה ביבנה של גוב ארי. לראש העיר קואליציה רחבה ויציבה, מה שמקשה על חברי המועצה המתנגדים לו להעביר הצעות משלהם. עו"ד עדי ינקלביץ' הנחשב ללוחמני במיוחד, מסכם חצי קדנציה של מאבקים, מדבר על הבעיות ביבנה הפוגעות באיכות החיים של תושבי העיר ומוצא גם מקום להחמיא לגוב ארי. ראיון מיוחד
צילום: חגי (חסדאי) כהן

לא מעט מאבקים ניהל עו"ד עדי ינקלביץ במהלך השנתיים וחצי האחרונות מאז נבחר לכהן כחבר מועצת העיר. זה מתיש, זה מתסכל, אבל הוא לא מתכוון לוותר ולא מתכוון לעצור. להיפך, כל עזרה שהוא מצליח להושיט לתושבי העיר, גורמת לו סיפוק אדיר ונותנת לו כח להמשיך.

חצי קדנציה לא פשוטה עברה עליך בספסלי האופוזיציה.

"קודם כל בגלל שיטת הממשל של השלטון המקומי להיות אופוזיציה זה לא דבר קל. כדי לעשות מעשה את צריך כמעט רוב, שהוא בלתי אפשרי, בגלל  שמסורתית קואליציות בשלטון המקומי הן מאוד גדולות בהרכבן. ואין מה לעשות ועם זה צריך להתמודד.

"ביבנה יש בעיה שהשיטה של גוב ארי, שהקואליציה שלו היא מאוד דוממת. זאת אומרת שהם מרימים יד באופן  אחיד ומאוחד כמעט בלי שום סטיות. חוץ מזה רוב הדברים שלהם נעשים בפגישה בדלת סגורה, ישיבת קואליציה, לא פתוחות לא חשופות לא שקופות".

 

ע"פ החוק זו זכותם לעשות את זה

"אני לא אומר שזה לא זכותם לעשות את זה, אני מדבר כרגע על שקיפות ציבורית, שזה עוד נושא שצבי גוב ארי לא מצטיין בו. יש גם דברים שאני כחבר מועצה יש לי הזכות ע"פ חוק לדרוש ולקבל כל מסמך. אני מנסה לדלות מזכרוני מקרה אחד שפניתי ולא עשו לי קשיים ולפעמים אף נאלצתי לפנות לממונה מטעם משרד הפנים כדי שאקבל את החומר שביקשתי". 

ככה בעצם מתישים אתכם.

"מהבחינה הזאתי אנחנו אופוזיציה וניתן לראות בהיסטוריה בכל מיני שאילתות שאנו מעלים שהפתרון הכי קל זה פשוט לעשות הצבעה ולהסיר מסדר היום" 

אפילו לא מצביעים על זה או מקיימים דיון ענייני.

"ההצבעה היא לא עניינית היא טכנית. יש המון פעמים של פניות שאני או רונית פונים לראש העיר בדברים שחלקם פורסמו בתקשורת ובין דברים שאינם בתקשורת ובמקום לענות נקודתית עונים לא לגופו שלאישו אלא לגופו של איש. 

"לאורך השנתיים שאני חבר מועצה היו כמה פעולות שהצלחתי בהן בין אם זה פעולות שעשיתי דרך העיירה ובין אם זה פעולות שעשיתי באופן עצמאי. אני יכול להגיד שבערך חודש אחרי שנבחרתי למועצה, הגעתי לגור כאן בשכונה שזה בערך באותם זמנים אז השכונה הייתה הרבה פחות מפותחת ומרבית מהבניינים שעומדים היו בתהליך בניה זה אומר משאיות, פועלים ... אני זוכר ביום הראשון של השנה הזו זה עוד היה בזמן הבחירות אני רואה ילדים שמגיעים לגנים וטור של מכוניות ומשאיות, זה היה טירוף".

 

אז מה עשית בנדון?

"אחת הפעולות הראשונות שעשיתי והצלחתי בזה בצורה יוצאת מן הכלל פשוט יצרתי קשר עם כל אחד מהקבלנים שעובדים בשכונה פיזית, הרמתי טלפון לאחד אחד, למנהלי עבודה ולמנהלי אתר ולסמנכ"ל או מנכל של החברה עצמה, הגעתי איתם להסכמה שבין 7 ל 9 בבוקר לא עוברות כאן משאיות. ובאמת תנועת המשאיות הופסקה בשכונה וזה פשוט מאוד לא היה צריך שום דבר מיוחד".

שום חוק עזר עירוני ולא כלום....

"לא צריך שום חוק, רק הסכם ג'נטלמני. זה למעשה אחד הדברים הראשונים שהצלחתי לעשות ואני שמח על זה .

לא חסר שילד יתפרץ לכביש ומשאית תבוא ותפגע בו. כמובן שאחרי שעשיתי את זה העירייה שמה שלטים שאסרו תנועת משאיות בשעות אלו אבל לא אכפת לי, העיקר שזה בוצע.

 

"יש עוד כמה דברים שהצלחתי לקדם. בסך הכל היו תקופות טובות יותר  וגרועות יותר מול גוב ארי. בתקופות הטובות יותר נציין לזכותו שהיו דברים שהוא טיפל וקידם ויש עדיין דברים שהוא לא הספיק להשלים, לדוגמא את התנועה של האופנועים בתוך הפארק. אתה רואה בשעה 5 בערב את הפארק עמוס בילדים ואימהות עם עגלות ובא קטנוע ונוסע בשבילים האלה. הייתה בעיה, פניתי ומיד טיפלו בזה" 

יש גם דברים שהסכמת עם הקואליציה.

"בוודאי. יש המון דברים שאנחנו מסכימים עם הקואליציה יש לפעמים ישיבות מועצה שאנחנו מצביעים יחד עם הקואליציה, יש דברים שהם חיוניים ואין סיבה שנתנגד בגלל שזה בא מהקואליציה, להפך ממה שהקואליציה נוקטת שזה כל דבר שעולה מהאופוזיציה או כמעט כל דבר נעלם או נדחק".

אז אם לסכם את הפתיח מאוד קשה לעשות פעולות באופוזיציה מאוד קטנה.

"כן, קשה אבל יחד עם זאת אנו מצליחים כי אם תסתכל על העסקים שפתוחים כאן בשבת על המאבק שאני ורונית עשינו. אני התחלתי עם הצעת החוק, לפני 8 חודשים זה היה פעם ראשונה שהנחתי את ההצעה. כמובן שהתעלמו מההצעה שלי והתעסקו בעיקר בדיבורים ועד היום שום דבר לא השתנה. זה מעין סטטוס קוו שכאילו השתנה אבל בפועל לא כזה השתנה כי גם קודם היו כאן עסקים שפתוחים בשבת. זה לא שזה פעם ראשונה שפתחו כאן בשבת והיו פעילים והכל היה בסדר". 

אולי זה נוח לכולם שזה ככה?

"אולי זה נוח לכולם, אבל אתה בתור הנהגת העיר צריך לקדם דברים, להוביל דברים, להנהיג.  אתה לא צריך לשבת מהצד ולחכות למוצא פיו של בית המשפט. תחוקק חוק, מה הבעיה? הבעיה היא שכנראה הוא כבול, נקרא לזה אילוצים פרלמנטרים" 

המצב הנוכחי מתאים לכולם.

"אני לא יודע אם מתאים לכולם אבל המצב הנוכחי כרגע שריר וקיים וזה המצב מקווה שימשך. כרגע נפתחים עוד עסקים מי שרוצה לפתוח בשבת שיפתח". 

יש כאלה שאומרים שאם לא הייתם עושים את הרעש זה היה עובר יותר בשקט.

"תראה, א' אני מכיר את הטענה הזו ואני מכיר את מי שנוח לו לטעון אותה. שוב אני חוזר ואומר הנהגה תפקידה להנהיג לא לצפות מהצד ולהגיד בוא נראה איך הדברים מסתדרים אולי זה יסתדר ואולי לא. ב' אני לא יודע, אני לא עוסק בתאוריות. אני כחבר מועצה צריך או לשנות את החוק או את המצב".

ועדיין, יכול להיות שזה היה מצליח.

"עוד פעם אני אומר, תאוריות זה נחמד ויפה אבל זה לא התפקיד שלנו, לא כחברי מועצה ולא כעירייה ולא כמי שעומד בראשה לעסוק בתאוריות ולא אולי זה ייפתר בצורה שקטה ואולי לא- להנהיג, ליצור מצב ,ליצור מציאות, זה המצב זה שהם בוחרים לשבת בצד ולחכות, זה בעיה שלהם. אחת הביקורות המוחשיות שיש לי על גוב ארי זה שהרבה פעמים הוא בוחר לתת לדברים להתנהל מעצמם ומתערב רק אחרי שזה מאוחר מדי ודברים התפוצצו".

תן דוגמא .

"בשכונה הירוקה יש את רחוב השייטים של המתנ"ס. הרחוב הזה לדוגמא, לדעתי כבר חלפו שנתיים מאז שפניתי לראשונה בעניין הזה. זה אחד הרחובות היחידים שהוא רחב ואנשים מרשים לעצמם לנסוע שם במהירות. יש ברחוב הזה מתנ"ס ויש 3\4 מתחמי גנים. למי מחכים? אז בהתחלה הצעתי בשעתו למשה חזות להפחית מהירות נסיעה ברחובות שיש מוסדות חינוך בשעות הפעילות. היה נראה לי פשוט וגאוני, זאת אומרת ברחוב שיש גני ילדים מתנ"ס בתי ספר בין השעות 8 בבוקר עד 2 בצהרים נוסעים על 30 קמ"ש. קיבלתי כל מיני תשובות, לא זה לא המהירות, זה לא פה לא שם... אחר כך פניתי וביקשתי פסי האטה, לא קיבלתי תשובה יותר מדי טובה כי מסתבר לי בדיעבד שזה עלה לוועדת תחבורה וזה אושר אבל עדיין לא בוצע".

למה זה לא בוצע?

"אני לא רואה שום סיבה, אבל זה לא קרה עד עכשיו. מאז ועד היום היה לנו ברחוב הזה שתיים או שלוש תאונות  ועד כמה שאני יודע זה עם ילדים שנפצעו. אין לי ספק שלראש העיר, ובכלל לחברי הקואליציה יש כוונות טובות, אבל בין הכוונה לרמת הביצוע יש פער מאוד מאוד גדול  והפער הזה צריך לתקן אותו".

מה הגורם לכך לדעתך?

"זו לא אותה עיר שהייתה לפני 10 שנים. העיר הזו גדלה והתפתחה המון, הבעיה היא שא' הפיתוח לא מדביק את קצב הגידול אתה רואה פה למשל שהשכונה הזו גדלה ואוכלסה ולא ניתן מענה ברמת השירותים הבסיסים למשל גני ילדים נפתחו פה עם פועלים בפנים שהיו עסוקים בפינישים אחרונים. השכונה הזו נפתחה ולא היה קופת חולים או דואר והכל זה עוד פעם פער בין רמת התכנון לבין רמת הביצוע. באים מאכלסים שכונה ולא נותנים לה שום פתרון. יש את נושא זיהום האוויר, שלפחות 3 שנים מטריד את תושבי השכונה וזה שוב עולה לאוויר ולעירייה אין שום תשובות לדיירים. למה? כי זה לא אנחנו, זה חבל יבנה וכל מיני תשובות. ברמת העיקרון זה תירוצים".

מה היית עושה במקומם?

"מקיים איזשהו שיתוף פעולה עם חבל יבנה, תבנה איזה גוף משותף ותפעלו, לדוגמא היה הליך משפטי שאיכות הסביבה הגישה תביעה ויש משפחה ידועה שאני חושב שאחד מהם או שניים מהן נכנסו כלא בגלל הזיהום אוויר הזה הבעה היא ידועה ומוכרת אבל הטיפול שוב פעם לוקה בחסר.

"יש לנו בעיר תושבים נדירים, אתה רואה את ההתגייסות שלהם לכל מיני דברים, לדוגמא על השריפה של אותה משפחה אנשים התגייסו בצורה מדהימה, הציעו להם לגור בבית שלהם, אמרו להם רק תבואו תיקחו. אתה מבין שיש כאן תושבים טובים. רק שבוע שעבר היה כאן בת מצווה לילדה ממשפחה שכנראה מעוטת יכולת, הסיפור שלה עם רפאל שנפטר זכרונו לברכה, התושבים עשו כל מה שרק אפשר כדי לתרום. יש כאן תושבים מדהימים".

אז איפה הבעיה?

"אני רואה כאן התארגנות לכל מיני בעיות ואנשים פה באים ומוכנים ורוצים לעזור, לסייע, לא תמיד באים לקראתם, או שלעירייה אין תשובות. עכשיו תראה, תשים את עצמך במקום של תושב שיש לו תלונה או טענה למשהו שקורה בעיר, ואני חוזר רגע לזיהום אוויר, הזיהום אוויר הזה מפריע לי בבית שלי למי אני אפנה אם לא לעירייה? אתה הולך למשטרה והנקודה כאן ביבנה הם נהדרים הם עושים מעל ומעבר ליכולת והסמכות שלהם. אין להם סמכות לזה אבל הם עוזרים, יש פה שוטרים שעושים מעל ומעבר אבל בשורה התחתונה הבעיה לא נפתרת והתושב נשאר ללא מענה" 

זה גורם לתסכול.

"תושבים מתוסכלים כן, ואני יודע משיחות שיש לי עם אנשים שרוצים למכור את הבית. בסופו של דבר זה לא קורה, אבל יש לי תחושה מאוד קשה שראש העיר לא כל כך יודע מה קרה פה".

הוא דווקא אחד מראשי הערים שעובדים הכי קשה.

"אבל אם אני מעלה את בעיית ההצפות כאן בעיר, נכון יש איזה שלוש ארבע נקודות , ואני מעלה שאילתה לראש העיר מה קורה עם ההצפות בעיר והוא עונה לי שאין הצפות בעיר ושמדובר על מקרה אחד של שבר ענן שזה מקרה אחד השנה ובעיה ספציפית השנה וכל שאר החורפים אין בעיית הצפות  אז אני לא יכול להגיד שום דבר, כי הוא לא מודע למה שקורה פה או שהוא פשוט לא מסתובב פה או שמספרים לו שהכל בסדר ומציירים לו תמונה לא מציאותית או שאני לא בסדר לא יודע.. זה בעיני הזוי".

אי אפשר בגלל בעיה אחת נקודתית להשליך על הכלל.

זה ממש לא בעיה אחת.  במועצה שנתיים אני מדבר על בעיות החניה ועל התקן שניתן פה ושיש בזה הרבה השלכות ואם שוב פעם ראש העיר עונה לי שאין בעיה וזה שוב אנשים שמבקשים לחנות בחוץ ולא בפנים, הוא אמר לי החניונים בבניינים ריקים ואנשים רוצים לחנות בחוץ.  אמרתי לו אדוני הנכבד אתה תגיד מתי, אני בא איתך עושים סיור בשכונה עוברים חניון חניון רואים שכולם מלאים. מה לעשות, בנית פה מגדלים אבל ברחוב לא דאגת לחניות מתאימות זה יורד לבעיית התקן.

כל שיש שלא לדבר על ערבי חג ומצוקת חניות השנה סוף סוף יאמר לזכותם באמת הם תחמו מתחמים ואפילו תחמו את המגרש נכון רחוב  התורן הכינו מגרשים באמת היה. כל כך הרבה זמן מדברים על זה ואפשר לשעות את זה, אפשר במקומות ספציפיים שאפשר אז להקטין את המדרכה ולהביא חניות מחניה אנכית למאוזנת או הפוך בשביל ליצור יותר מקומות חניה או לאפשר שני גלגלים על המדרכה במקומות מסוימים.

"פתרונות אפשר לתת הבעיה שוב פעם רמת הביצוע או עכשיו הנושא שעלה לכותרות הצללה של גני שעשועים. אני דיברתי על זה במועצה נובמבר או דצמבר שנה שעברה. לשכונת לב יבנה למשל, כל שכונת לב יבנה זו שכונה ענקית אין גן משחקים מוצל אחד. אני רוצה לקחת את הילד שלי בשעות הפנאי אין צל זה טירוף, אז הם צריכים לבוא לפארקים של השכונה הירוקה. וזה כשאתה מדבר על לב יבנה שהם עוד קרובים מה תגיד על השכונה הוותיקה ששם אני בהקשר הזה הצעתי הצעות לסדר ושאילתה. קיבלתי תשובה שהמועצה לא תקבע תקנים, הם מחליפים חול. אחרי שהגשתי את זה כמות התלונות שקיבלתי על גנים לא מוצללים ומתקנים שוברים עלתה משמעותית".

נו ולמה זה לא קורה?

"את השאלות האלה צריך לשאול את האחראי לזה. אני בתור חבר מועצה ובטח בטח מאוד מוגבל בעירייה יש את ראש העיר יש לו סגנים ומי שאחרי על תיק הצעירים שאמור לתת תשובות לכל ההורים הצעירים. הצעתי עוד הצעה שנקרה גני ילדים שוב לא אי אפשר אנחנו עושים את זה ואני מודע לזה. אני מניח שהכל בא מההצעה שאני הבאתי זה הגיע מאופוזיציה אז ישר נקטול אותו עשו את זה פעם לרונית היא העלתה הצעה לפתוח מוקד לבני נוער שנאלצים להתמודד עם אלימות ברשתות החברתיות קטלו אותה ואחרי איזה חודשיים ראש העיר יצא בהצהרה. אני מקבל שיקטלו את ההצעה שלי אבל שבסוף יעשו. רק שיעשו".

הזכרת את השכונות הוותיקות. לא רק גני השעשועים מטרידים אותן.

"השכונות הוותיקות מוזנחות ברמות קשות מה קורה שם היום יש להם אפילו סוג של נציגות מה קורה איפה אתם?"

כן אבל עושים דברים מבחינת חידוש עירוני דברים מתחילים לקרות

"כן בסדר תמ"א, אתה יודע כמה זמן זה מובטח? יש בעיה שליזמים לא משתלם בכלל לעשות תמ"א בגלל הערך של הקרקע העיריה צריכה לעשות דבר מאוד פשוט אגב רונית הציעה את זה בעבר עושים פרויקט של חילופי קרקע".

אבל הנה דברים מתחילים לזוז.

"לראש העיר יש רשימת הבטחות מאוד ארוכה אם תלך אחורה יש לו רשימה של כמעט מ 2008 רק היום ב2015/16 זה יצא. למה? שוב אני יורד לרמת הביצוע".

אז איך בכל זאת יש לו תדמית של ביצועיסט? מזיז דברים וכו.

"לדעתי התשובה טמונה בקדנציה הראשונה שלו. הוא נכנס לפה אחרי קדנציה מחפירה של ראש עיר הקודם שממה שהבנתי לא היה תקציב בעירייה אפילו לקנות מחברת ברמה הזו. קופות ריקות, וגירעונות גדולים וגם העיר הייתה נראית 180 מעלות ממה שהיא היום. העיר הייתה מלאת בסטות הוא הוציא אותם מחוץ לעיר אני לא יודע מה הוא עשה הוא פשוט קיפל אותם החוצה, את חזות העיר הוא טיפח בצורה באמת שאין מה לדבר, עשה עבודה נהדרת אבל מאז עברו שנים והאיש התקבע והתבסס על מעמדו".

ובכל זאת הוא נבחר שוב ושוב.

"הקדנציה השנייה שלו הייתה הרבה פחות טובה, זה לא רק אני אומר את זה. אתה יודע זה גם תוצאות הבחירות בין הקדנציה השנייה לשלישית היה צריך סיבוב נוסף לנצח היה מאוד לא פשוט נקרא לזה. זוכרים לו חסד נעורים את הקדנציה האחרונה לדעתי הוא לקח למרות ולא בגלל, כתוצאה מהבניה של השכונה הירוקה אנשים זוכרים את זה לזכותו. אני לפחות ממה שאני יודע חלק מהשכונה הזו היה צריך להיות לפני 10 שנים אבל היה תקוע בבתי משפט ותביעות. בסופו של דבר הוא הפסיד בכל הערכאות האלה, היו הוצאות אדירות לעירייה מכספי המיסים בהליכים המשפטיים שהוא ניהל. בסופו של דבר נגמר התיק המשפטי והיזמים קיבלו את מה שהם רצו לקבל ולא מה שראש העירה דרש שיקבלו השכונה הזו הייתה תקועה 10שנים עד סוף סוף היא נבנתה".

עברה חצי קדנציה, מה הלאה?

"להמשיך בכל הכוח, מה שאומר שאני צריך להתמודד כל פעם, לעמוד בסרבנות שלו, בעיקשות שלו אבל אני אעשה את זה בלית ברירה".

כי המלחמות הן לא קלות?

"לא הן לא קלות ורובן אנחנו נתקלים בחומות של עקשנות זאת אומרת לא לגופו של נושא אלא לגופו של אדם, אבל אנחנו לא נוותר סך הכל אנחנו מציפים נושאים, את הנושאים האלה אנחנו נשים על שולחן המועצה גם אם הוא מבטל את זה בגלל שזה בא מהאופוזיציה ובסופו של דבר הוא כן הולך ומבצע כי אנחנו לא מניחים לא ומשאירים לו הרבה ברירות אנחנו נמשיך ככה אין מה לעשות".

פעם עלה על הפרק כן להצטרף לקואליציה?

"מולי זה אף פעם לא עלה מול רונית למיטב ידיעתי לא היה. אני מאמין שאם היה היא היתה משתפת אותי סך הכל אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מאוד גדול ופורה לאורך כל הדרך, סך הכל אני לומד ממנה המון, היא חברת המועצה כבר 15 שנה, יש לה זכויות גדולות, היא ניהלה מערכות גדולות אז אני לומד ממנה הרבה".

כל המלחמות וזה מוציא הרבה אנרגיות וזמן אז איפה התמורה? איפה הסיפוק? בכל זאת אתה צריך לקבל משהו שהדרייב ישמר.

"אני אגיד לך איך, כשאני עוזר לתושב ספציפית או בעיה ספציפית או שאני עוזר לתושבי העיר בעניינים כאלה או אחרים זה נותן סיפוק אדיר. בעיירה יש בסך הכל עובדים שעובדים ורוצים לתת שירות, הבעיה היא שלא תמיד מאפשרים וכאן אני מנסה להתערב ולהפנות את הבעיות בצינורות המקובלים לצורף מציאת פתרון".

איפה אתה יכול להצדיע ולפרגן בתחום שאתה חושב שאין מה לשפר

"'אין מה לשפר' אני לא מכיר מונח כזה, אבל כן יש מקרים שאני רואה יש דברים שאני יותר ממעריך אצל גוב ארי, זה שהמון פעמים תושב פונה אליו באיזה מצוקה או בעיה הוא חוזר אליו. לא תמיד הוא נותן פיתרון אבל הכי חשוב הוא מתייחס, הוא פונה לתושבים ואני באמת מעריך אותו זה לא כזה פשוט".

אתה בעצמך מקבל לא מעט פניות.

"אם אני מקבל המון, הוא מקבל מי יודע פי כמה והוא מתייחס כמעט לכל תושב. גם אני בזמנו כתושב פניתי אליו בעניין הארנונה על שטחים משותפים הוא הזמין אותי לפגישה בזמנו עוד לא חשבתי אפילו להיות כמועמד. הוא הזמין אותי לפגישה אחר כך נתן הוראה לפתוח לי תכניות בהנדסה. בזמנו זה היה קבוצה של תושבים וזומנו לפגישה איתו בנקודה הזו יאמר לזכות.ו שוב לא תמיד יש פתרון, לפעמים זה באשמתו כי הוא לא רוצה ולפעמים אי אפשר לתת פתרונות לכולם".

אז עוד מוקדם לדבר על סוף קדנציה ותוכניות עתידיות?

"יש עוד הרבה זמן ודברים יכולים לקרות".

 

 


 
$(function(){setImageBanner('30684929-ffdc-4641-99cd-56745187188d','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31012,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('f8482d98-5b09-42d0-bbca-656ec673eea7','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,31013,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה