עשר שנים ליקב הרצברג, מסיבת דווקא



ב-16-17/8, חמישי אחה״צ וששי בבוקר, יחגוג יקב הרצברג עשר שנים לפעילותו. מה שהתחיל כחלום של אדם אחד, מקס הרצברג, ממובילי תחום הביוטכנולוגיה בארץ, הפך בעשור האחרון ליקב משפחתי משגשג שמצליח להעניק זה שנים לקהל שורה של יינות ייחודיים ואיכותיים שמיוצרים כולם מענבי הכרם הצמוד ליקב, על ידי בני משפחה, חברים ועובדים מצעירי מושב סתריה, בנוסף לאיש המשק המסור בלו גרד

לצד התפתחותו של היקב משלבי ילדות ועד לביסוס מעמדו כיקב משפחתי מכובד ועטור שבחים ופרסים התפתחה מערכת ענפה של חברויות קרובות עם שותפים לדרך בתחום החקלאות הקולינרית הארטיזנית. התוצאה היא מעין חבורה קואופרטיבית תומכת שמציגה מניפת מוצרים משובחת ומגוונת: משק עפאים ידוע בגבינות הצאן האורגניות שלו, מרסל טל ממושב איתן מייצר שמן זית איכותי במיוחד מזיתי קורוניאקי, גדעון לוינגר וגם משק כוורת נגוהות, מבכירי הדבוראים בארץ, מוציאים תחת ידיהם זה שנים רבות דבש טהור העשוי מפרחי אבוקדו, הדרים ואקליפטוס והמסמר של הקבוצה הזאת- נועה ברמן-הרצברג, כלתו של מקס הידועה בשמה המסחרי ״המחמיצה הסדרתית״ מייצרת במטבחה הביתית החמצות של כל פרי או ירק שניתן לחשוב עליהם. כל המרכיבים האלה מיצרים הרמוניה קולינרית וחברתית מיוחדת מסביב ליינות של היקב.

 

כל אלה ועוד יוצגו בחגיגות העשור. בנוסף לאלה יופיעו בחצר היקב צמד ג׳אז, הרכב ג׳אז ותיק עם רפרטואר עשיר של ג׳ז קלאסי ועכשווי. מי שמתעניין בתהליך יצירת והפקת היין יוכל לצפות בתערוכת צילומים של התהליך שצולמו תוך כדי עבודה בעשור האחרון ואף להצטרף לסיורים מודרכים בכרם וביקב, לשאול שאלות ואפילו לטעום ענבים הישר מן הגפנים העמוסות. בין היתר יסביר מקס על עשיית יין בשיטות אורגניות ללא שימוש בחומרי הדברה כימיים, על האתגרים שמציב האקלים הישראלי ועל ייחוד היינות בעקבות אקלים זה, על מאבק היקבים הקטנים במדיניות מנהל מקרקעי ישראל שאינו מכיר בהם כפעילות חקלאית, מצר את צעדיהם ואף מטיל עליהם מסים והיטלים שלא ניתן לעמוד בהם. שם החגיגה בפייסבוק של היקב יהיה ״חגיגה בדווקא״ כי דווקא מול כל האתגרים האלה היקב פורח ומצליח ודווקא רוצה לחגוג.

 

ובכל זאת, ולמרות הצרות שפקידי המנהל עושה ליקבים הקטנים ואולי דווקא בגללן, זה הזמן לחגוג עשר שנים של יצירה פוריה, ברוכה ומשמחת. הקהל מוזמן לחגוג איתנו בימים חמישי וששי,ביום ה׳ משעה 18:00-21:00וביום וֹ׳ משעה 10:00-15:00. הכניסה חופשית, כוס יין וטעימות במחיר מצחיק ויהיה גם תירוש טרי לילדים ולרגל החגיגות יימכרו היינות והמוצרים האחרים במחירי מבצע מיוחדים.

 

אנחנו נטעם את יינות היקב: המלבק ידוע בהתאמתו לעל האש בשרי או טבעוני, הווילאז׳, יין המורכב מזנים של קברנה, מרלו ומלבק בתסיסה משותפת ומתאים לאוכל ים תיכוני וגם את הרזרב שמורכב אף הוא משלושת הזנים, אך מחביות מיוחדות. אם יישאר לנו מהרוזה דה מלבק שכמעט כולו עבר לבתי קפה של משק עפאים, נוכל להנות גם ממנו.

 

מגוון גבינות העיזים של משק עפאים, הדבש, שמן הזית וההחמצות ילוו את כל האירוע.

 

לרגל חגיגות  העשור ליקב, יוכל כל אחד להרכיב לעצמו ארגז של 4-6 יינות לפי בחירתו ו/או דבש,  שמן זיתאו החמצות במחיר מיוחד.

 

להגעה יש לרשום יקב הרצברג בווייז או את הכתובת: רחוב הגפן 42, סתריה.

 

 

 

 

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה